Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
R.X. schreef:@Cassidy, ooit aan gedacht dat ze pas 11 is?
Ze komt me helemaal niet over als een verkeerde meid.
En zelfs nu ze zulke heftige reacties krijgt, want men kan het ook vriendelijk brengen,
staat ze open voor tips en blijft heel heel netjes.
Daar kunnen vele volwassenen een voorbeeld aan nemen!
Een pluim voor de ts, voor haar omgang daarmee.
Door deze houding zou je in je verdere leven veel kunnen leren, omdat je wilt leren.
Inderdaat moet je niet de JU bij elk paard toepassen en je moet ook weten wanneer je het kan gbruiken en wat het met een paard doet.
Ts. ik wens jou en je verzorgpaardjes nog heel veel paardenplezier toe!!!
lisa000 schreef:Mensen laat dit topic aub met rust want ik word er gek van!
Ik weet het wel maar ja...
Vjestagirl schreef:Dat had ik al lang gelezen, zoals je ook had kunnen zien aan mijn reacties.
Mensen hier reageren zo omdat ze bezorgd zijn om de pony van de TS, niet om de TS te pesten. Veel mensen proberen de TS te helpen. Dan is het een beetje kloterig als jij ineens binnenwalst, en zegt dat ze zich niets van anderen aan moet trekken, alsof jij in je eentje de wijsheid in pacht hebt.
Cassidy schreef:Ik denk ook dat het in dit geval met de Join Up wel losliep (letterlijk en figuurlijk)
Maar wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat je dit met een verzorgshet zomaar hebt geprobeerd, omdat je het op ponykamp hebt gezien.
Je vraagt wat de Join Up voor kwaad kan? Nou, je geeft je paard psychisch een dreun mee van heb-ik-jou-daar. En als je het verkeerde paard hebt, dan kun je hem voor de rest van zijn leven verknallen. Of je loopt zelf gevaar omdat een paard je aan kan vallen. Zelfs Monty Roberts, of Annemarie vd Toorn zullen je vertellen dat ook zij de Join Up niet op ieder paard toepassen. En niet alleen omdat een paard erg dominant of agressief kan zijn, maar ook omdat je misschien een te angstig paard tegen kunt komen die op dat moment de JU even absoluut niet hebben kan.
Je moet weten wat je doet en wanneer je het doet. Of wanneer je het nou niet moet doen. En zo lang je dat niet weet vaar je er wel bij om het gewoon NIET te doen.
Een correct uitgevoerde Join Up is met 5 minuten bekeken, en duurt echt geen uur.
Overigens mag je een Join Up maar 2 tot 3 keer in een paardenleven meenemen. Wat jij met je verzorgshet nu wilde doen is daar een poging van. Wanneer komt de volgende keer? Volgende week?
Er is een centraal topic over de Join Up, die je iig even door zou kunnen lezen. Voor het gemak heb ik hier de link even neergezet±
[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!
En verder wil ik je veel wijsheid wensen bij de omgang met je verzorgshet. Als je domme dingen gaat doen, zou je haar zomaar kunnen kwijtraken omdat de eigenaar je dan niet meer op het terrein wil hebben. Daar al eens aan gedacht....?
Elin_ schreef:Cassidy schreef:Ik denk ook dat het in dit geval met de Join Up wel losliep (letterlijk en figuurlijk)
Maar wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat je dit met een verzorgshet zomaar hebt geprobeerd, omdat je het op ponykamp hebt gezien.
Je vraagt wat de Join Up voor kwaad kan? Nou, je geeft je paard psychisch een dreun mee van heb-ik-jou-daar. En als je het verkeerde paard hebt, dan kun je hem voor de rest van zijn leven verknallen. Of je loopt zelf gevaar omdat een paard je aan kan vallen. Zelfs Monty Roberts, of Annemarie vd Toorn zullen je vertellen dat ook zij de Join Up niet op ieder paard toepassen. En niet alleen omdat een paard erg dominant of agressief kan zijn, maar ook omdat je misschien een te angstig paard tegen kunt komen die op dat moment de JU even absoluut niet hebben kan.
Je moet weten wat je doet en wanneer je het doet. Of wanneer je het nou niet moet doen. En zo lang je dat niet weet vaar je er wel bij om het gewoon NIET te doen.
Een correct uitgevoerde Join Up is met 5 minuten bekeken, en duurt echt geen uur.
Overigens mag je een Join Up maar 2 tot 3 keer in een paardenleven meenemen. Wat jij met je verzorgshet nu wilde doen is daar een poging van. Wanneer komt de volgende keer? Volgende week?
Er is een centraal topic over de Join Up, die je iig even door zou kunnen lezen. Voor het gemak heb ik hier de link even neergezet±
[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!
En verder wil ik je veel wijsheid wensen bij de omgang met je verzorgshet. Als je domme dingen gaat doen, zou je haar zomaar kunnen kwijtraken omdat de eigenaar je dan niet meer op het terrein wil hebben. Daar al eens aan gedacht....?
Cassidy,wat een "toeval" dat jij nu weer zo'n post hebt. Not
Lekker scherp en bot naar een kind van 11 jaar..dat gewoon de pony los gelongeerd heeft en er blijkbaar een hechte band mee heeft.
ik vind cassidy niet zo scherp en bot hoor. Meisje plaatst iets op een openbaar forum, kan ze verwachten dat ze volwassen reacties krijgt, én het gaat om het welzijn van de pony. Daarnaast is Cas nergens persoonlijk geworden, maar heeft ze uitgelegd wat een JU kan doen.
Ik heb vroeger we'll vaker 2 of 3x JU achtig iets gedaan met mijn verzorgtinker toen de tijd.
Is ze alleen maar beter van geworden en ook de paarden die erna volgden zijn er erg koeltjes en braaf onder geblevendus nou nou wat een hysterie weer om niks..
@ts leuk dat je zo met je pony's om gaat! Verzorg je ze allang?