[AR] Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:35

chocobroodje schreef:
Een volgende keer zou ik gewoon de politie bellen... Mensen weten vaak niet beter en sommige gaan daarbij ver over de grenzen van wat wel en niet kan.... Wij paardenmensen weten ook echt wel dat jij prima met je kleintje overweg gaat en hem echt niet te zwaar belast ;) Kan zo'n ukkie prima hebben, je hebt een prachtige sulky die (bijna) niks weegt dus echt laat je niet gek maken door mensen die niet beter weten!

De politie bellen? Wat moet die daar aan doen dan?

Gewoon niets van aantrekken. Dat is het beste. Die mensen weten niet dat trekken minder belastend is voor een paard dan er op zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:38

Het belangrijkste is dat jij weet dat je pony in goede conditie is en makkelijk jouw wagentje kan trekken. Je hebt zelfs de bevestiging van de dierenarts :).

De volgende keer niks van aantrekken en lekker in een rap tempo bij dat soort mensen wegrijden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:39

little_king schreef:
chocobroodje schreef:
Een volgende keer zou ik gewoon de politie bellen... Mensen weten vaak niet beter en sommige gaan daarbij ver over de grenzen van wat wel en niet kan.... Wij paardenmensen weten ook echt wel dat jij prima met je kleintje overweg gaat en hem echt niet te zwaar belast ;) Kan zo'n ukkie prima hebben, je hebt een prachtige sulky die (bijna) niks weegt dus echt laat je niet gek maken door mensen die niet beter weten!

De politie bellen? Wat moet die daar aan doen dan?

Gewoon niets van aantrekken. Dat is het beste. Die mensen weten niet dat trekken minder belastend is voor een paard dan er op zitten.

Deze man heeft ongewild opnames gemaakt van de ts dus ze kan zeker wel wat ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:43

Ik wou net zeggen, TS is bedreigd en volgens mij ook haar moeder (tenminste zo lees ik het) + Ze is minderjarig...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:46

Ook ik krijg en kreeg zo af en toe verhalen naar mijn hoofd (tja regio 010 wil dat wel eens gebeuren).
Met mijn Simba'tje (mini voor sulky pirouette) dus net zoiets als TS, met ons Welshje (1.15) voor keurig pas marathonwagentje en ook met onze Ollie als ik erop zit (zie mijn profiel).

Ik glimlach en vertrek vervolgens in vlotte stap of draf, dan zien ze wel hoe moeilijk ze het hebben.

Maar leuk is anders....

Overigens gisteren nog boze dame die vond dat ik hun hond te grof behandelde (onze teef die loops is en aan riem zat werd belaagd door haar hond (reu) wilde dekken, ik duwde die hond opzij, hielp niet, greep hem in nekvel en sleepte hond naar haar toe tja... wil geen pups)

Maar vervelend is het wel en naar als er zo heftig wordt gereageerd / geschreeuwd.... :(:)
Kan me voorstellen als je het wel bij de politie meldt trouwens, als je mijn dochter zou zijn en dit was haar overkomen (ik ben 50 :o ) en ik had het dus gezien denk ik toch wel dat ik er melding van zou maken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:49

chocobroodje schreef:
Ik wou net zeggen, TS is bedreigd en volgens mij ook haar moeder (tenminste zo lees ik het) + Ze is minderjarig...

Bedreigd? Dat lees ik niet.
Hij was niet te spreken over wat ze deden, maar ik lees nergens dat hij moeder of ts werkelijk letsel wil gaan toebrengen? Dat is namelijk pas bedreiging.
Of ik lees verkeerd, heb een post gemist, dat kan ook best :)

femmieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:51

Ach... Ik vind dit echt niet kunnen. Mensen die 'niks' van paarden afweten gaan nu proberen de held uit te hangen... Belachelijk. Wat die vrouw toen heeft gedaan kan niet, maar jij moet daar niet de dupe van worden. Trek het je niet aan, lucht je hart in dit topic en wij zullen je steunen. Blijf, zoals iedereen zegt, gewoon lekker mennen. Sterkte!!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:56

Probeer het maar van je af te laten glijden...
Mensen overdrijven nu een maal graag en hebben vaak weinig tot geen verstand van zaken.
Ik rijd zonder ijzers langs de weg...ohhhh. Ik krijg daar ook commentaar op. Het paard heeft onwijs harde hoeven en kan prima zonder ijzers overigens.
Als mensen gaan schreeuwen is het zeker niet leuk, iets terug zeggen heeft ook vaak geen nut...ze zijn toch al over de zeik en niet meer voor rede vatbaar. Jammer , maar helaas :(

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:06

Pff dat is wel heel vervelend. Ik ben bang dat je niet meer kunt doen dan het negeren en je er niets van aan te trekken. Je pony ziet er hartstikke goed uit in het topic in je onderschrift, helemaal niets mis mee! :)

Ik krijg zelf met de pony tot nu toe nog geen vervelende reacties, met de hond wel regelmatig. Dan fiets ik met haar en krijg ik opmerkingen als: Beetje banketstaaf niet, die hond laten rennen en jij maar lekker met je kont op die fiets zitten. Tja.. ik weet wel beter gelukkig!

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:07

De volgende keer kun je het volgende tegen zo'n sukkel zeggen: "Die plofkip die u laatst at, was die lekker?". :+ geef je hem iets om over na te denken.
Wel vriendelijk blijven en stoïcijns doorrijden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:10

Er zijn dus opnames gemaakt?

Ik zou hier wel aangifte tegen doen...
Zeker met het oog op dat die opnames mogelijk op internet kunnen verschijnen..

Wat belachelijk zeg!! Bah!!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:13

als je werd gefilmd kan je naar de politie stappen, dat is privacy schending en portret rechten van jezelf. Hij heeft je overigens niet om toestemming gevraagd.
Dat mensen meteen denken het te weten vanuit een filmpje zeg.. van die ponypletter bedoel ik dan..
pff trek je er lekker niks van aan en blijf lekker rijden :j

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:14

Hopen dat ie een goede camera had en het mooie beelden zijn geworden, dan heb je er zelf nog wat aan! :=
Als dit op internet komt kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 ander is die dit zielig vindt :P

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:31

Ik ben dus blijkbaar niet de enige die er last van heeft. Ik vind het wel een goed idee om naar de media te stappen maar ik wil echt niet met mijn hoofd op tv komen :o. Als iemand anders het niet erg vind ik zou zeggen vooral doen! :D
Mijn moeder wilde ook al een stuk naar de krant schrijven met een foto maar dat wil ik liever ook niet. Ik vind die blaadjes wel een heel goed idee dat ik mensen die commentaar hebben gewoon een blaadje geef met informatie.
Ik wil geen aangifte doen want dan blijf ik er zo in hangen wil liever gewoon verdergaan. Maar als het filmpje op internet komt dan doe ik sowieso wel aangifte! Overigens zaten er nog twee vrouwen bij de meneer aan tafel op het terras en die waren het wel met mijn moeder eens dat het nu waarschijnlijk komt door het filmpje en dat het wel weer overwaait. Dus daardoor heb ik het idee dat hij het niet op internet gaat zetten.

Inderdaad zoals Janouk ook zegt over de zweep, ja ik gebruik ook de zweep maar hij krijgt echt niet meteen een lel. Ik tik hem eerst zacht aan en zo bouw ik het steeds op dus de tik word wel steeds harder als hij niet reageerd. Ik heb nou eenmaal geen benen die ik kan gebruiken om hulpen te geven zoals een ruiter en dan heb ik mijn zweep daar gewoon voor nodig..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:34

Als je nu geen aangifte wilt doen, maar pas als het filmpje verschijnt vind ik erg krom...

Maak er dan iig melding van..
Dan zijn ze op de hoogte.. ;) mocht het filmpje wél verschijnen...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:34

Wat janouk zegt over de zweep, dat had ik ook al voor het hele ponyplet gebeuren.
Werd eens een dierenmishandelaar genoemd :(
Ben buiten dan ook erg voorzichtig met mijn zweep gebruik, waar mn pony dan weer misbruik van maakt :P

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:37

Jolliegirl schreef:
Als je nu geen aangifte wilt doen, maar pas als het filmpje verschijnt vind ik erg krom...

Maak er dan iig melding van..
Dan zijn ze op de hoogte.. ;) mocht het filmpje wél verschijnen...

Ja daar heb je wel gelijk in, maar weetje wat het is ik wil me er liever overheen zetten. Anders blijft dit me maar achtervolgen en daar heb ik eigenlijk geen zin in. Ik zal er nog even over nadenken en met mijn ouders overleggen ;)

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:39

Jenkins schreef:
Wat janouk zegt over de zweep, dat had ik ook al voor het hele ponyplet gebeuren.
Werd eens een dierenmishandelaar genoemd :(
Ben buiten dan ook erg voorzichtig met mijn zweep gebruik, waar mn pony dan weer misbruik van maakt :P

Ja ik heb precies hetzelfde ik gebruik hem ook altijd pas als ik voorbij mensen ben. Maarja het was gister zo druk op het strand dat er overal wel mensen liepen. Overigens kwamen er toen we van het strand af kwamen allemaal mensen naar mij toe dat hij hartstikke overdreef die man en dat ik me er niks van aan moest trekken want dat het er hartstikke leuk uit zag en iemand die zei dat hij het vroeger ook dacht toen hij er geen verstand van had maar nu weet hij wel beter zei hij.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:47

Gelukkig ook positieve reacties!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:51

Jeetje zeg, wat naar!
Ik zou niet weten wat je hier tegen kan doen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:54

Wat vervelend zeg. :(:)

Als ik dit zo lees vinden die mensen volgensmij dat shetlanders alleen als grasmaaier mogen dienen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:56

Ik vind het juist super als de kleine ponys ingezet worden in het werk, juist goed voor hun gezondheid.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:57

Je er niks van aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan. Voordat het filmpje van de ponypletter kwam heb ik ook zoiets meegemaakt. Er lag brood op straat en dat wou mijn shet graag hebben, ze wou zich omdraaien maar dat lukte natuurlijk niet dus kwam ze soort van vast te zitten en toen steigerde ze. Toen kwam er een vrouw naar buiten en zei dat het dierenmishandeling was en dat ze er wel verstand van had en bla bla bla. Terwijl mijn pony al lang weer rustig stil stond rn klaar was om verder te gaan. Eenmaal thuis gekomen in tranen natuurlijk want vond het zo erg dat ik voor dierenmishandelaar was uitgemaakt, terwijl ik mijn paarden goed verzorg. :(

Ze denken vaak dat omdat ze klein zijn ze niks kunnen, wat natuurlijk echte onzin is!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:58

TS allereerst wil ik zeggen dat je écht een snoepie van een pony hebt!!! <3
Een karretje trekken is trouwens lichter dan erop zitten,geld voor ieder paard of pony,en tuurlijk ga je dan niet door diep mul zand,lijkt mij niet meer dan logisch. :roll:

Laat die man maar lekker banketstaaf :(:) ,je doet niks verkeerd en wat een vergelijking zeg, jullie tegenover dat vette gedrocht die echt met kwade opzet een kleine pony mishandeld pfff ongelooflijk dat mensen niet meer het verschil kunnen zien van goed en kwaad! 8)7

Volgende keer neem je een emmertje mee :)* .................als zo ene weer komt neem je even wat zeewater en gooi je dat over diegene heen,misschien komen ze dan tot bezinning }> }:) hahahaha

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:58

Jeetje wat vervelend zeg!

Opeens denkt heel NL verstand te hebben van paarden na dat filmpje :') beetje jammer.