Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse"]
Voor mijn paard zo het denk ik toch gunstig uitpakken omdat ik erg goed met haar kan communiceren. Ik denk dat ze het niet tegen mij zal gaan gebruiken. Daarvoor wil ze het te graag goed doen, verwacht ik.
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Als ik het al zou gaan doen, zou ik zeker de raad en hulp vragen van een deskundige omdat ik daar zeker het belang van inzie. Het met alles met paarden, als je gaat prutsen, heb je meer kans op problemen die soms ernstig kunnen worden. Nee, als ik er tzt aan zou gaan beginnen meld ik me voor iemand die een deskundige weet of misschien is.
Citaat:Dennis schraapt ook wel een enkele keer als hij ongeduldig word, maar het is duidelijk geen pas of voetje, en word er op gecorrigeerd.
Citaat:Abby, daar is ook verder helemaal niets mis mee. We hebben het nu over het steigeren. En daar moet je gewoon niet aan beginnen. Spaanse pas en schrapen is vervelend als ze het doen zonder commando, maar in de minste gevallen levensbedreigend. Steigeren is dat wel.
Cassidy"]
[quote="Aqua8horse"] Voor mijn paard zo het denk ik toch gunstig uitpakken omdat ik erg goed met haar kan communiceren. Ik denk dat ze het niet tegen mij zal gaan gebruiken. Daarvoor wil ze het te graag goed doen, verwacht ik.
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Als ik het al zou gaan doen, zou ik zeker de raad en hulp vragen van een deskundige omdat ik daar zeker het belang van inzie. Het met alles met paarden, als je gaat prutsen, heb je meer kans op problemen die soms ernstig kunnen worden. Nee, als ik er tzt aan zou gaan beginnen meld ik me voor iemand die een deskundige weet of misschien is.
Aqua8horse schreef:Dat is wat ik ook bedoelde en in gedachten had. Heb jij daar ervaring mee? Mijn paard doet het niet om zich te ontrekken maar meer om aan te geven dat ze het moeilijk vindt, althans dat gevoel heb ik. En door opgewondenheid als het spannend is, dus ik heb niet het idee van verzet in de zin vanniet willen.
stef schreef:Ik geloof niet in "tegen je gebruiken" .
stef schreef:Jamaica kan dus ook steigeren.
Ik ondervind er weinig last van. Ja, ze steigert weleens tijdens het rijden, uit verzet, drammerigheid of onzekerheid. Of omdat ze gewoon een hulp door elkaar haalt. Dit wordt niet altijd afgestraft. Als ik weet dat ze de hulp door elkaar haalt (vraag je spaanse pas, komt ze ineens omhoog) negeer ik het en rij ik naar voren. Als ze puur aan het drammen is (ik wil naar links, zij naar rechts...) dan kan ze hem krijgen ook, en dat weet ze.
Opvallend is dat ze het op commando eigenlijk practisch alleen bij mij doet. Mijn vriendin vroeg laatst of ze het mocht proberen, maar die kreeg haar niet overeind.
Steigeren heeft ze in meerdere of mindere maten altijd wel gedaan, en ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik geloof niet in "tegen je gebruiken" . Als een paard wil steigeren doet ie het zowiezo wel, of ie het nou geleerd heeft of niet.
Citaat:Ik geloof niet in "tegen je gebruiken" . Als een paard wil steigeren doet ie het zowiezo wel, of ie het nou geleerd heeft of niet.
runningkawa schreef:Citaat:Dit heeft hij na het stijgeren(wat hij ook een tijdje uit verzet gedaan heeft) bedacht.
Dat noem ik wel degelijk tegen je.