[AR] Menwagentje bouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jel_95

Re: Menwagentje bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:14

Hallo,
Wat leuk zeg!
Ik ben ook mijn shetlander aan het beleren
Ik heb zelf een kar gekocht

luf_horses

Re: Menwagentje bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:14

Ik kwam toevallig dit topic tegen en zat met een vraag die jullie hopelijk kunnen en willen beantwoorden.

Wij hebben een oud karretje staan uit mijn 'kinderjaren', maar na jaren in de regen, sneeuw en wind is deze toch wel toe aan een opknapbeurt. Mijn vader heeft een constructiebedrijf en wil dit op de zaak (laten) doen en ach als hij megaconstructies voor boven snelwegen kan maken, vertrouw ik er ook wel op dat het karretje niet snel uit elkaar zal vallen ;).

Momenteel is het een houten vierwielig ongeremd karretje voor een enkelspan A-pony, maar het is de bedoeling dat het frame gestript wordt en dat het hout van een licht metaal gemaakt wordt. Ook moet er een rem op komen en de banden moeten vernieuwd worden. ik geloof dat er nog een aantal dingen zijn, maar daar weet ik het fijne niet van.

Mijn vraag is nu, met het oog op eventuele wedstrijden of verkoop van het karretje: Wat zijn de reglementen en eisen aan een dergelijk karretje? Zijn er bijvoorbeeld restricties wat betreft de hoogte, lengte, breedte of het gewicht? Moet het karretje bepaalde kleuren hebben?

Aangezien het voor mijn verzorgsters is, die verplicht op men cursus moeten voordat ze er ook maar bij in de buurt mogen komen: Kun je voor een men cursus elk gewenst karretje nemen, of heeft de instructeur ook weer eisen daaraan?

Ik ben absoluut niet van de mensport en ga zelf ook niet mennen, anders zou ik een expert benaderen voor lessen en informatie. Het is puur dat ik tekeningen wil maken en wil weten of er überhaupt een beginnen aan is voordat er daadwerkelijk geld in wordt gestoken.

Wie kan mij helpen? Ik zou jullie zeer dankbaar zijn!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:38