Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Zoals al gezegt, je bent gewoon WA verzekerd, hoef je geen menbewijs voor te halen. Ik heb wel menlessen, maar ga mijn koetsiersbewijs niet halen, heb het nergens voor nodig het is (behalve in de veluwe) ook niet verplicht, je moet een bepaalde handhouding leren (achenbach), terwijl je ook gewoon zoals je ohz doet kunt rijden (zo leer ik het in ieder geval). Dan moet je duizend en 1 dingen aan onnodige theorie weten waarvan je de helft binnen no time toch weer vergeet. En zover ik weet moet je ieder jaar een bepaald bedrag betalen om te zorgen dat het geldig blijft, wat een onzin. Beter neem je eerst een x aantal lessen en dan regelmatig nog eens blijven lessen. Mijn lessen kosten iedere keer 50 euro, ik neem af en toe een les want het geld groeit met niet op de rug.
cariena1 schreef:De meeste medeweg gebruikers weten niet eens wat het betekend als je een zweep boven je hoofd houdt in je rechterhand en die boven je hoofd naar links laat wijzen. Dus automobilisten en andere weggebruikers zullen ook wel cursus kunnen gebruiken. Het betekend dus dat je links af wilt slaan
Maartje1990 schreef:Zoals al gezegt, je bent gewoon WA verzekerd, hoef je geen menbewijs voor te halen. Ik heb wel menlessen, maar ga mijn koetsiersbewijs niet halen, heb het nergens voor nodig het is (behalve in de veluwe) ook niet verplicht, je moet een bepaalde handhouding leren (achenbach), terwijl je ook gewoon zoals je ohz doet kunt rijden (zo leer ik het in ieder geval). Dan moet je duizend en 1 dingen aan onnodige theorie weten waarvan je de helft binnen no time toch weer vergeet. En zover ik weet moet je ieder jaar een bepaald bedrag betalen om te zorgen dat het geldig blijft, wat een onzin. Beter neem je eerst een x aantal lessen en dan regelmatig nog eens blijven lessen. Mijn lessen kosten iedere keer 50 euro, ik neem af en toe een les want het geld groeit met niet op de rug.
Shenavallie schreef:Maartje1990 schreef:Zoals al gezegt, je bent gewoon WA verzekerd, hoef je geen menbewijs voor te halen. Ik heb wel menlessen, maar ga mijn koetsiersbewijs niet halen, heb het nergens voor nodig het is (behalve in de veluwe) ook niet verplicht, je moet een bepaalde handhouding leren (achenbach), terwijl je ook gewoon zoals je ohz doet kunt rijden (zo leer ik het in ieder geval). Dan moet je duizend en 1 dingen aan onnodige theorie weten waarvan je de helft binnen no time toch weer vergeet. En zover ik weet moet je ieder jaar een bepaald bedrag betalen om te zorgen dat het geldig blijft, wat een onzin. Beter neem je eerst een x aantal lessen en dan regelmatig nog eens blijven lessen. Mijn lessen kosten iedere keer 50 euro, ik neem af en toe een les want het geld groeit met niet op de rug.
50 Euro voor een les? Wat idioot hoog zeg! Ben bang dat je wat dat betreft zwaar opgelicht wordt en dat je beter verder om je heen kunt kijken naar een goedkopere instructie.
Gem schreef:gem schreef:Heb trouwens een vraagje...
Ik heb in 1994 mijn mendiploma en koetsiersbewijs gehaald. Liep in 1996 af. Door allerlei verhuizingen en omzwervingen heb ik nooit de herinnering gezien dat ik hem moest verlengen en dacht wrs toendertijd dat deze levenslang geldig was. Ik heb hem wel altijd bewaard, hoewel ik 14 - 15 jaar niet gemend heb.
Zou ik hem nu weer kunnen laten aanvragen / verlengen of moet ik weer opnieuw examen doen?
voor degenen die geinteresseerd zijn:
Heb gebeld, heb antwoord, luistert en huivert!
Koetsiersbewijs kan verlengd worden. Dat gaat mij met terugwerkende kracht 8 x 35 euro kosten (dus vanaf 1996 en elke 2 jaar verlengen), inclusief de WA-verzekering waar ik 15 jaar lang geen gebruik van heb hoeven te maken, en zij dus zo in de pocket kunnen steken
.
OF: ik doe opnieuw examen à 80 euro, inclusief cursusmateriaal, uiteraard exclusief eventuele lessen.
Ik geloof dat ik het wel goed vind zo..... laat het bij mijn verlopen koetsiersbewijs.