[AR] beginnerswagentje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:26

liljebo

Re: beginnerswagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:55

De derde is idd een flaktwagen, maar bepaald niet de maar voor een A, eerder voor een trekpaard. De nederlandse concourswagen kan ik niets mee.

De bovenste twee zijn niet bepaald in de buurt, maar het zijn wel de houten tweewielers die je hier regelmatig ziet. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan moet denken
Ze zijn merkloos en je kunt er nergens info over vinden en ze lijken mij niet echt comfortabel
Maar misschien zit ik ernaast.... geen idee dus eigenlijk,
Wat denken jullie?
En waar zou ik dan op moeten letten?

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:17

Als je voor de tweewielers gaat zoals ze bij jullie rijden dan zou ik letten op hoe het metaal is (roest vorming), de lasnaden, het hout (geen rot) en de banden (versleten).

Persoonlijk zou ik alleen voor deze sulky's gaan als je echt geen andere keus hebt.
De sulky's hebben geen vering, de enige schokbreker die je kan aanbrengen is een kussentje en verder moet je de schokken met je eigen lichaam opvangen. Ook missen deze wagentjes de mogelijkheid om het bankje te verstellen zodat je de sulky goed in balans zou kunnen brengen.
Ik weet dat je een sulky wil om het mennen uit te proberen en ga je er voor nu nog niet te veel geld in steken. Is het geen optie om een nieuwe sulky bij horseshopinternational.nl te bestellen? Zij zullen vast ook in het buitenland willen leveren. De sulky krijg je als bouwpakket aangeleverd.
Het is mij even ontschoten hoe groot je pony is maar zodra die boven de 1.15 uitkomt zou je voor de Oxer kunnen gaan. Ik weet dat niet iedereen tevreden is over deze zwarte sulky's maar om zo te beginnen is er niets mis mee.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 10:35

Ja, dat is dus ook mijn bedenking. Volgens mij zitten die dingen voor geen meter. En het moet voor de pony ook op zijn minst een aardige ervaring zijn, nietwaar.
De pony is maar rond de meter(net erboven, schat ik) als het tenminste die pony wordt. Hij wordt vlgs week woensdag gekeurd.
Lijkt beetje 'overdreven' voor een redelijk geprijsde shet, maar na jaren alleen kneuzen en ellende wil ik iig de kans op een gezond paard vergroten.

De oxer is dus te groot, maar de caveletti kan wel. Daar weet ik hier ook nog aan te komen.
Die is maar een beetje goedkoper dan de goedkoopste Hca, maar die laatste kan ik niet hier krijgen.
Dat zijn (vlgs mij?) geen bouwpakketten
(en dan moet het ook nog maar zo zijn dat de goedkoopste HCA passend is.)

Zag trouwens dat daar waar ze de caveletti en oxer verkopen ook die houten dingen hebben en ze zijn dus wel geveerd (ik dacht van niet) Maar ze lijken mij helemaal niet gemakkelijk zitten.
http://www.jaboruder.se/

Even bij till salu klicken en dan op het plaatje van de wagens.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:52

Het concourswagentje is geveerd, maar bij die rij wagens kan ik geen vering ontdekken. Maar wat een prijzen! Ze durven wel, zijn gewoon poolse wagentjes!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 10:55

Bedoel je bij jabruder? Staat erbij dat de ze geveerd zijn.
De prijzen zijn wel in sek. Weet niet of je daar rekening mee hebt gehouden?
Op zich zijn ze volgens mij niet extreem duur in vergelijk?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:12

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:19

Een sulky lijkt me stukken lichter trekken voor een pony, vooral op bosgrond, ik meen me te herinneren dat TS in of nabij de bossen woont. En die zijn heul groot in Zweden. :P
Verder: heb je een slechte rug en is de kar slecht geveerd, dan is een verend bokkussen een aanrader!
Zo'n kussen is wèl behoorlijk zwaar.

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:25

Inderdaad de houten sulky's op de site waar jij naar verwijst zijn geveerd maar dan ontbreekt nog steeds de verstelbare zitting. Dit is in mijn ogen noodzakelijk om een sulky in goede balans te krijgen.
Bij een pony van 1 m kan makkelijk de caveletti of de HCA één-zitter.
Als je het geld er voor over hebt zou ik persoonlijk voor de één-zitter gaan, zeer comfortabele sulky.
Ken je niet iemand in Nederland die de sulky voor je kan ophalen bij HCA en dan vervolgens wil verzenden?
Misschien wil Andries van HCA de sulky ook wel verzenden. Zomervakantie naar Nederland?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 14:30

Ah is dat onderstel van de cavaletti? Misschien moet ik dan toch daarvoor gaan.. (is natuurlijk wel handig hier) Ik zou even moeten kijken hoe groot de wielen daarvan zijn.

Zoolganger, ja Ik woon t.o. de bossen, maar het niet overal erg geschikt om met zo'n karretje te rijden. Er wordt veel kapotgereden door de bosmachines en echte paden zoals nl heb je hier in de buurt nauwelijks. Maar een stukje bos hier komt best wel voor ja,.
En ik denk dat ik dan beter voor een goed geveerde kar kan gaan, dan voor zo'n kussen.
Vering lijkt mij ook voor de pony prettiger

Het moet natuurlijk licht zijn omdat de pony mij ook al moet meeslepen;+ Wil daar dan ook nog niet een zware kar bij doen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 14:32

vijftelgen schreef:
Inderdaad de houten sulky's op de site waar jij naar verwijst zijn geveerd maar dan ontbreekt nog steeds de verstelbare zitting. Dit is in mijn ogen noodzakelijk om een sulky in goede balans te krijgen.
Bij een pony van 1 m kan makkelijk de caveletti of de HCA één-zitter.
Als je het geld er voor over hebt zou ik persoonlijk voor de één-zitter gaan, zeer comfortabele sulky.
Ken je niet iemand in Nederland die de sulky voor je kan ophalen bij HCA en dan vervolgens wil verzenden?
Misschien wil Andries van HCA de sulky ook wel verzenden. Zomervakantie naar Nederland?

Ik heb er een mail naar gestuurd, maar geen reactie gekregen.
Weet ook niet of die sulky veilig gedemonteerd kan worden voor vervoer?
(We zijn in nederland in de vakantie)

Voordeel van de cavelli is dan wel dat daar de skies onder kunnen. Voor de HCA moeten die worden verbouwd. Maar de HCA lijkt mij dan weer net wat beter
Zal ook de prijzen eens wat beter bekijken

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 14:44

hmmm scheelt toch wel wat... cavaletti heeft overigens 16 inch wieltjes en is dan wel 10 kilo zwaarder dan de HCA
Onderstel is niet zo duur, zag ik (slee)
Maarruh.. hij is wel in nl aardig wat goedkoper dan in zweden.

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:57

liljebo schreef:
hmmm scheelt toch wel wat... cavaletti heeft overigens 16 inch wieltjes en is dan wel 10 kilo zwaarder dan de HCA
Onderstel is niet zo duur, zag ik (slee)
Maarruh.. hij is wel in nl aardig wat goedkoper dan in zweden.

Voor de HCA kan je beter bellen dan mailen. Met mail heeft de beste man volgens mij niet zo veel.
De HCA sulky krijg je niet kapot en is in mijn ogen vele malen sterker en duurzamer dan de cavaletti.
Als er zo'n prijsverschil is tussen de cavaletti in NL en SE, waarom bestel je hem dan niet hier en neem je hem na je vakantie mee (als je daar de ruimte voor hebt) of toch bij horseshopinternational.nl bestellen en dan in SE laten bezorgen. Optie?
Ben benieuwd waar je straks voor gaat kiezen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:03

Ja meenemen dacht ik ook aan. Met Horseshop niet zo'n geweldige ervaringen helaas.
De cavaletti is dus idd goedkoper, maar de HCA trekt mij wel meer aan.... en de goedkoopste heeft dezelfde maat wielen als de cavaletti. Maar ja... kost wel dus wat meer...
En die kan ik misschien niet meenemen... weet niet of de HCA demonteerbaar is.
Ik zal de man eens een keer bellen.

Ik ben ook benieuwd :))

de goedkoopste HCA is ong 70 euro duurder dan de cavaletti als ik hem hier in zweden koop.

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:28

liljebo schreef:
Ja meenemen dacht ik ook aan. Met Horseshop niet zo'n geweldige ervaringen helaas.
De cavaletti is dus idd goedkoper, maar de HCA trekt mij wel meer aan.... en de goedkoopste heeft dezelfde maat wielen als de cavaletti. Maar ja... kost wel dus wat meer...
En die kan ik misschien niet meenemen... weet niet of de HCA demonteerbaar is.
Ik zal de man eens een keer bellen.

Ik ben ook benieuwd :))

de goedkoopste HCA is ong 70 euro duurder dan de cavaletti als ik hem hier in zweden koop.

Als het verschil zo minimaal is dan zou ik het wel weten.....een HCA sulky!
Een sulky die zijn waarde behoud.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:22

http://www.stadtwijck.nl/begin.html
Deze zijn ook fijn. Even doorklikken naar Sulky's en dan gelijk de eerste, nr 32 Roadrunner.
Heerlijk ding die wij voor onze Welshjes van rond de 1.20m gebruiken. Laatst gevraagd, kost normaal 750 euro, was toen in de aanbieding voor 600 euro. Je kunt de stokmaat van je pony doorgeven zodat ze hem op maat voor je maken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:41

HCA is wel demonteerbaar :j al is het wel weer ff in elkaar zetten dan!
Wielen los, rekje eraf, lamoenstokken eraf. Moet lukken :j

Wbt slee onderstel is alleen kwestie van het gedeelte waar je de onderstel op de wielas schuift, moet iets uitgeholt worden. Dan past ie erop :j