Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sababber schreef:Sowieso is een stem gebruiken niet praktisch, omdat in je stem ook emotie zit en het niet altijd dezelfde toon is. een clicker maakt altijd hetzelfde geluid..
Sababber schreef:Sowieso is een stem gebruiken niet praktisch, omdat in je stem ook emotie zit en het niet altijd dezelfde toon is. een clicker maakt altijd hetzelfde geluid..
VisibreTeam schreef:Als een paard echt iets goed doet komt er alleen wel iets meer bij dan 'click' brokje stem aai...
Dan sta ik met een hoog stemmetje 'JAAAAA GOEDZOOOOO KNAPPE POOWNYYEEEEE JAAAAAH OEEEEEH GOEEEEEDDDD' en te knuffelen
Appaloosa9 schreef:ik heb ook met een clicker gewerkt maar ben er toch mee gestopt omdat ik het fijner vond met mijn stem, als ik namelijk meteen klik weten ze meteen brokje maar niet of ze het goed hebben gedaan. Daarom mochten wij ook niet zomaar clicken omdat er meerdere mensen een clicker gebruikten met vrijheidsdressuur en dus dan een ander paard dacht dat hij een brokje kreeg terwijl hij niks deed.Dus met mijn stem weet alleen de pony waar ik mee bezig ben dat hij het goed doet.
maar ik snap je wel.
maar het is net wat voor jou het makkelijkste is, en hoe de pony het heeft aangeleerd
VisibreTeam schreef:Click en stem? Dat is niet helemaal handig voor je paard, want click = beloning en dat is eigenlijk wel iets waar je het beste consequent in kunt blijven lijkt me?
Zelf gebruik ik bij voorkeur bix/muesli. Gewoon 2 of 3 korreltjes voor de smaak, maar bijvoorbeeld bij het compliment/buiging ideaal om je paard makkelijker door te vragen naar beneden: klein handje en elke keer dat hij iets zakt een bixje geven
Appel en wortel vind ik niks, te grote stukken voor mij, ik train vaak aardig snel door en dan heeft een paard zijn mond nog niet leeg
secricible schreef:Appaloosa9 schreef:ik heb ook met een clicker gewerkt maar ben er toch mee gestopt omdat ik het fijner vond met mijn stem, als ik namelijk meteen klik weten ze meteen brokje maar niet of ze het goed hebben gedaan. Daarom mochten wij ook niet zomaar clicken omdat er meerdere mensen een clicker gebruikten met vrijheidsdressuur en dus dan een ander paard dacht dat hij een brokje kreeg terwijl hij niks deed.Dus met mijn stem weet alleen de pony waar ik mee bezig ben dat hij het goed doet.
maar ik snap je wel.
maar het is net wat voor jou het makkelijkste is, en hoe de pony het heeft aangeleerd
Dat snap ik niet helemaal. Het is toch juist de bedoeling dat ze denken koekje. Vervolgens leren ze dat dat gedrag ze een koekje oplevert en het aangeleerde gedrag is bevestigd...
Wij trainen met clicker met honden op de hondenschool in een grote groep mijn ervaring is dat ze heel goed weten welke clicker bij welk baasje hoort en dat ze nooit opkijken bij een vreemde clicker.
Appaloosa9 schreef:secricible schreef:
Dat snap ik niet helemaal. Het is toch juist de bedoeling dat ze denken koekje. Vervolgens leren ze dat dat gedrag ze een koekje oplevert en het aangeleerde gedrag is bevestigd...
Wij trainen met clicker met honden op de hondenschool in een grote groep mijn ervaring is dat ze heel goed weten welke clicker bij welk baasje hoort en dat ze nooit opkijken bij een vreemde clicker.
dat snap ik maar heb je niet voor elk hond een andere clicker, toen een vriendin namelijk een clicker ging halen bij de dierenwinkel vroeg ze eerst naar het ras en de hoogte (veder heb ik hier geen verstand van heb het alleen gehoord).
VHPhoto schreef:Niet om het één of ander, maar er wordt hier gevraagd om wat je je paard als beloning geeft.Blijkbaar gaat het bij hun wel prima met de wortels, appels e.d.! Dat betekent dat ze het met mate doen en zich er bewust van zijn dat dit soort dingen kunnen gebeuren!
![]()
En een paard iets aanleren doe je in korte sessies, dus zoveel wortel of appel per oefening krijgen ze niet binnen. En als je het rustig aan doet, is er niks aan de hand (laten we er even geen drama van maken) en kan de slokdarm echt wel tegen een paar stukjes wortel of wat dan ook. Één bixje, dat is uiteraard jouw keuze. Ieder zijn ding! Laten we gewoon gezellig doorgaan met dit onderwerp.
Appaloosa9 schreef:secricible schreef:
dat snap ik maar heb je niet voor elk hond een andere clicker, toen een vriendin namelijk een clicker ging halen bij de dierenwinkel vroeg ze eerst naar het ras en de hoogte (veder heb ik hier geen verstand van heb het alleen gehoord).
Dat is heel vreemd, een clicker is gewoon een clicker. Dat is echt onafhankelijk van de grootte en het ras.
Wij krijgen een clicker bij start van de cursus dus gebruiken allemaal dezelfde en het levert nooit problemen op.
Je hebt eventueel heel fancy clickers waarbij je de hoogte kan verstellen, maar ik heb ze nog nooit iemand zien gebruiken http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... 27362#more