Citaat:Waar ik dus op doel:
Heel veel paarden gaan de spagaat commando's verwisselen voor de spaanse pas commando's, nu kun je het geluk hebben dat jouw paard het toevallig niet doet natuurlijk, maar heb al heel veel paarden gezien die dus zo de spagaat kenden, en er daarna máánden over doen om de spaanse pas nog te leren. Omdat ze namelijk denken dat ze de spagaat moeten doen. Je staat op dezelfde uitgangspositie als voor de spagaat, je zit óók aan de benen. Het is erg lastig om vanuit die hulpen de achterhand er goed bij te houden.
Tsja maar zo kun je op alles wel wat verzinnen. Je moet gewoon zien waar je paard het beste op reageert.[/quote]
Citaat:Stel je voor, jij leert dat als je op je knie word aangeraakt dat je wijd moet gaan staan, en op je heup moet je een been omhoog gooien.
Als je dus op je heup word getikt maar verder krijg je alle signalen door dat je wijd moet gaan staan, ga je wijd staan en snap je niet dat je je been omhoog moet gooien en moet lopen. Dat is namelijk minder logisch. En ja, zo kun je ook op alles iets verzinnen, maar ik krijg zovaak de vraag dat een paard de spaanse pas niet meer snapt en in de spagaat gaat staan, dat ik dénk dat er toch wel een logica achter zit
Hmm ik volg je niet meer.