Jonge hengst menstam maken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:49

Ragdollcat schreef:
Dat is omdat TS er te licht over denkt dus ik neem aan dat het gaat om een minipony :D.

Want als het een grote is denkt ze er niet zo makkelijk over om het ff te doen.

Dat is een aanname, dat weet je niet zeker.

Het is ook mogelijk dat het om een grotere pony gaat dan miniformaat.

Ragdollcat

Re: Jonge hengst menstam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:51

Het is ook een vraag, want er staat wat is het voor een pony.

Ze weet duidelijk niet hoe erg een hengst kan zijn hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:52

Ik zou het samen met iemand doen die er verstand van heeft. Ik probeer dat filmpje te vinden van die hengst die zo heel plots reageert in de roundpen ter voorbeeld maar ik kan het niet vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:57

Ja die ja, dan zie je hoe snel het kan gaan, dat als je signalen niet goed verstaat een paard ineens om kan slaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:58

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:03

Cassidy schreef:
Dan heb ik er nog een voor je:

http://www.youtube.com/watch?v=VUyvy_8HNEQ

Dat met die hengst had je kunnen zien aankomen.
Zag je deze aankomen?

Dat heeft hier toch niks met opvoeden van een hengst te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:03

Wat is de reden dat je dat denkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:04

Die kende ik al maar vind ik idd niet van toepassing op een jonge hengst ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:04

Cassidy schreef:

Ik kan deze hengst wel begrijpen, hij waarschuwt al dat hij het niet prettig vind dat die man hem zit te sarren met een onzin iets, ja dikke pech, want als hij almaar doorgaat dan pakt hij hem.

Zou ik ook doen als iemand me constant pest en ik zei niet doen en gaat ie door dan kan je van mij een knal verwachten.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:06

Lol, ik las eerst men stam ik dacht whut?

Maar je kan hem kunstje leren? buigen ofzo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:06

Het gaat om het lezen van dieren, en dingen zien aankomen en daarop in te kunnen spelen. Ik zie het niet aankomen, maar misschien kijk ik niet goed. Vandaar dat ik de vraag aan jullie stel.
Bovenstaand filmpje is een voorbeeld van problemen die je tegen kunt komen. Hengst of niet. Want een hengst is in eerste instantie een paard. Niets meer, niets minder.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:07

Ragdollcat schreef:
Ik kan deze hengst wel begrijpen, hij waarschuwt al dat hij het niet prettig vind dat die man hem zit te sarren met een onzin iets, ja dikke pech, want als hij almaar doorgaat dan pakt hij hem.

Zou ik ook doen als iemand me constant pest en ik zei niet doen en gaat ie door dan kan je van mij een knal verwachten.

Voor een gemiddeld paard is dit geen normale reactie. En ga geen menselijke gevoelens in een paard projecteren want zo denkt een paard niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:08

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:11

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:11

Cassidy schreef:
Ragdollcat schreef:

Voor een gemiddeld paard is dit geen normale reactie. En ga geen menselijke gevoelens in een paard projecteren want zo denkt een paard niet.

Dier met zeer veel karakter en dat niet geleerd heeft respect te hebben voor een mens is dit wel een normaal gedrag voor een hengst, zeker als het al gewaarschuwd heeft dat die man hem niet langer moet blijven pesten met een onzin iets.

Het is opgesloten in een roundpen en ook nog eens aan de touw ja wat doe je dan? dan val je aan om het te laten stoppen.

Een dier in het nauw he die doen gekke gevaarlijke dingen, zeker als er geen ruimte is om ervoor weg te kunnen lopen dus dan vraag je erom dat het je aanvalt.

Dat doen alle wilde dieren en dat is gewoon een instinct.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:13

Een dier willen beleren dat al geleerd heeft om geen respect te hebben voor mensen valt bij mij onder correctie en niet onder opvoeden. Deze hengst had dat al geleerd. Hij is niet groen en compleet blanco, hij heeft een basis. En die was denkbaar verkeerd.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:25

Cassidy schreef:
Ragdollcat schreef:
Of gaat het hier om een minipony? of wat is het voor een pony dan?

Tegenvraag aan jouw: heeft een mini geen recht op een net zo goede basis als een grotere pony? Of ben je van mening dat de gevaren voor de persoon met een mini wat minder groot zijn? Een verkeerde trap tegen een knieschijf, en je ligt ook bij een mini in het ziekenhuis.

Precies. En er is weer een "valse en onhandelbare" shet "geboren" die door zijn leventje heen links en rechts nog eens wat slachtoffertjes maakt...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:02

of het om een kleintje of een grote gaat maakt geen drol uit. Ook kleintjes moeten gewoon correct opgevoed worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:42

Als jullie goed lezen was het maar een vraagje, want de TS denkt daar te licht over.

Mogelijk dat het met een klein formaat te maken heeft.

Voor mij is het gewoon altijd: klein of groot, niks mee te maken, ze moeten allemaal opgevoed zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:44

Cassidy schreef:
Een dier willen beleren dat al geleerd heeft om geen respect te hebben voor mensen valt bij mij onder correctie en niet onder opvoeden. Deze hengst had dat al geleerd. Hij is niet groen en compleet blanco, hij heeft een basis. En die was denkbaar verkeerd.

Al geleerd? niks ervan, want het heeft nog steeds 0,0 respect voor een mens.

Er is teveel mee geknoeid waardoor hij verpest is.

Instinct blijft altijd aanwezig ook bij "tamme" paarden/ ponys.

Dus als het geen respect heeft voor een mens en dan kan je zoiets verwachten.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:52

we moeten het allemaal een keer leren toch :+

gewoon rustig aan en blijf op je hoede dan komt het vast goed om hem vertrouwen te geven +:)+

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:59

Lisaterburg schreef:
we moeten het allemaal een keer leren toch :+

gewoon rustig aan en blijf op je hoede dan komt het vast goed om hem vertrouwen te geven +:)+

Ja, je kunt leren zwemmen in een stroomversnelling maar ook in een ondiep binnenzeetje waar geen stroming staat. Vind dat 'We moeten het allemaal leren' wel zo'n dooddoener Als je leert rekenen begin je ook niet meteen met staartdelingen. Daarbij, een paard is een levend wezen. Misschien verkoop je het beest wel als hij toch niet zo braaf blijkt te zijn, maar dan heeft het paard nog een heel leven voor zich... Een leven waarin hij moet leven met die verrotte basis.. Als je je eigen gezondheid dan niet belangrijk vindt, kijk dan op z'n minst naar het leven van het paard en kies voor een makkelijker paard en goede begeleiding om mee te beginnen...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:08

Wat doen velen toch hier alsof hengsten moordwapens zijn en zeker als ze ook nog eens jong zijn }:0
Heb er genoeg mee gewerkt dus ik weet waar ik over spreek ;)
Ik ken TS en ze heeft heus ervaring in jonge paarden en hengsten.
Is het zo abnormaal om zo iets te vragen? Nee, ze wilt alleen maar extra advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:33

_Alarm_wlkp schreef:
Wat doen velen toch hier alsof hengsten moordwapens zijn en zeker als ze ook nog eens jong zijn }:0
Heb er genoeg mee gewerkt dus ik weet waar ik over spreek ;)
Ik ken TS en ze heeft heus ervaring in jonge paarden en hengsten.
Is het zo abnormaal om zo iets te vragen? Nee, ze wilt alleen maar extra advies.

Ervaring? Een ervaren persoin gaat meestal niet met een jong dier dat nog niks kent 1 uur met alles en nog wat oefenen.(met borstels overal aanraken en mee laten lopen en dat direct 1 uur lang)