[AR] hoe zit dit???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: hoe zit dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:21

Dat zei ik ja

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:25

Oké ik ga het morgen wel proberen
Het zal vast goed zijn

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:25

Je hebt een enkelspanbroek;) Je gesp zit nu niet helemaal naar achter geschoven en daarom lijkt het wat raar... Beetje handige tuigmaker kan daar wel een broek van maken welke ook voor een spantuig te gebruiken is.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:27

crazyshar schreef:
de broek gaat niet aan het borsttuig maar aan de schoft.

:(:)

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:30

Waar ik hem heb gekocht zeggen ze dat het een tweespanBroek is en het is de zelfde als op de foto dus het zal wel goed zijn

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:33

RDuijn schreef:
Waar ik hem heb gekocht zeggen ze dat het een tweespanBroek is en het is de zelfde als op de foto dus het zal wel goed zijn

het is ook wel te gebruiken bij een spantuig, maar het is een enkelspanbroek ;)

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:40

Is het dan voor zo wel enkelspan als tweespan

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:40

Maar voor enkelspan zijn de riemen wel veelste lang

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:53

RDuijn schreef:

Als je de gesp niet op de juiste plaats hebt wel ja ;)

Ik denk dat het een 'truc' is van de fabrikant. Zowel te gebruiken voor enkel- als tweespan. Maar eigenlijk is het nu van beide wat....

Ik heb in het verleden veel in een ruitersportzaak gewerkt. Wat daar binnenkwam van de fabriek; hoofdstellen, maat SHET maar voor een Fjord nog te groot, Borsttuigen maat PONY maar de schoftjes maat FULL. enz. enz.
Dat is het 'nadeel' van nieuw spul kopen. Vaak moet de gaten-tang er nog langs.

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 08:11

uryanne schreef:
RDuijn schreef:

Als je de gesp niet op de juiste plaats hebt wel ja ;)

Ik denk dat het een 'truc' is van de fabrikant. Zowel te gebruiken voor enkel- als tweespan. Maar eigenlijk is het nu van beide wat....

Ik heb in het verleden veel in een ruitersportzaak gewerkt. Wat daar binnenkwam van de fabriek; hoofdstellen, maat SHET maar voor een Fjord nog te groot, Borsttuigen maat PONY maar de schoftjes maat FULL. enz. enz.
Dat is het 'nadeel' van nieuw spul kopen. Vaak moet de gaten-tang er nog langs.

Oke nou van wie ik hem heb gekocht neemt vanmiddag nog contact op dus dat komt wel goed

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:40

Bertha tuigen hebben normaal gezien de broek altijd aan de staartriem bevestigd. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit een tweespan bertha tuig gevonden waar ze een broek bij meeleveren, misschien wel op aparte bestelling of iemand koopt zich er eentje bij. en dan zitten ze naar voren bevestigd MAAR dat is dan in de tweespan ook noodzakelijk, want je hebt nou eenmaal geen lemoenen waar je ze aan weerskanten kan bevestigen.
( overigens waarom ze het niet bijleveren in de tweespan is gewoon omdat meeste mensen zo slim zijn om een fatsoenlijke rem te hebben op hun tweespan koets)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:46

Je kan wel een fatsoenlijke rem hebben maar die ga je toch ook niet om de haverklap gebruiken. Ik heb veel kleine heuvelstjes in mijn terrein maar stoor mijn pony's als continu de rem intrap. Ook netjes achterwaarts gaat beter met broek. Noodzakelijk is het niet maar met een iets zwaardere wagen wat vaak het geval is in verhouding met een shetlanderspan, kan het ook geen kwaad

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:56

Bij het Berta-tuig lijken beide broeken op elkaar. Maar bij de tweespanbroek zijn de broekriemen veel langer. Mijn meninstructeur moest ook even goed kijken, maar na wat gepuzzel zit het wel zo dat het nu werkt. Ik heb er gaten bijgeprikt en hij heeft een stuk overbodig afgesneden. Al waren ze volgens hem wel iets anders dan normale omloopbroeken (maar hoe dat precies zit weet ik niet meer). Ik heb ook een rem, maar ik vind de broeken wel handig om te hebben en in de weg zitten ze niet. Overigens bevestig ik hem niet aan die gesp maar ik haal hem door dat gat wat aan beide kanten zit aan het borsttuig.

Afbeelding