Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
josien schreef:Nh is gewoon een verzamel naam. Voor het rijden op een zo natuurlijke mogelijke manier. Het werken met je paard vanuit het paard gezien.
Ik doe zelf hoofdzakelijk volgens de methode van Hempfling. Veel dingen heb ik ook van andere trainers. Maar Hempfling is bij mij de basis.
RodeoGirl schreef:Ik zou nooit zonder bit op buitenrit gaan...Al helemaal niet met touwhalster...Een paard kan altijd schrikken ook al heeft ie dat z'n hele leven nog nooit gedaan...Je paard zal maar op hol schieten en dan heb je net iets meer te vertellen met bit dan zonder...Of ben ik zo'n scheiterd?
RodeoGirl schreef:Ik zou nooit zonder bit op buitenrit gaan...Al helemaal niet met touwhalster...Een paard kan altijd schrikken ook al heeft ie dat z'n hele leven nog nooit gedaan...Je paard zal maar op hol schieten en dan heb je net iets meer te vertellen met bit dan zonder...Of ben ik zo'n scheiterd?
Ineke2 schreef:Nee dat doe ik niet, omdat ik door erg druk verkeer moet (snelweg e.d.) maar zonder bit ben je ook niet verzekerd geloof ik hoor.
Tammie schreef:Ik wil ook met een touwhalster gaan rijden. Ik heb er net een gekocht, maar is er een speciale manier om de teugels aan het halster te maken of kun je je teugels (leren) gewoon aan de onderste lus maken? Of heb je er weer heel andere soort teugels voor nodig?
Ik zou er uiteindelijk er wel buiten mee willen rijden. Eerst maar binnen oefenen natuurlijk.