Wat kan ik leren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat kan ik leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:45

Is wel mooi steigeren, maar inderdaad erg gevaarlijk!
Ik ben wel benieuwd naar dat liggen, dat lijkt me erg gaaf om aan te leren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:41

Begin eens met de basis van clickeren, voerweigeren en targetten, dan heb je een echt stabiele basis. Hou altijd het respect van je paard correct en houd hem uit je ruimte.

Wanneer je dat hebt kun je alles aanleren waar je maar zin in hebt :)

Maar bedenk wel dat een paard niet 1.2.3. even alles kan aanleren en dat er veel tijd en geduld in gaat zitten. Zeker als jij als trainer niet weet hoe je iets moet aanleren is het een lange zoektocht. Kijk ook uit met alle 1001 verschillende sites, op heel veel sites staat onbetrouwbare informatie. Werk altijd vanuit een veilig oogpunt, dus afstand van je paard en het liefst zo veel mogelijk met zweep en zo min mogelijk met je handen.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:43

Kijk eens op nalanta.nl
Super goeie uitleg, mooie foto's en duidelijke filmpjes! :)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:06

Liamssfork schreef:
Kijk eens op nalanta.nl
Super goeie uitleg, mooie foto's en duidelijke filmpjes! :)

Ja dat is waar :j

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:27

VeraaaBalloo schreef:
steigeren zou ik indd ook niet doen. & wat heb je daar aaan? alleen maar jezelf en anderen in gevaar brengen uit eindelijk. of naja gevaar. hoop dat jullie me snappen:p

niks is gevaarloos, maar steigeren heeft wel een verhoogd risico factor. toch? *D

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:28

VisibreTeam schreef:
Begin eens met de basis van clickeren, voerweigeren en targetten, dan heb je een echt stabiele basis. Hou altijd het respect van je paard correct en houd hem uit je ruimte.

Wanneer je dat hebt kun je alles aanleren waar je maar zin in hebt :)

Maar bedenk wel dat een paard niet 1.2.3. even alles kan aanleren en dat er veel tijd en geduld in gaat zitten. Zeker als jij als trainer niet weet hoe je iets moet aanleren is het een lange zoektocht. Kijk ook uit met alle 1001 verschillende sites, op heel veel sites staat onbetrouwbare informatie. Werk altijd vanuit een veilig oogpunt, dus afstand van je paard en het liefst zo veel mogelijk met zweep en zo min mogelijk met je handen.

dankje!! *D

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:36

SachemLover schreef:
uhmmmm als je nog een begineling bent bij vreiheidsdresuur moet je eerst een goede basis hebben zoals : het flemen,kusje geven,rondje lopen om jou heen voetje geven en de jambette en dan kan je beginnen met het grotere werk zoals ligen zitten steigeren enzovoort en uhm alvast suc6 meis ! :# *\%/* /3 :P p.s het is handig om een halster halstertouw en zweep te gebruiken en o ja zorg wel dat je paardje geen bang heeft van de zweep !

De basis is respect hebben van je paard/pony en niet kleine kunstjes. ;)
Ik zou voor de basis hem leren stoppen wanneer jij stopt, teruglopen, toucheren en parkeren.
Pas als hij dat allemaal kent zou ik beginnen met kleine kunstjes. ;)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:35

Tazziexxx schreef:
SachemLover schreef:
uhmmmm als je nog een begineling bent bij vreiheidsdresuur moet je eerst een goede basis hebben zoals : het flemen,kusje geven,rondje lopen om jou heen voetje geven en de jambette en dan kan je beginnen met het grotere werk zoals ligen zitten steigeren enzovoort en uhm alvast suc6 meis ! :# *\%/* /3 :P p.s het is handig om een halster halstertouw en zweep te gebruiken en o ja zorg wel dat je paardje geen bang heeft van de zweep !

De basis is respect hebben van je paard/pony en niet kleine kunstjes. ;)
Ik zou voor de basis hem leren stoppen wanneer jij stopt, teruglopen, toucheren en parkeren.
Pas als hij dat allemaal kent zou ik beginnen met kleine kunstjes. ;)

EN voedsel weigeren xx

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 17:04

dankjullie wel!! leuk dat jullie zo mee denken!! *\o/*

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:25

begin eerst eens met wat eenvoudige kunstjes zoals voedsel weigeren, ja knikken, nee schudden, flehmen en een kusje geven. kijk eens op www.nalanta.nl hier vind je alle info die nodig hebt om je pony dit aan te leren.
succes :D