[AR] Met paard en koets in New York City !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:09

Maartje1990 schreef:
Maysie schreef:
Misschien een domme vraag maar waar zijn die kettinkjes voor die aan de neusriem zitten en dan uitlopen naar de leidsels :o? Voor inwerking op de neus of?

Wat mijn meninstructeur me vertelde was om ze mooi 'op te knopen' dus dat ze mooi met hun hoofd omhoog lopen. Ik neem even voor het gemak aan dat je black beauty gezien hebt, de film? Herinner je je dat stukje waarbij hij en Ginger bij die rijke vrouw zijn en ze in tweespan moeten lopen en ze 'iets' (die riem dus) steeds strakker en strakker en strakker zetten? En Ginger 'flipt' dan op een gegeven moment helemaal?

Amaris schreef:
Kijk, en dát was nou precies wat ik in gedachte had bij mij eerste vraag over de opzetteugels! _/-\o_

Daarom mijn vraag of het niet onvriendelijk is, omdat ik dus de BB ellende in mijn hoofd had en daar nav het boek nog over ben gaan lezen op internet. *uughh penny ughh*

Nouja, dat ligt er maar net aan hoe strak ze de paarden zetten natuurlijk. Ze lijken daar opzich vrij los te staan, dus niet een BB horror :Y)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 00:29

xTitanic schreef:
Haha je hebt het nog leuk gehad in NY! :D
Die eerste foto <3 prachtig zeg

Haha ja hoor ! Bedankt :D

Happinez

Re: Met paard en koets in New York City !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:50

Wat leuk , en zo herkenbaar !
Ben vorig jaar in NY geweest en uiteraard nog even bij de paardjes staan kijken,maar ze zagen er idd prima uit.
Wel leuk dat je ook nog een ritje hebt gemaakt ermee. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:56

Een opzetteugel is in basis niet zielig. Dit zijn trouwens geen opzets, dan zou er een bitje extra in d'r mond zitten.
Het lijkt me een soort check systeem. Erg gebruikelijk in Amerika, met name bij het show rijden.

Leuke foto's ts!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:53

Dank jullie wel ! Super leuk dat dit in uitgelicht staat ! :D

Cami_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:35

Wauw die eerste foto is echt prachtig !

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:43

Maartje1990 schreef:
Maartje1990 schreef:

Wat mijn meninstructeur me vertelde was om ze mooi 'op te knopen' dus dat ze mooi met hun hoofd omhoog lopen. Ik neem even voor het gemak aan dat je black beauty gezien hebt, de film? Herinner je je dat stukje waarbij hij en Ginger bij die rijke vrouw zijn en ze in tweespan moeten lopen en ze 'iets' (die riem dus) steeds strakker en strakker en strakker zetten? En Ginger 'flipt' dan op een gegeven moment helemaal?

Amaris schreef:
Kijk, en dát was nou precies wat ik in gedachte had bij mij eerste vraag over de opzetteugels! _/-\o_

Daarom mijn vraag of het niet onvriendelijk is, omdat ik dus de BB ellende in mijn hoofd had en daar nav het boek nog over ben gaan lezen op internet. *uughh penny ughh*

Nouja, dat ligt er maar net aan hoe strak ze de paarden zetten natuurlijk. Ze lijken daar opzich vrij los te staan, dus niet een BB horror :Y)

Dit lijkt mij eigenlijk hetzelfde als touwtjes onder het zadel niet? Alleen zitten die dan ana het zadel vast. Zodat het paard niet té ver met het hoofd naar beneden kan. Dat hebben ze meestal op maneges bij beginnertjes toch? Maarja, kan ook dat ik het helemaal mis heb :')

Verder wel echt heel gaaf zeg! En goed dat ze zo verzorgd worden :j

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:16

Prachtig zeg!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:23

Mooie dieren&fijn om te horen dat ze goed worden verzorgd!

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:55

Gaafe foto,s ze zien er goed uit! :D ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:18

Wauw moet gelijk weer denken aan mijn penny jaren toen daar :') is nu een jaar of 5/6 geleden dat ik daar geweest en ben, ik als 9/10 jarig meisje gelijk uitzoeken of de paarden goed verzorgt werden. Kreeg een heel verhaal en ik echt zo van... Wat zeg jij nou... :+ Ik heb alleen geen rit gemaakt omdat we het pas ontdekten toen het erg laat was en ik terug naar het hotel moest om de volgende vlucht naar Florida te halen.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 23:42

Dank jullie wel! Leuk dat sommige het herkennen :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:43

Bijzonder om zo iets te zien in zo'n grote stad! mooie impressie, een lekker kleurrijk heheel :)

mocht je zulke ritten nou leuk vinden en de stad den haag eens willen zien de stichting stadskoetiers gaan vanaf 4 mei ook weer elke zaterdag rijden met de "gouden koets" door hartje den haag :) (via VVV den haag)

nou is den haag lang niet zo gaaf als new york city natuurlijk, maar wel een aanrader :)

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:06

Ik ben een tijdje geleden ook in New York geweest, toch vond ik het niet allemaal even diervriendelijk...

Wel erg mooie foto's!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:55

Ziet er erg leuk uit!