Longeerhulp of dubbele longe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Longeerhulp of dubbele longe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:53

Nieuw kost een set € 60,- zag ik. Was schrikken, ze zijn fors in prijs gestegen in de afgelopen 2 jaar. Destijds betaalde ik circa € 45,-. Ik kan me voorstellen dat je in dit geval liever even verder kijkt. Wel raad ik je aan om naar een zwaardere kwaliteit te zoeken, dat longeert echt veel prettiger (heb beiden gehad).

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 11:55

Nou, voor zo'n prijs laat ik dat gaan inderdaad :=. Weet je toevallig een merk? Dan kan ik even gaan kijken :).

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:21

Ik heb zowel een longeerhulp (die ik amper gebruik) als dubbele lijnen. Deze laatste heb ik van Harry's Horse. Goede/zware kwaliteit & mooie lengte :)
Heb nog nooit gehad dat ik mijn paard stil moest zetten om van hand te veranderen..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:26

Voor dubbele longe heb je wel handigheid nodig (tenminste als je het goed aan wilt pakken). De mijne is er te sensibel voor, dus dat heb ik achterwege gelaten.

Heb zelf de longeerhulp en wil niets anders meer :)

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:29

Ik werk ook met de longeerhulp, hiermee lopen ze heel mooi over de rug en moeten ze hun eigen balans vinden wat ze hebben nergens steun: bevalt erg goed!!

Toch wil ik ook met dubbele longe gaan leren werken, weten jullie of dat met 2 'gewone' longeerlijnen kan of moet je daar speciale extra lange lijnen voor hebben?

Geryon schreef:
Voor dubbele longe heb je wel handigheid nodig (tenminste als je het goed aan wilt pakken). De mijne is er te sensibel voor, dus dat heb ik achterwege gelaten.

Heb zelf de longeerhulp en wil niets anders meer :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:02

Ik gebruik gewoon twee losse lijnen. Gaat prima!

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:34

twee losse lijnen gaat prima. daar longeer ik ook al jaren met dubbele lijnen mee. de release is wel iets minder fijn. ipv een longeerhulp kan je ook gewoon een slofteugel of goedkoop zacht touw voor nemen. Dan maak je de uiteindes aan het bit vast, tussen de benen door over de rug, op de rug kan je dan een knoop maken om de lengte af te stellen.

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:50

Ok, thnx voor de info, Kirsha en sjouk_L!
Dan ga ik even youtuben en dan maar in de praktijk oefenen :)
Ben benieuwd hoe m'n merrie reageert!

eboyjunior

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:51

ik werk ook met twee losse lijnen iedeaal