Romy_tessa schreef:Volgens mij geef ik hier boven al aan hoe je de wagen aan zou kunnen passen zodat het voor je pony prettiger zal zijn. Alles wat ik zeg is goed bedoelt, maar blijkbaar wordt het niet zo opgevat.
Geld vindt ik geen argument, als je iets echt wil, dan kan je het bereiken.
Ik was 15 toen ik mijn verzorgpony over kocht van de vorige eigenaren, wist doen al dat ik er niet meer op kon rijden, dus ben gaan sparen voor menles. Ik ben begonnen met een simpel tuigje en een simpele wagen, maar alles heeft wel altijd goed maat gezeten. Ik zou het mijn pony niet aan willen doen om met slecht passend tuig te lopen. Ik heb gespaard en ben op mijn 16e menles gaan nemen. Na het enkelspan koetsiersbewijs ben ik doorgegaan voor mijn tweespan, heb een recreatiewagen gekocht en een tweedehands ideal tuig. Op mijn 18e haalde ik mijn langspankoetsiersbewijs en mijn B en E rijbewijs. Ik heb altijd alle vakanties fulltime gewerkt en ben al 8 jaar niet op vakantie geweest. Door niet veel uit te geven kon ik goed sparen en kon ik dus ook een eigen trailer kopen.
Vanaf dat ik een E rijbewijs en trailer had ben ik begonnen met wedstrijden te rijden, want mijn ouders hebben niks met paarden. Ik gebruik alleen de auto van mijn ouders en voor de rest heb ik altijd alles voor de pony's zelf betaald (ook hooi, stalling etc.)
Afgelopen weekend werden we kampioen met vierspan en daar ben ik dan ook ontzettend trots op, heb wel alles zelf bereikt.
Doe met alle informatie wat je wil, maar houdt de veiligheid wel in de gaten!
Je bent altijd welkom om een keer bij mij te komen kijken, want ik vind het leuk dat er meer mensen gaan mennen en wil daarbij graag de dingen die ik al heb geleerd overdragen.
Het gaat er meer om wat ts wil bereiken. Als ze geen verdere ambities heeft lijkt het mij redelijk zinloos om te sparen voor langspan examen 
Alle respect voor jou hoor! Er zijn er weinig die er zoveel voor over hebben!
Alleen word er volgens mij helemaal vanuit gegaan dat ts ook binnen niet al te lange tijd menwedstrijden wil rijden en winnen. Volgens mij heeft ze dat nergens geschreven. Ik lees het in elk geval nergens terug.
Om dan nu al te zeggen, 'verkoop je wagen en je tuig en koop iets waar je wedstrijden mee kan rijden'.
Laat haar lekker plezier hebben van wat ze nu heeft. Er zijn er velen die zo begonnen zijn.
Let wel; pasvorm van het tuig heb ik het niet over. Dat kan ik niet beoordelen van een afstand.