[AR] Weinig animo voor D+V in district zuid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Weinig animo voor D+V in district zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:46

Schaduw, dat was ook een optie geweest, maar wou nog 1 x starten.

En nu komt het ergste, ik had bedacht dat dit mijn laatste keer vaardigheid zou zijn..
Echter helaas bleek na parcoursverkennen met aandraven Sjol niet rad...
Dus alsnog ingepakt en naar huis vertrokken... zonder vaardigheid.

Hoop dat Sjol snel hersteld, echt zo balen.....

Overigens had ik in de voorlezer loze proef wonder boven wonder een winstpuntje.
Maar dat is dus geen rijden, proberen een proef te spieken op een briefje en figuren rijden...

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:04

Hoe krijg je het voor elkaar om zo je proef te rijden,onze groom was ook ziek 1 dag er voor nog snel iemand geregeld die is komen lezen.
Balen dat hij niet rad was,beterschap met Sjol.
Ik hoop voor je dat het snel weer beter is.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:37

Bij ons gaan we er wel op letten dat de wedstrijd niet gelijk is met een rit van hoofdstadaanspanning,dat kost bij vooral mooi weer inschrijvingen
Wel zit er tussen proef 1 en2 een half uur en kan je meteen door naar vaardigheid,die dit keer voor het eerst 2x gereden mocht worden,was een succes,misschien tip voor andere organisaties?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:35

2 combinaties tussen de proeven is hier ook standaard. Wat ook veel scheelt is duidelijk aangeven wanneer je prijsuitreiking doet. Hierdoor start ik dus liever niet in Hoofddorp daar heb ik een keer 2,5 uur moeten wachten. Ik had het gevraagd, ik kan immers anders makkelijk mijn paard naar huis brengen en weer terug komen. Maar iedere keer was het ja zometeen. Ook de gesteldheid van de bodem vind ik zelf van belang. Bij onze vereniging word er echt veel aan het veld gedaan.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:17

Het valt mij dit jaar ook op dat op sommige wedstrijden er maar 10 starts zijn en bij de ander ruim 30. Financiële redenen en reistijd zullen inderdaad meespelen, maar ik heb ook van een secretariaat begrepen dat zij niet weten wanneer een andere vereniging een wedstrijd heeft aangevraagd totdat deze officieel is goedgekeurd door de KNHS (en op een officiële lijst komen te staan). Daarom ontstaan er "dubbele boekingen" waardoor menners gaan kiezen. Natuurlijk zijn sommige concoursen altijd in hetzelfde weekend en zouden de verenigingen elkaar onderling even kunnen mailen, maar blijkbaar gebeurt dat niet. In N-H staat er bijvoorbeeld op 29 september een dressuurwedstrijd in Heiloo en een minimarathon in Hoofddorp (die deel uitmaakt van een competitie) ingepland. Grote kans dat die dressuurwedstrijd te weinig deelnemers heeft, omdat ze tegenover een competitie staan terwijl ze een prima terrein hebben.

Verder zijn sommige verenigingen handiger met reclame maken dan anderen. Naast flyers en berichten plaatsen op de bekende sites, sturen ze een e-mail naar de deelnemers van de vorige wedstrijd om hen uit te nodigen om opnieuw te komen starten. Een kleine handeling en (gok ik) een groot effect.

Het is inderdaad fijn als de organisatie aangeeft wanneer de prijsuitreiking is (en zich er dan ook aan houdt). Tegenwoordig stel ik mezelf erop in dat als ik wedstrijd heb ook de hele dag onderweg ben (zeker als je 2 proeven D en V start is het helaas niet anders). Maar eigenlijk is het wel apart dat organisaties in de winter wel in staat zijn om de prijsuitreiking een half uur na de rubriek te doen (om weer parkeerruimte te creëren) en in het outdoor seizoen met moeite een uur na de wedstrijd wordt gered, terwijl de briefjes tussendoor worden opgehaald!

@Ipsilonka ik heb dit voorjaar gestart in Hoofddorp en toen deden ze voor het eerst uitslagen digitaal tonen zodra deze binnen waren. Dus ging alles gelukkig wat sneller. Ik weet niet of ze dat systeem erin houden, aangezien het toen als test werd gedaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:31

In principe houd het district wel de wedstrijden in de gaten hoor. Ik had ook een wedstrijd gepland gelijk met een andere vereniging (voor volgend jaar) en dan krijgen we daar echt wel bericht van. Maar de wedstrijd van Heiloo heeft nagenoeg geen last van MM in hoofddorp hoor. Sta je in mijn mailinglist? Heb je vorige week een mail gehad van de 25ste augustus? Pb me anders even je mailadres.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:00

Ok, dus daar zijn ze scherper op geworden :)

Natuurlijk zijn er diehard marathon menners die zich niet zullen laten zien bij een dressuur wedstrijd. Maar zal Heiloo er niet een klein beetje last van hebben? Ik start eigenlijk alleen maar DV, maar overweeg eens een minimarathon te proberen (dus sla ik Heiloo over). Zullen er niet meer mensen zijn die zo beredeneren?

Kun je trouwens merken dat onderdeel zijn van een competitie over meerdere wedstrijden bij jullie meer starts oplevert dan als jullie een gewone DV wedstrijd houden? Misschien ook een idee voor district Zuid anders! :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:46

Dat digitaal je uitslagen bekijken in hoofddorp dat blijft,was een geslaagde test
Ik rij zelf ook alleen maar dressuur,dus mm in hoofddorp sta ik aan de kant te kijken :j