Touw voor touwhalster

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 00:06

SylviaIsabel schreef:
Zou je willen uitleggen wat je hebt bedacht? ;)

Ha! Jaren werk om steeds te verbeteren en te verfijnen, testen en dan herbeginnen om het nog beter te maken, zou wel gek zijn om mijn idee zomaar op internet voor iedereen te grabbel te gooien en andere dan geld te verdienen met datgene waar ik zo aan gezwoegd heb :+ .

NemoEeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:32

In Lelystad zit goed en goedkoop touw.

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:56

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:57

Het knopen van een touwhalster is een kunst op zich. Niet alleen dient het touwhalster genoeg "bite" te hebben (dus te dik touw of te dun touw schiet zijn doel voorbij) maar de pasvorm dient ook zo te zijn dat het halster niet zomaar van het hoofd af kan glijden. Een eenmaal geknoopt touwhalster is niet bij te stellen. Resultaten die je krijgt met het werken met een touwhalster zijn afhankelijk van de pasvorm. Doe jezelf een plezier en koop een touwhalster die op maat is geknoopt, en ga niet zelf knutselen.

Een goed passend touwhalster behoort zo te zitten:

Afbeelding

Touwhalsters die niet zo zitten, kunnen met een eenvoudige schudbeweging van het hoofd afgegooid worden, en zijn daardoor niet veilig en compleet nutteloos.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-05-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:01

Loe_Loe

Re: Touw voor touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:17

die van Kinaa is een neckrope, en roze en groen een touwhalster?
of was dat de vraag niet?

Ik ben ook benieuwd wat TS aan het vlechten is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:29

Cassidy, de keelriem van de fjord zit te laag!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:38

Doanique schreef:
Cassidy, de keelriem van de fjord zit te laag!

Heel goed. Honderd punten voor jouw en je mag door voor de koelkast. En als je nu eens zelf een zoektocht op afbeeldingen van touwhalsters op Youtube start, zie je heel veel touwhalsters (al dan niet zelfgeknoopt) die niet helemaal jofel zitten.

Mijn tip: ga niet zelf lopen prutsen, koop er een van een aanbieder die daar ervaring mee heeft en een touwhalster kan knopen die echt goed past.

Mijn advies zou zijn: touwhalsters van Parelli of Clinton Anderson.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:42

Is die koelkast gevuld?

Volgensmij zijn die touwen van de action sowieso niet geschikt om om een paardenhoofd te knopen of wel dan...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:53

Geen ervaring mee. Maar waarom het wiel een tweede keer uitvinden als anderen dat al voor je hebben gedaan? Parelli heeft 30 jaar lang zijn harnachement getest en aangepast, waarom zou je genoegen nemen met minderwaardige (eventueel zelfgeknutselde) spullen als je halsters aan kunt schaffen die 100% passen (en als ze niet passen kunt ruilen)? Dan blijft er zoveel meer tijd over om te investeren in dingen die er echt toe doen....

(Koelkast is overigens niet gevuld :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:57

-O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:03

:(:)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 09:40

Cassidy schreef:
Het knopen van een touwhalster is een kunst op zich. Niet alleen dient het touwhalster genoeg "bite" te hebben (dus te dik touw of te dun touw schiet zijn doel voorbij) maar de pasvorm dient ook zo te zijn dat het halster niet zomaar van het hoofd af kan glijden. Een eenmaal geknoopt touwhalster is niet bij te stellen. Resultaten die je krijgt met het werken met een touwhalster zijn afhankelijk van de pasvorm. Doe jezelf een plezier en koop een touwhalster die op maat is geknoopt, en ga niet zelf knutselen.

Een goed passend touwhalster behoort zo te zitten:

[ Afbeelding ]

Touwhalsters die niet zo zitten, kunnen met een eenvoudige schudbeweging van het hoofd afgegooid worden, en zijn daardoor niet veilig en compleet nutteloos.

Het gaat hier niet over het knopen van touwhalsters, Cassidy....ik zoek enkel touw die gebruikt wordt bij het knopen van touwhalsters, voor de rest gaat je dat in feite niet aan voor wat ik dat gebruik. Begrijp je antwoord niet echt over dat wiel en heruitvinden en waarom je je hier moeit met foto's van geknoopte touwhalsters. Voor de rest gaat niemand dat aan wat ik ermee doe. Misschien maak ik er wel een SM -setje mee voor m'n partner, wie weet, maar dat hoef ik toch niet te vertellen :D :D ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:11

Dan is je openingspost en met name de titel misleidend. Het touw dat gebruikt wordt voor touwhalsters komt uit de zeilsport. Dan had je in de titel kunnen zeggen: zoek bruin touw (doorsnede aangeven) dat in de zeilsport of bij het bergbeklimmen gebruikt wordt. Had ik me er ook niet mee bemoeid.

Negen van de tien topics op het van Nature forum over de touwhalsters gaat over het zelf knopen, hoe je het doet en waar je de benodigde spullen kunt krijgen. Ik ben niet de enige die de kant uitging dat je zelf touwhalsters wilt knopen. Vandaar mijn waarschuwing. Is voor jouw misschien niet van toepassing, maar je bent niet de enige die dit topic leest :D. Het zal ergens wel op vruchtbare bodem vallen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 21:32

Ja misschien, maar ik wist ook niet dat dat een probleem zou vormen voor anderen.
Ik schreef trouwens al in dit topic: Is niet om een klassiek touwhalster te knopen ;-), dus het stond er wel al in.
Ik ben twee jaar geleden met m'n vriend naar de HISWA beurs voor zeilboten geweest en daar heel goed touw gekocht (zwart van 6mm), zelfde als dat waar de Parelli halsters mee gemaakt zijn (vond het super goeie kwaliteit, trouwens zelf vind ik de Parelli halsters beter geknoopt dan de meeste andere, bvb FRA, de knopen zijn steviger vastgelegd) vind de naam van die winkel niet meer, was redelijk van prijs ook. Ik vind het vreemd dat ik maar zo weinig links naar winkels voor zeilsport vind via google, vandaar dat ik deze topic opende.

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:37

Ik heb gewoon bij de action een touw gekocht, werkt prima. Snijd ook niet enzo.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:38

wij verkopen ook touw,los per meter,en vanaf 100m(kan verschillende kleuren zijn),hebben we speciale prijzen.
hebben bruin,beige en zwart

http://www.tkleinwesthof.be

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:25

Thx voor antwoord. Hebben jullie ook van die stijvere koord, zoals ze soms touwhalsters voor met rawhide uit maken?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:11

Hebben we niet in stock,maar als je me een foto doorstuurt van wat je exact zoekt,kan ik het mss wel aanbieden,maar dan enkel per 100m.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:20

Cambiar schreef:
Weet niemand waar ze in shop voor zeil touwen het kleur: zwart, beige en bruin verkopen en deze drie kleuren ook voorradig hebben?

HorseCharms!! Daar kan je van alles bestellen, ook touw en allerlei dingen !

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 13:25

Horse charms is 0,90 cent per meter voor 6mm touw, da's bijna een euro voor een metertje. Ik vond een firma die alle kleuren verkoopt speciaal ontworpen voor touwhalster . Ze hebben alle kleuren, nog andere touwen te verkrijgen ook (ook de iets stijvere waar ik naar op zoek was!)

Fiction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:55

Een buitensportzaak heeft het vaak. :)