Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
verastar1 schreef:oowja 1 vraagje is de basis ook dat als je loopt dat je pony meeloopt en als je stilstaat dat die ook meteen stilstaat als je harderloopt je pony ook harder loopt.?
sennag schreef:roooooss schreef:En moet je het met je mee lopen steeds herhalen totdat de pony het snapt?
Dat is aan jou de keuze. Ik heb het wel vol gehouden omdat ik dat super leuk vond. Wil je er ook gebruik van gaan maken tijdens het vrijheidsdressuur ?
sennag schreef:@roooooss dan zou ik er een kunstje van maken. Het is dan ook leuk voor de vertrouwens band tussen jullie! Je paard moet dan ook goed opletten op jou en jij op hem. Zelf vind het ik het altijd een leuk kunstje. Mijn pony loopt soms nog wel eens door en dan krijg ik een duw maar voor de rest is het altijd een super leuk kunstje
@ElenaJuna van welk kunstje wil je graag uitleg ?
sennag schreef:@roooooss dan zou ik er een kunstje van maken. Het is dan ook leuk voor de vertrouwens band tussen jullie! Je paard moet dan ook goed opletten op jou en jij op hem. Zelf vind het ik het altijd een leuk kunstje. Mijn pony loopt soms nog wel eens door en dan krijg ik een duw maar voor de rest is het altijd een super leuk kunstje
paulinevld schreef:m'n pony kan nu voetje geven, volgen, wachten echt goed. En nu? Want ze klapt der beentje in i.p.v dat ze hem uitswiept zegmaar
roooooss schreef:sennag schreef:@roooooss dan zou ik er een kunstje van maken. Het is dan ook leuk voor de vertrouwens band tussen jullie! Je paard moet dan ook goed opletten op jou en jij op hem. Zelf vind het ik het altijd een leuk kunstje. Mijn pony loopt soms nog wel eens door en dan krijg ik een duw maar voor de rest is het altijd een super leuk kunstje
Oke bedankt, en werk je dan ook gewoon met een halster en touw?
paulinevld schreef:m'n pony kan nu voetje geven, volgen, wachten echt goed. En nu? Want ze klapt der beentje in i.p.v dat ze hem uitswiept zegmaar
roooooss schreef:En moet je het met je mee lopen steeds herhalen totdat de pony het snapt?
verastar1 schreef:oowja 1 vraagje is de basis ook dat als je loopt dat je pony meeloopt en als je stilstaat dat die ook meteen stilstaat als je harderloopt je pony ook harder loopt.?
Melisding schreef:Wat is het aller eerste kunstje wat je je paard/ pony aan kan leren? Dus echt het begin van het begin
sennag schreef:Ik wil mijn pony het compliment aanleren op commando maar dat lukt niet. Het lukt wel als ik zij hoofd met iets lekker mee lok en zijn been naar achter leg maar voor de rest lukt het niet. Hij doet zijn hoefje alleen een heel klein stukje naar achteren maar voor de rest lukt het niet. Heeft iemand nog tips ?
joann123 schreef:in het andere topic kan je dingen zoals steigeren vragen
joann123 schreef:ik zoek nog makkelijke dingen. mijn verzoegpony kan allen back en niet heek geod maar dat geeft niet
verastar1 schreef:weet iemand misschien nog leuke vd kunstjes
mijn verzorgpony kan nu voetje, achter, blok spagaat en schake en ben nu bezig met dingen op pakken
Roomsx schreef:Mij lijkt het ook erg leuk om te leren, omdat ik een goede band heb op de grond met mijn verzorgpaard maar onder het zadel wat minder leek het me leuk om wat te doen wat niet onder het zadel is.
kunnen jullie de beginsels uitleggen?
Carmenxoxo schreef:Heuj
Ik vroeg me af hoe jullie zelf de jambette en spagaat hebben aangeleert?
Ik heb wel op al die sites gekeken, maar vroeg me af welke methode jullie hebben gebruikt!