[AR] Strengenbeschermers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:15

Ik had bij Rembrand met de menwagen hetzelfde probleem. Heb nu veel breder zweng en veel bredere bomen (zo breed als de wagen, 132), maar ja dat helpt niet bij het slepen.

Wat ik deed (want hij liep ook tot bloedens toe zichzelf kapot op de (leren) strengen): ik heb van zwarte fleecestof hoezen gemaakt voor om de bomen en strengen (in jouw geval alleen de strengen dus) en had daar met biaisband (maar je kunt beter steviger materiaal gebruiken) lussen aan gemaakt, zodat ik de hoezen kon vastzetten. Werkte goed.

Maar ik heb dus wel wagen op maat lagen maken om van het probleem af te komen. De kans is groot dat jij dat tzt ook zal moeten doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:45

Je zou smallere bonthoezen met klittenbank kunnen (laten) maken die klem zitten om de strengen.
Ik heb toen voor een klein stukje een neusbontje gebruikt met extra klittenband.

Verder werkt het ook wel om de zweng breder te maken.

Met rubber en kunststof moet je oppassen dat het niet gaan branden...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:51

is stalbandages eromheen rollen nix? zit een klittebandje aan het eind, eventueel nog een extra bandage klittebandje erom heen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 22:56

Mbt het gebruiken van rubber (fietsband) had ik ook al over de wrijving nagedacht, maar ik kreeg per pb de tip om daarvoor een spulletje te gebruiken waarmee steeple-chaser's ook ingesmeerd worden.
Wie weet hoe dat heet?

Speurneus en Nouvel: nee, daar zie ik geen heil in. Dat gaat geheid schuiven. Ik had mijn singelbontjes al zo strak als mogelijk was vastgesnoerd, maar het schuift na verloop van tijd (nog binnen 1 trainings-sessie) gewoon weg.

tamary

Re: Strengenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:04

Bedoel je niet dat spul wat ze bij de cross op de benen smeren? Volgens mij is dat witte vaseline nl.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 23:06

Ik heb geen idee.... gewone vaseline heb ik standaard in de koets liggen.

MelanieB

Re: Strengenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 05:55

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 16:56

shelltje schreef:
haha dan is het neopreen,

wij hebben ze met veel moeite eromheen gekregen maar ze schuiven ook beslist niet, ik ben helemaal geen fan van bont op je tuig, ik heb als singelbeschermer ook neopreen blijft eigenlijk nooit zand inzitten en ik zal ook geen ductape op je tuig doen, is zo zonde van je tuig is erg moeilijk om er weer af te halen.

misschien kan je ook gewoon ergens een stuk neopreen of iets vandaan halen en het er zelf omnaaien

Ik heb vandaag gebeld naar de Reinderssport en naar De Menner, want ik vond het toch wel erg opvallend dat Ideal exact dezelfde foto gebruikt voor een leren en neopreen setje strenghoezen :o? .
Blijkt dat De Menner het verkeerd op de site heeft staan ;) , dus shelltje, het klopt dus wat je zei dat ze toch van leer zijn.
Ik heb De Menner gevraagd om een setje te reserveren en mee te nemen naar Horst komend SGMW weekend, dan wil een rijdend kennisje van me ze wellicht wel voor me meenemen :) .