Al die lijstjes zijn leuk, maar ik heb ook wel eens naar een lamoen gezocht en op geen van de websites die ik heb bezocht stond daar dus iets over geschreven. Vind het dus een vrij logische vraag waar je er een kan laten maken/ halen.
Ik heb hem uiteindelijk bij een mechanisatie/ijzerwerk bedrijf laten maken. Heb een tekening gemaakt van wat ik wilde hebben en die hebben ze nagemaakt. En over de veiligheid maak ik mij geen zorgen. Dit bedrijf heeft ook enkele huifbedden gemaakt.
MelanieB
Geplaatst: 22-03-13 12:55
Meeste wagenverkopers kunnen dat gewoon regelen, kwestie van even de telefoon oppakken en vragen. Kun je gelijk prijs ed vragen.
Staan er veel tussen, als ze reparaties doen of wagenonderhoud, dan is er een grote kans dat ze ook wel een passend lamoen kunnen fixen.
@sabientje: ja ik zou hem wel liever bij een wagenbouwer kopen, een bestaande, op de een of andere manier vind ik dat prettiger.
@melanie B: Ik heb contact gehad met Voskamp in eerbeek. die was de enige die de moeite nam een prijsopgave te doen en uitleg over het leveren pas maken te geven. en het viel me kwa prijs eigenlijk reuze mee.
Voskamp staat niet in het rijtje/lijstje zal vragen of ze een toevoeging doen. (of lees ik er weer finaal overheen?? don't shoot me)
Grappig, TS is vast heel goed in haar beroep, ze drijft het zelfs op bokt door... Ik heb een keer een lamoen laten maken door een kennis van een kennis, maar ja, die moet je maar net hebben. Het lijstje van Janouk is prima, en bellen levert vaak meer info op dan mailen
Hagedoorn-Linde inderdaad ook, daar heb ik mijn nieuwe lamoen gekocht. Zij hebben echt een enorme schuur vol met lamoenen.
Was hier in het dorp naar mechanisatiebedrijf geweest die ook lasser is met een voorbeeld, en hij gaf een prijsindicatie van rond de 250 euro en kon daar niet garantie op geven (dat het niet duurder werd). Bij HL nieuw lamoen gehaald van 200. Dus dat is vaak goedkoper.
Ik heb contact gehad met voskamp idd. En ze zijn nu ook aan de lijst van janouk toegevoegd. Voskamp gaf ook een indicatie van 200/250 idd.
janouk
Geplaatst: 25-03-13 15:14
is de lijst van Bokt hoor, dus van ons allemaal
Ik heb onze koets en trailer ook gekocht bij Voskamp. Heel tevreden.
tine10
Geplaatst: 25-03-13 17:09
tjonge jonge, wat een moeilijkdoenerij TS. Er wordt je gewoon info aangeboden, zodat je zelf kunt kiezen wat het dichtste bij is voor jou. Ik vind je erg onvriendelijk naar de mensen die je proberen van advies te voorzien.
Als je de maten doorgeeft, kan vrijwel iedere koetsendealer je helpen. Ik heb zelf goede ervaringen met maurits Immink van Cavalier. Zit in Amsterdam. Ik heb precies aangegeven waar ik de ogen voor het tuig wilde hebben en hij heeft ze keurig per post naar me verstuurd.
Op mail reageert op de een of andere vreemde manier bijna geen dealer. Je zou denken dat ze meegaan met hun tijd,
JoyCiej007
Geplaatst: 25-03-13 22:57
tine10 schreef:
Op mail reageert op de een of andere vreemde manier bijna geen dealer. Je zou denken dat ze meegaan met hun tijd,
Is dat nog steeds zo? Dat probleem ondervond ik een paar jaar geleden ook ja. Of het nou voor onderdelen is, of voor een wagen, maakt niet uit. Ook wagens die specifiek op de website staan of in advertenties staan, en waar dan geen prijzen bij staan. Vraag je per mail netjes om een prijsopgave van die en die wagen.
Hoevaak ik wel niet te horen heb gekregen: 'Kom maar eens langs om te kijken'............ Ik begrijp dat prijzen afhankelijk zijn van eventuele opties die je er bij kan kiezen etc. maar ze hebben vaak altijd wel een basisprijs voor de 'kale' wagen, zonder de extra opties. Is toch niet zo moeilijk om per mail of telefoon die prijzen te noemen lijkt mij. En als het een dealer betreft aan de andere kant van het land, ga ik daar toch echt niet zomaar 'ff' naartoe rijden om vervolgens te horen dat de betreffende wagen misschien wel gigantisch boven mijn budget ligt........
tine10
Geplaatst: 25-03-13 23:17
Juist. Op site staat ook nauwelijks info over de wagens. Maar voor ik vanuit oost Groningen helemaal naar Limburg of weet ik veel waar heen ga, wil ik wel graag wat meer info. Maar enige dat de meesten zeggen is: kom maar langs. Daarom ben ik dus uiteindelijk in Zwaanshoek terecht gekomen. Die meneer gaf wel fatsoenlijke info per mail.
kiddokids
Geplaatst: 25-03-13 23:22
Er stonden er laatst heel veel nieuw op mp.. Met maat en prijs..en zelfs verzenden. Effe goed zoeken zou ik zeggen
@kiddokids: die heb ik gezien ja maar dat waren echt van die zelf bouw dingen dat is niet wat ik zocht. Maar inmiddels dus bij voskamp gevonden wat ik wil.