been uit strekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:52

TS, probeer inderdaad het uitslaan uit te lokken!

Cassidy schreef:
Zelfvertrouwen kan ik op andere en betere manieren manieren opkrikken dan door VD en de jambette...bijv. door gerichte oefeningen en een trailparcours.

Zo wat een rare reactie, beweer je nou dat ik met mijn 1.78 maar een trailparcours moet gaan doen op een shetlander!? Mijn pony haalt veel bevestiging uit het clickeren i.c.m vrijheidsdressuur en laat bevestiging van dat hij het goed doet nou iets zijn wat hij nodig heeft om uit zijn dipje te komen.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:24

MarlindeRooz schreef:
TS, probeer inderdaad het uitslaan uit te lokken!

Cassidy schreef:
Zelfvertrouwen kan ik op andere en betere manieren manieren opkrikken dan door VD en de jambette...bijv. door gerichte oefeningen en een trailparcours.

Zo wat een rare reactie, beweer je nou dat ik met mijn 1.78 maar een trailparcours moet gaan doen op een shetlander!? Mijn pony haalt veel bevestiging uit het clickeren i.c.m vrijheidsdressuur en laat bevestiging van dat hij het goed doet nou iets zijn wat hij nodig heeft om uit zijn dipje te komen.

Ik denk dat Cassidy een trail parcours aan de hand bedoelde? (Zo kwam het op mij over. :j )

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:32

ik volg! hier nog een pony die al keurig op commando haar been optrekt, maar het uitslaan is ons nog niet gelukt.. ga het vanaf nu proberen met het ''uitlokken'' door aan te tikken, kijken of dit werkt :)
waar tikken jullie dan precies aan? :o

demireus

Re: been uit strekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:04

Hier hetzelfde probleem, ik volg even.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:49

Cassidy schreef:

Sorry, maar als TS gewoon haar paard de jambette en dan de spaanse pas wil leren, wat maakt jouw dat uit?
TS, ik doe het nu bij een tinkertje door met de achterkant van de zweep (het handvat, harde kant.) net achter de hoef te drukken. Werkt Prima, nog echt uitstrekken zoals bij een goeie jambette is het niet maar ze heeft het bijna helemaal onder de knie :D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 20:50

Oké, bedankt, zal ik ook eens proberen ;)

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:52

Mijn paardje deed dit eerst ook, ik heb gewoon rustig zijn been gepakt en een stukje naar voren gestrekt, toen heel goed beloond. Uiteindelijk snapte hij dit en beloonde ik alleen betere oefeningen.
Misschien helpt dit, je paard moet het alleen wel accepteren dat jij zijn been naar voren brengt en wanneer hij niet mee komt zal ik persoonlijk ook niet verder gaan trekken en als hij zijn been neer wilt zetten ook gewoon laten doen.
Succes.

En nog even, wat doe je bij een VD forum als je tegen VD bent

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:06

x_Kimberlyxx schreef:
Mijn paardje deed dit eerst ook, ik heb gewoon rustig zijn been gepakt en een stukje naar voren gestrekt, toen heel goed beloond. Uiteindelijk snapte hij dit en beloonde ik alleen betere oefeningen.
Misschien helpt dit, je paard moet het alleen wel accepteren dat jij zijn been naar voren brengt en wanneer hij niet mee komt zal ik persoonlijk ook niet verder gaan trekken en als hij zijn been neer wilt zetten ook gewoon laten doen.
Succes.

En nog even, wat doe je bij een VD forum als je tegen VD bent

Ik zou geen benen vastpakken, kan rare situaties opleveren ;)

Puur je hand in knieholte/schouderholte leggen en iets druk geven als je aan de zijkant staat, vastpakken kan verkeerd gaan als een paard of te enthousiast zijn been geeft of hem terug wil trekken :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 16:40

ik heb het deze week met een zweep geprobeerd, eerst een aantal dagen gewoon gewenning, maar ze springt gewoon opzij als ik haar voorbeen aanraak...
Ik heb het dan gewoon met mijn hand verder gedaan, nu ziet het er ongeveer al zo uit:
Afbeelding

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:57

CrazyIris schreef:
ik heb het deze week met een zweep geprobeerd, eerst een aantal dagen gewoon gewenning, maar ze springt gewoon opzij als ik haar voorbeen aanraak...
Ik heb het dan gewoon met mijn hand verder gedaan, nu ziet het er ongeveer al zo uit:
[ Afbeelding ]

Blijven proberen en steeds minder gaan helpen, ook alleen betere oefeningen uitgebreid gaan belonen :) succes