Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
YamaSaki schreef:Misschien heeft ze toestemming maar zijn beiden er niet mee bekend met leeftijden om te beginnen
Daarom vraagt ze het ook
En parelli is bij mij vanzelfsprekend, ik weet pas sinds kort dat het een naam heeft haha
En VD is ook leuk.
Prima te combineren
Wispeltuur schreef:Zelf heb ik een mini gekocht van toen de tijd nog een jaar oud beestje is nu al weer bijna 4 jaar oud en we hebben samen zat kunnen doen!
VD is er daar niet een van hoor, we zijn begonnen met echt de basis basis. Op het moment dat dit er goed in zat lekker naar buiten gegaan en de auto`s bekeken eens een keer achter een tractor aangelopen en de strepen op de weg eens onderzocht. Verder ook wat leuke dingetjes bedacht die we in de bak konden doen, gewoon achter mij aan lopen, stoppen, stukje draven en een keer een zeiltje of opblaasbeest mee nemen om wat leuke dingen mee te doen.
Ik ging zo een 1 a 2 keer per week met hem 'aan de gang' soms alleen even poetsen soms wat schriktraining. Zorg er gewoon voor dat je het kort houd(5 min misschien 10) en ook leuk houd, niet lopen dwingen om naar enge dingen toe te gaan maar laat het de nieuwschierigheid er voor zorgen dat ze naar het enge ding toe gaan. Ondertussen is mijn mini echt heerlijk mak en kunnen we zonder problemen een relaxte wandeling maken van een uur.
Het kan echt geen kwaad om een beetje met een veulen aan de gang te gaan maar let goed op het beestje zijn grenzen als je dat doet ga je een heerlijke tijd samen hebben en doe je goede dingen voor de toekomst
Cassidy schreef:En ik hou er niet van als een verzorger wat gaat aanklooien met een veulen en er een niet gewenste basis inbrengt. Paarden die leren om sterk te zijn omdat mensen niet op tijd druk laten varen, die veulens allerlei onhebbelijkheden aan gaan leren waar ik niet van ben gediend zoals bedelen en schuren, schrapen, over je heen walsen..... Ik ben daarom ook erg blij met een kinderarme stal en tot twee keer aan toe redelijk groene veulens. De basis is er snel genoeg ingebracht zonder dat ik eerst de fouten van een ander mag wegpoetsen. Als dat al lukt....