Tja, als zij niks bij wilt leren, dmv les, houdt het een heel eind op. Kun jij wel 1x in de zoveel tijd langskomen, maar dat heeft dan ook geen zin.
De oplossing ligt hem dus bij haar in laten zien dat dit zo niet kan en ze er beter niks mee kan doen óf dus willen leren longeren. Wat is haar doel met dit paard?
Neem aan dat op deze manier longeren voor haar ook geen lol is. Dan zou ik dus iets leuks zoeken waar ze niet veel verkeerd aan kan doen en leuk is voor beide.
Vrijheidsdressuur dmv clicker bijvoorbeeld (en nee dan niet steigeren en dat soort dingen)?
Heeft de pony het uberhaubt wel goed ? Ze wil niks voor het paard kopen of doen en dan heb je toch een paard ? Hoe oud is je vriendin ?
MirandaDvG
Geplaatst: 30-10-12 11:30
Beste TS,
Net als je post over 'ijzer' eerder deze week, is ook deze post weer heel onduidelijk. Als je vriendin (en/of haar moeder) zelf geen geld en energie in hun pony willen stoppen waar maak jij je dan druk om? Laat hun het lekker uitzoeken, jij hebt toch zelf 5 ponies om je mee bezig te houden.....?
Ik denk dat jij en je vriendinnetje een beetje dom zijn ipv het paard. Longeren snapt elke idioot, mits het hem goed wordt uitgelegd. Daar gaan jullie dus, blijkbaar, de mist in.
Als ze niet wil leren/investeren moet ze hem verkopen. Simpel. Als vriendinnen kun je dat soort dingen ook gewoon zeggen hoor. Misschien een eye-opener.
maaikj
Geplaatst: 30-10-12 12:29
Elinaa11 schreef:
senna1234 schreef:
Beetje opjagen met een zweepje en het uiteinde van de lijn is geen longeren...
nee joh , je meent het
De mensen hier proberen je te helpen hoor... -.-
Je OP is super onduidelijk, heb het 3 keer moeten lezen en dan moeten wij maar begrijpen wat jij wilt.. Beetje vaag
En ze noemt het zelf longeren, hihi. Maar wij mogen dat niet.
Memere
Geplaatst: 30-10-12 12:32
wat ik doe bij paarden die ik het aanleer is stemhulpen leren kennen op voorhand.
bij het longeren in het begin zit ik eerst zoo aan de hoogte van het achterhand en na 5 minuutjes dan ga ik langzaam naar de hoofdhoogte. Als ik wil dat het paard blijft loopen dan wil ik dat ook , dus als k opmerk da hij begint stil te vallen of van plan is om dat te doen dan hef ik men stem op naar de gevraagde gang dat hij moet lopen en tikje zweep op de grond als ik het gevoel krijgt.
Koper
Geplaatst: 30-10-12 12:44
Elinaa11 schreef:
@chaos
idd , als zij wil....
Precies, want uit wat je hier schrijft blijkt wel dat jij het al heel goed kunt