De VD foto's zien er leuk uit, al vind ik dat je pony weinig actie in haar lijf toont en erg stram is in haar kaak/nek.
Foto's 11, 12 en 13 vind ik dan weer helemaal niets.
Ten eerste: werk aan aan je houding. Je zit krom, je klemt met je bekken, je kijkt naar beneden en je beenhouding is enorm storend. Je zit je paard op deze manier in de weg. Ook zonder zadel is het belangrijk om goed te zitten en op de juiste plek op de rug.
Je pony valt op de voorhand, houdt ook hier haar kaak en nek enorm stram en de achterhand bungelt er een beetje bij en doet niets. Leuk hoor, zonder hoofdstel rijden, maar ook dan moet verzameling van achter naar voor komen. Hier zie ik een beeld van iemand die aan de voorkant friemelt zonder enige stimulans van achteren.
Foto 13...wat is ze precies onder de knie aan het krijgen, in een enorm valse knik lopen? Dat is het enige wat ik hier zie namelijk. Spanning in de kaak, de nek, onderhalsspier die aanspant, hoofd wat achter de loodlijn zit, spanning in de rug, pony die op de voorhand valt, beenzetting die niet gelijkmatig is...kortom, alles wat je vooral níet wilt zien bij een correct bewegend paard.
Volgens mij heb jij een geweldig lieve pony die hartstikke hard voor je wil werken...maak daar dan geen misbruik van door haar op zo'n slechte manier te laten lopen, want dat is echt niet goed voor haar lichaam.
Ik reageer niet vaak in VD topics, maar wat heb jij een ontzettende gave Fjord!! Dat koppie op foto 6, echt geweldig. Heb ook met veel interesse je profiel gelezen, een erg leuk verhaal
Veel plezier verder met elkaar en succes met de verdere trainingen.
Wat een schatje is het zeg. Heb ook het hele verhaal gelezen op je profiel echt wow
_enna_
Geplaatst: 22-10-12 15:19
Ik vind het altijd onwijs knap dat mensen hun paard dit soort dingen kunnen leren. Foto nummer 6 is er trouwens echt eentje om in te lijsten. Geweldig!
Dit vind ik tot nu toe de meest goed gelukte kruising die ik gezien heb samen met fjord Koppie van een welsh kleur van een fjord! Wauw wat een heerlijk dier!
*volgende keer niet je foto's in mijnalbum uploaden is gewoon zonde*
DesireeK
Geplaatst: 22-10-12 15:30
Gave foto's zeg... een hele leuke pony.. de laatste foto is echt WAUW!!!!
Daar ben ik het mee eens Nicole.. mooie foto's worden zo verpest door mijnalbum...
super leuke foto's! Maar, luisterende oren zijn wat anders dan plat/in de nek liggende oren, en die zie ik hier wel langs komen. Geen ramp, zie je wel vaker, vaak ook stukje dominantie, maar sluit niet aan met "hij luistert naar me"