Mees enorm aan het uitsloven! <3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Mees enorm aan het uitsloven! <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:40

Prachtig paard heb je daar!
Zou je een arabier ook zulke kunstjes kunnen leren?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:41

Denk dat je mijn discussietopic bedoelde?
Meningen verschillen daar inderdaad over. :j
Maar ondanks de meningen dat het wel kán heb ik het nog nooit gezien..
Die meningen vind ik dan ook vaak niet goed onderbouwd en zijn niet gebaseerd op feiten en op ervaringen.
Of ze zeggen kijk maar het kan. En komen dan met een foto aan waarop duidelijk wordt dat het NIET kan..

Maar daar is dit topic niet voor bedoeld dus daarom ging ik er al niet over door :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:42

Kwist niet dat daareen topic over bestaat.
Waar kan je tips vinden om het aan te leren?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:44

Hihi, oh dat bedoelde ik ook niet, om hier weer een discussie over te beginnen. Vond het een hele leuke discussie ;-)

Het is vloeken in de kerk, maar misschien leuk voor TS om eens hier te kijken:
http://www.artofnaturaldressage.com/forum

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:44

Gave foto's TS! Als ik jou was zou ik zeker een paar inlijsten!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:46

erg leuke combi! :j

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:47

Leuk zeg! Die laatste foto is echt leuk *D

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:03

Daar is idd nog steeds een hele discussie over, en toch ben ik van de mening dat het kan.
Bedankt voor die site, zal er even op kijken :)

Ik rij Mees trouwens ook gewoon met hoofdstel en zadel, en heb regelmatig les, maar ook mijn lesgeefster
beweert dat het daadwerkelijk kan, en ik en mees zijn er nog maar net mee begonnen, er kan nog zat aan verbeterd worden, en dat is ook goed! we hebben de tijd!

Bedankt allemaal voor de leuke reactie's :D!

@Myrna ! Klopt aan het begin was ze niet bepaald een leuke rijpony :=
En nu zijn we een jaar verder en kan ik zowat lezen en schrijven met haar! :+:

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:04

De foto's zijn echt op precies het goede moment genomen :wow: !

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:46

Wat Geryon zegt is ook hoe het mij geleerd is, dat het paard als het ware een frame nodig heeft.
Maar wat ik geleerd heb weet ik nog niet zover te onderbouwen dat ik het daar ook volledig vanuit ga.

Hoe het dan ook zij, ik vind het ontzettend knap! Zelfs al zou het puur een houding zijn.

En erg leuk beestje :D

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:49

Geweldige foto's , vooral die laatste :)) .

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:51

Wát een schatje zeg <3 Ziet er goed uit!

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:08

Ten 1e wat een onwijs gaaf dier zeg!
En wauw ze kan mooi lopen zonder tuig! En de oefeningen zien der super uit!
Ga zo door +:)+

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:04

Prachtige pony!
Ziet er super uit, jullie zijn erg leuk samen zeg! :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:40

De vrijheidsdressuurfoto's vind ik leuker dan de rijfoto's. Tijdens de vrijheidsdressuur zie ik een vrolijk en enthousiast paardje dat echt openstaat voor wat er gevraagd wordt en er plezier in heeft. In de rijfoto's zie ik dit minder terug. Voelt dit ook zo aan voor jou?

Ik ga proberen wat opbouwende kritiek te geven, dus zie het niet als een aanval, maar als tips. :) Ik kijk puur naar wat ik op het plaatje zie, dus naar paard en ruiter en hoe je dit kan verbeteren. Ik ga me niet mengen in de discussie over tuig - tuigloos.
Het paard loopt over zijn tempo. Dit zie je goed op foto 4. Wat jij een actieve achterhand noemt, noem ik gewoon een te snelle achterhand. ;) Je ziet dat het paard zich met de achterhoef bijna aantikt aan de voorhoef. De voorbenen zijn niet snel genoeg weg. Dat is echt een teken van over de pony zijn tempo lopen. Ik reed vroeger ook zo een paard dat zich vreselijk aantikte, je hoorde de hoefijzers echt klingelen doorheen de piste. Dit paard ben ik in alle rust gaan rijden.
Je ziet ook dat wanneer een paard te snel loop, de achterhand niet actief is in kracht en je een stuwend achterbeen krijgt. Ook dit zie je weer terug op foto 4. Het rechterachterbeen gaat net achter of op de hoefafdruk van de voorhoef landen, terwijl een actief achterbeen daar voorbij moet landen. Datzelfde inactieve, stuwende achterbeen zie je ook terug op foto 2 en 5.

Qua nageeflijkheid vind ik foto 1 en 3 de beste. De rest is gespannen in het kaakgewricht. Ze plooit bijna gewoon dubbel in haar nek. Vooral op foto 5 is dit duidelijk.

Als ik heel eerlijk ben is naar de oprichting toe trainen nog veel te vroeg voor jullie als combinatie. Zorg eerst dat de basis erin zit: actieve achterhand, ontspanning, neusje er lekker uit. Je hebt een leuke en werkwillende pony, dat is in jouw voordeel. Kijk objectief naar de foto's en wijs jezelf op de verbeterpunten. Want jouw pony verdient toch alleen maar het beste toch? :j

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 12:12

@ Gini

Ik geef je gelijk, dit is dus het probleem als mees te fanantiek is, maar ik werk eraan.
Ja ze is heel werkwillig, en ik hou haar ook zo door veel afwisseling :)

Ben nu sowieso afgelopen dagen bezig met er meer rust in brengen, want Mees is soms gewoon te fanantiek, en dan is ze meer stuiterbal dan pony :')

Maar wat ik ook al zei ik rij haar altijd eerst een half uur lang en laag, goed met het neusje over de grond en dat zelfs op neckrope, als ze dit eenmaal goed doet en ze kauwt af dan vraag ik haar gewoon om iets na te geven en dit doet ze dan ook en daar kauwt ze dan weer af, dit is voor mij een teken van ontspanning, en zoals op die dag was ze enorm fanantiek, dus dan loopt ze idd niet helemaal goed, maar we zijn bezig en ze kan het wel! ik zal wel een keer een filmpje op bokt zetten, dat is altijd wat duidelijk dan moment opnames op foto! :)

Bedankt voor de tip.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:13

Jullie zijn echt enorm gaaf samen! :)