[AR] belgische merrie bouwt spanning op met inspannen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:17

Hoe gaat het inmiddels met het inspannen?

leentje1975

Re: belgische merrie bouwt spanning op met inspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 11:43

We zijn nu vooral aan het oefenen met stilstaan en wachten. Verder gaat het goed, ben ook rustig op zoek naar een eigen wagen. Ik denk dat daar bij mij nml ook spanning wegkomt. Ik leen nu de wagen van mijn pensionhouder maar ben dondersbenauwd dat ik brokken maak..

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:45

Oh dan snel een eigen wagen kopen inderdaad. Als dat jullie beide meer plezier zal geven zou ik zeggen 'shoppen'! 8-)

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:46

Zag trouwens dat je in Vrouwbuurt gereden hebt, IK OOK!
Van wie had je les? Ik van Sonja de Jong op Zaterdag...

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 13:10

Hoi, nou ik reed ook op de zaterdag en ook les van sonja, ik hoor dr nog roepen. Zitten, zitten haha

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:44

En ik hoor haar nog roepen... DAAR is de hindernissss en anders is daar het gat van de deur... !
L sprong vond ik hoooooog

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 09:02

Ja ze waren behoorlijk streng, sonja en roelof van der galien. Maar moet eerlijk zeggen, het zit er bij mij nog steeds in. En ben er niet minder van geworden. Heb toch aardig wat jaren daar volgehouden. Van mijn 12e tot mijn 25e heb ik daar gereden.

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:10

Ja ik moet zeggen dat ik nog nooit zo goed les heb gehad ook. Je werd gedrild haha. Tegenwoordig is het allemaal wat vrijblijvender blijkbaar ;-)
Ik heb daar een jaar of 7 gereden denk ik. Ik ken je niet. Even in je profiel gluren naar je leeftijd. Misschien liep het langs elkaar.
Je hebt wel een pracht paard overigens. Zouden wij ook nog wel eens willen. Maar we hebben al 2 Tinkers en helaas niet een extra hectare :-(

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 18:51

Ja klopt ja, we werden ook gedrild. Heel anders dan tegenwoordig. Merk het wel aan mijn dochter, ook zo vrijblijvend. Maar ik ken jou ook niet, het zal wel langs elkaar gelopen hebben. Ik weet nog wel een paar namen van pony's die zijn me bijgebleven. Ik reed in het begin heel vaak op Nodwin een oude palomino pony en later was er ook nog een pony die heette Jappeloupe, kleine zwarte pony die als een speer kon springen. Later wisselden de pony's heel vaak. En ik kreeg op den duur ook mijn eigen. Eerst een kleine bruine C pony en later een zwarte D pony tja en dan kijk je daar minder naar. Tinkers zijn ook leuk, maar ik ben blij met mijn belgische trots. Dus dank je wel voor je complimentje. :-)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 13:32

Een update!!

Eindelijk is hij er, een eigen wagen. Alles aangepast. En vandaag voor het eerst sinds augustus haar weer ingespannen. Toch blijft ze het wel wat spannend vinden, maar ze kan zich wel beter beheersen. Denk dat het ook de goeie kant wel weer op gaat.
Ook ben ik weer teruggegaan naar de oude stalling. Toch meer hulp en dat vind ik ook prettig, daar leer ik ook meer mensen kennen met meer tips en zo leer ik toch ook bij.
Mijn doel! Een oefenmarathon in de loop van het jaar. Haha, wordt vast leuk.
Ze vind het voor de wagen in ieder geval prachtig en dat vind ik het belangrijkste. Vandaag ook, 4 maanden er niet voor gelopen, gelijk een vreemde wagen met andere rammeltjes achter de kont aan, maar toch braaf zijn en luisteren naar mij. Ook ben ik lid geworden van de menvereniging hier in het dorp en daardoor leer ik natuurlijk ook mensen kennen.
Het stilstaan en wachten gaat ook beter, en daar ben ik ook wel blij mee.
Dus al met gaat het de goeie kant op. *\o/*

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:46

Wat een vooruitgang allemaal! Zo zie je maar weer dat die 4 maanden 'niks' doen effect hebben gehad; je kent elkaar nu weer 4 maanden langer! Veel plezier met je merrie. Wie weet zien we elkaar in persoon; mijn groom is ook gek op oefenmarathons al is het er nog niet van gekomen om daarwerkelijk te starten.

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:38

Mooi zo!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 07:15

Goh na al die tijd weer eens teruggelezen. Alweer bijna twee jaar geleden dat ik er zo mee zat.
In de tussentijd van stalling veranderd, een nog veel ergere terugval gehad. Kar bijna verwoest, tuig bijna kapot, paard liggend op de kop op de grond en nog meer van die rare fratsen en het ging van kwaad tot erger. Zodat ik er helemaal de brui aan had gegeven. Haar drie maanden stil laten staan en gewoon wat rijden. En weer even de band goed maken tussen ons twee. Het vertrouwen was helemaal weg en dat moest terug.

Toen na 4 maanden pauze langzaam alles weer opgepakt vanaf de grond. Lekker aan de lange lijnen werken. Goed reageren op commando's vanaf de grond. Langzaam weer kennis laten maken met het grote paard etende monster (de kar) en op den duur werd ze rustiger. Haar gewoon rustig aan achteruit tussen de bomen gezet en maar gewoon laten kijken. Op den duur het spelletjes kiekeboe. Ze bleef elke keer kijken en ik maar roepen kiekeboe omdat ze gewoon ook wilde weten waar ik was. Tja, rare paardenmensen ;-)
Dit stapje voor stapje opgebouwd, tot ze rustig los tussen de bomen bleef staan. Tja en zo stapje voor stapje ook ingespannen. Nu zijn we een dik jaar verder en om een lang verhaal kort te maken, het gaat nu top. Ze loopt zelf achteruit tussen de bomen, wacht keurig tot ik op de bok zit en vind het zelfs leuk. We hebben nu al een indoor marathon gereden, vaardigheid gedaan. Puzzelritten. En twee weken geleden vielen we zelfs in de prijzen tijdens de dressuur en staan we misschien deze maand in de mensport. Tja eigenlijk helemaal top!
Dus ben eigenlijk blij dat ik het niet opgegeven heb en het toch een op een met mijn paard weer heb kunnen opbouwen.
Wilde jullie eigenlijk deze update nog even geven..

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:38

Wat geweldig fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat! +:)+