[AR] Cavaletti sport vs Oxer vs Cavalier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sando

Re: Cavaletti sport vs Oxer vs Cavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 23:50

Dank je wel. Erg blij mee ook.
Maar ik ben een leek. Ik moet dat even uit gaan zoeken. Of heb je een foto waar duidelijk opstaat wat ik dan mis aan mijn tuig?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:20

Er mist niets, maar bij de zilco tuigen zit er een riem vast die beweegbaar moet zijn bij een 2wieler. De draagriem, daar waar je lichtogen aan zitten. De leidsel sleutels zitten er doorheen bij een zilco als het goed is, dan kan je hem niet van links naar recht door het schoftje heen trekken. En dat hoort wel bij een 2wieler.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:01

of je moet hem zeer goed stellen, ik rij ook met zilco, maar ik heb beweegbare lamoenen(met vering) en mijn lamoen zweeft in het lichtoog, steunt niet op mijn lichtoog. Maar zelfs dan heb je weleens in een kuiltje dat mijn schoftje druk krijgt met het Zilco tuig op.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:20

Patricia_86 schreef:
of je moet hem zeer goed stellen, ik rij ook met zilco, maar ik heb beweegbare lamoenen(met vering) en mijn lamoen zweeft in het lichtoog, steunt niet op mijn lichtoog. Maar zelfs dan heb je weleens in een kuiltje dat mijn schoftje druk krijgt met het Zilco tuig op.

jou 2 wieler is dan al helemaal niet tevergelijken met een cavaletti,ik zou aanraden een ander schoftje te kopen voor met de 2 wieler

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:33

Ik hsd eerst ook de cavalettie hoor, en die was ook echt wel zweefend te maken. ;-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:45

Patricia_86 schreef:
Ik hsd eerst ook de cavalettie hoor, en die was ook echt wel zweefend te maken. ;-)

jamar dan nog heb je wel eens scheve ondergrond,of inderdaad kuilen.ik men dan ook niet alleen op asfalt.dus ik vind een bewegende draagriem een must.normaal houd je daar ook rekening mee als je met een 2 wieler wilt rijden en dan koop je geen zilco want daar zit deze altijd vast bij.en mijn oxer is echt wel in balans,maar het pad niet en ik zou dus nooit met een vaste rijden met deze wagen.