Duvel is een echte Duvel. Met hem heb ik vooral lol. Hij zal nooit echt de wil hebben er helemaal voort te gaan hj ziet alles als een grapje. Hij is nu 4,5 jaar oud en we rijden de onderlinge westrijdjes van onze menvereniging. Dit doet hij op zijn eigen tempotje

Ik hoop ooit als hij jaar of 8 ofzo is officieel L dressuur met hem te worden. Of het haalbaar is zulllen we wel zien. Voor bosritjes en strand is hij super. lekker relext en betrouwbaar.
Hij staat 2 x per week voor de wagen in het land of buitenritje en 1 x per week rijdt er een meisje op hem. de rest wandelen of spelen we samen.
Zijn ruitertje wil ooit dressuurproefje ( F proefjes van FNRS) met hem doen.
Romy kocht ik vorig jaar als dikke luie pony. Heeft altijd met haar moeder samen in 2span gelopen , 1 jaartje enkelspan toen haar moeder hoefbevangen was.
Ik heb haar vorig jaar gekocht en begonnen met de onderlinge wedstrijdjes van de vereniging. Toen helaas onze 2e wedstrijd omgeslagen met de vaardigheid( had haar net 2 maanden), waarwij ik mijn enkelbanden helemaal afscheurde , paar maanden haast niks met mijn pony's kunnen doen. Mijn collega hobbelde af en toe met ze. Toen weer begonnen met mijn voet in het gips , toen ik net eruit was voor de lol met het districtkampioenschap mee gedaan in maasdijk. Liep toen nog op krukken. Dat ging super we werden gelijk districtkampioen Klasse B enkelspan pony.
Toen nog 2 x B gestart ging ook super en we hadden genoeg punten om door te gaan naar het L.
Toen is Romy gevallen in de kudde een andere pony probeerde haar te dekken. Toen kon ze de dag erna niet meer lopen. Ze had een gekneusde heup, en blessure aan knie, bekken , si gewricht en heup. Door het weinige bewegen en in combinatie met medicijnen werd ze licht hoefbevangen ook nog eens. Dit was gelukkig zo weg. Maar andere blessure duurde 4 maanden. Nu net weer 3 x gestart en nu hebben we 9 winstpunten in de L dressuur enkelspan pony. Ik heb haar zaterdag laten meten bij de ponymeter, dus kunnen we ook weer vaardighed gaan doen. Dit dan in rustig drafje , beide weer vertrouwen krijgen. Mijn doel met haar was altijd eens M dressuur te mogen. Nu zijn we al bijna M startgerechtig. Dus wie weet wordt mijn doel ooit wel eens Z

Ga in augustus naar dstrictkampioenschap West in Midden Beemster, hoop natuurlijk dat ze het daar ook weer zo super doet. Het is echt een fijne pony die erg graag werkt. Na al onze blessurres hebben we wel een goede band gekregen

Zomers rijden we 3 a 4x per week in het land trainen we dressuur matig, 1 x een buitenrit en de rest wandelen, longeren of lange teugelen.Vaardigheid oefen ik eigenlijk nooit, toevallig van de week voor mijn eigen vertrouwen de menkegels in de wei gezet en er dressuurmatig doorheen gegaan.
1 x per maand officiele wedstrijd.Vind ik genoeg voor haar. alleen in augustus 2 wedstrijden.
Swinters proberen we 3 x per week een buitenrit, kan dan niet op de wei, regen of geen regen we gaan gewoon, met sneeuw sleen we. ook doen we meer longeren en veel lange teugelen.
swinters afhanelijk van het weer om de maand een wedstrijd.
Leuk topic!