[AR] Tinkerhengst voor het eerst voor de wagen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Tinkerhengst voor het eerst voor de wagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 21:42

Allereerste keer met ruiter (februari of maart 2011)
Afbeelding

Toen alleen beetje gestapt met iemand ernaast en later los gestapt

Dit was de 2e keer.
Afbeelding

Afbeelding

Met een merrie voor z'n neus :+
Afbeelding

Goede maand later.
Afbeelding

mei 2011
Afbeelding

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:40

Tja ik vind het er inderdaad super uit zien hoor maar ook ik heb het idee dat dit anders, met meer tussenstappen en veiliger had gekund... Maar dat is al aangegeven dus ik zal er verder niet op door gaan.

Wel een erg stoer paard hoor! Daar ga je denk ik heel erg veel plezier aan beleven! Wanneer ga je zelf op de bok zitten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 18:11

Ik ben zelf niet zo van het mennen, vind het doodeng := :o
Mijn vriend wil het graag maar moet zelf ook nog het nodige leren. Dus voorlopig alleen nog met beleermeneer samen in ieder geval :j Tot alles echt goed bevestigd is. Dan gaan we zelf eens rondkijken voor tuig en kar en van daaruit verder.
Maar daar zullen de nodige weken/maanden nog wel overheen gaan :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:22

cp112 schreef:
Welke stappen worden overgeslagen? Commando's waren al bevestigd, verkeersmak was hij al, hij heeft gecontroleerd hoe hij reageerd op wat er achter hem gebeurd (achter hem op de bakrand rammelen etc). En banden slepen oid deed hij niet omdat hij dat gevaarlijk vond. Zelf heb ik daar ook een ongeluk mee gehad (been over streng) dus was het daar geheel mee eens.

Als ik het niet vetrouwde, of niet vertrouwde op het oordeel van de beleermeneer, had ik ze het niet laten doen hoor ;)
Maar ik ken mijn paard en wist van te voren eigenlijk al wel dat dit zo zou gaan :j

Daarom zijn die tussen stappen, die van mij is geleerd dat het niet eng of paniekerig is als je over de streng heen stapt.

Verder ziet het er goed uit. Het mennen wordt vanzelf eigen, ik vond het in het begin ook spannend :P

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:59

Ik ben het wel eens met TS. gewoon omdat ik zelf ook zo'n brave knol heb! Eerste x der op; naar buiten! zn groote maatje mn shet voorop en ging prima! ook nooit aan de longe etc. Ik wil binnenkort ook wel gaan beginnen met mennen. Eerst tuig erop en longeren etc. Band erachter maar zoals TS zei ik vertrouwde er wel op dat hij braaf zou zijn. Mijne is ook zadelmak en ik vertrouw wel op mn maatje! Enigste wat ik anders doe is dat ik hem laat kennismaken met het tuig en de kar. en dan ook gewoon mooi recht stuk naar buiten :)

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:03

Braaf is hij ! Staat hem goed zo voor de wagen .
Zelf zou ik het slepen wel meepakken ,maar ieder zijn eigen manier van beleren .
Mischien wel handig om zijn voorpluk in te vlechten , kan hij net even wat meer zien ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 19:54

Ja de voorpluk vlechten we in vervolg ook in. Was ook lastig zo achter die frontriem/kleppen :')
Zit al in de vlecht want morgen moeten we weer :D

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:31

Ik ken deze 'beleermeneer' wel. En ik kan zeggen dat de criticasters absoluut niet weten waar ze over spreken. Als er een is die paarden (zelfs complete vierspannen) kan klaarmaken op een manier dat de eigenaar er op een verantwoorde manier mee verder kan is hij het wel.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:12

uryanne schreef:
Ik ken deze 'beleermeneer' wel. En ik kan zeggen dat de criticasters absoluut niet weten waar ze over spreken. Als er een is die paarden (zelfs complete vierspannen) kan klaarmaken op een manier dat de eigenaar er op een verantwoorde manier mee verder kan is hij het wel.

Dat hoorde ik inderdaad ook, vandaar dat we bij hem zijn uitgekomen.
En met zoveel rust.
Gisteren weer geweest, het ging weer super. Halthouden bij een kruising vond hij de eerste keer lastig, maar daarna ging het goed :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:46

hij doet t zo te zien erg lekker en het is ook wel een knapperd om te zien hoor :j