Zoveel barebackpads, hoe maak ik de juiste keuze?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:09

Wicky schreef:
De beste is degene die het meeste past bij je budget en bij je gebruik. Ik rij veel met bbp, vaker dan met zadel bijvoorbeeld. Ik heb een "bbp de luxe" van emiel voest : http://www.emielvoest.nl/hst/e08m02v/em ... CF0059D08E.

Die heb ik ook!! Super fijn ding :D !

Aanschaf meer dan waard!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:10

http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-18 ... standaard/
Deze heb ik! Ik ben er wel tevreden over, maar als je eenmaal op die Christ Iberica hebt gezeten...... <3

Maare, je mag die van mij best komen uitproberen hoor, weet niet waar je in Friesland woont, maar zo ver is het vast niet. :D

Stippie

Re: Zoveel barebackpads, hoe maak ik de juiste keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:28

Ik vind de barefoot BBP erg fijn. Heb hem ooit eens getest op mijn eigen paarden en bij andere er mee gereden. Ik vind het vooral fijn omdat er niet een band over de rug loopt die druk op 1 of 2 wervels geeft. Maar juist dat het in een breed vlak 'aangesingelt' word. Mijn paard reageerde er goed op terwijl hij bij een andere BBP of bij een longeersingel minder vrolijk reageert.
Dus voor mij word die dit jaar aan mijn kerstwensenlijstje toegevoegd. :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 09:59

Wat een reacties! super! :D

Na een lange Google-zoektocht, weet ik nu een beetje hoe de verschillende barebackpads heten, met dank aan jullie! :D

SmidjeJollie, ik hoop dat je hem krijgt! :D

Sodeletuut, waar ligt Haren? :+

Ik denk, toch, dat ik heel hard ga sparen voor de Emiel Voest, dat model vind ik super mooi.
Is wel prijzig, maar volgens mij betaal je ook voor de kwaliteit.
Morgen gaat m'n moeder voor haar zelf de FRA Free kopen, ben benieuwd.

De BestFriend-BBP vind ik er trouwens ook mooi uit zien (en betere prijs O:) )

Beetje jammer, dat sommige bokkers het eerste berichtje verkeerd quoten :') bijna iedere bokker, dat is niet iedereen.

Kuggur, mijn (boom)zadel ligt perfect op m'n haflinger. Maar voor de afwisseling, het beter ontwikkelen van mijn zit o.a., wil ik een BBP.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:12

EngelstjeS, ik raad je op een haf (toch wat breder) een pad af die bij je beenligging net zo dik is als bij je kont. Je komt dan zo breed te zitten en je kan je been dan bijna niet meer aanleggen. Ik vind op een breder paard het toch fijner als je een soort van close contact bij je been hebt. Voorbeeld daarvan is de Libra of de Christ.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:16

Ik heb hier de Barefoot op een Haflinger gehad en daar viel het breed zitten mij dus erg mee. Natuurlijk zo eentje als een Christ is een heel ander soort BBP.
Ik heb bewust de Barefoot ook genomen vanwege eigen singel die inderdaad niet over de rug gaat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:19

Maar die barefoot is niet zo heel dik op de plekken waar je zit/waar je benen liggen. Dat vind ik ook een fijne pad inderdaad.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:20

Nee, dat is zo inderdaad, bij je benen is die juist iets smaller. :j
Verder heb ik er nooit mee gereden, alleen op mijn Haffie, dus heb nog weinig vergelijkingsmateriaal.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:00

wat het belangrijkst is in de keus voor je barebackpad is de rug van je paard. Niet alle bareback pads passen op alle paarden en geven daardoor drukkingen op de schoft.