Steigeren leren HET LUKT NIET!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stellanoella

Re: Steigeren leren HET LUKT NIET!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:34

Leer eerst eeen betere bassis aan meer ga een herhalen en herhal zoals nee schudden en ja schudden gwn een tip :-)

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:04

esthertje_91 schreef:
misschien eerst gewoon andere dingen oefenen en geen druk leggen op het steigeren?
en zowiso niet gaan helpen met benen optillen enzo

Ze kan bijna alles al :')
Maar ik leg absoluut geen druk op het steigeren hoor, heb je manieren geprobeerd, maar als het niet lukte, dan niet, dat is ook goed! :j
En ik ben ook niet van plan om de benen op te gaan tillen hoor! ;) Dat vind ik zelfs HEEEL slecht!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:22

Nou inderdaad, hoef van een paard op je been leggen := Gelukkig is inmiddels al duidelijk dat dat niet zo slim is :)
Ooit gedacht om het gewoon (zoals het bedoeld is) vanuit de verzameling te vragen? Ik weet niet in hoeverre je paard dressuurmatig getraind is, maar als je paard dressuurmatig goed in orde is dit wellicht een optie. Ook mijn paard wilde nooit steigeren, op een gegeven moment onder het zadel bezig geweest met verzameling in draf en toen kwam ie een stukje omhoog (was toen niet de bedoeling maar wel mooi dat een paard dit uit zichzelf aanbied). Zelfde herhaald aan de hand, et voila, gebeurde hetzelfde. Extreem beloond en dat uitgebouwd!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:25

ik vind vrijheids dressuur leuk maar ik zou het mijn eigen paard NOOIT aanleren... maar dat is mijn mening. een meisje op stal zwiept met een touwtje ofzo om haar pony te laten steigeren, maar ik weet niet of dat de goede manier is. succes veder :j

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:43

Je kan ook samen gaan rennen in galop bijv. dan je ineens omdraaien en het commando vragen, de energie die ze in de galop had te gebruiken om naar boven te gaan, vaak gaan pony's dit wel doen, Jonita zou het denk ik ook wel doen, heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:11

stellanoella schreef:
Leer eerst eeen betere bassis aan meer ga een herhalen en herhal zoals nee schudden en ja schudden gwn een tip :-)

Dat kan ze al heel lang, de basis, en alle andere kleine kunstjes, en enkele grote kunsten ook (liggen, buigen, compliment, zitten)

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:12

hil5500 schreef:
ik vind vrijheids dressuur leuk maar ik zou het mijn eigen paard NOOIT aanleren... maar dat is mijn mening. een meisje op stal zwiept met een touwtje ofzo om haar pony te laten steigeren, maar ik weet niet of dat de goede manier is. succes veder :j

Dat is inderdaad niet de goede manier, als je paard het gaat misbruiken!

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:14

madelief88 schreef:
Nou inderdaad, hoef van een paard op je been leggen := Gelukkig is inmiddels al duidelijk dat dat niet zo slim is :)
Ooit gedacht om het gewoon (zoals het bedoeld is) vanuit de verzameling te vragen? Ik weet niet in hoeverre je paard dressuurmatig getraind is, maar als je paard dressuurmatig goed in orde is dit wellicht een optie. Ook mijn paard wilde nooit steigeren, op een gegeven moment onder het zadel bezig geweest met verzameling in draf en toen kwam ie een stukje omhoog (was toen niet de bedoeling maar wel mooi dat een paard dit uit zichzelf aanbied). Zelfde herhaald aan de hand, et voila, gebeurde hetzelfde. Extreem beloond en dat uitgebouwd!

Ze is niet dressuurmatig getraind, aangezien ze een kleine B pony is, en ik er niet meer op rijd. Vandaar dat ik ook vrijheidsdressuur doe! :j

cherinXprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:00

Ik zou het vanuit het spelen aan leren. Als je je pony los laat in de bak en zelf gaat rennen zal je pony achter je aankomen al jij een hele scherpe bocht om je pony heen maakt zal hij/zij een sprongetje maken om maar zo snel mogelijk achter je aan te kunnen op het moment dat hij dat sprongetje maak beloon je hem/haar heel erg overdreven. Als ze het later nog een keer doet weer heel erg belonen. Op een gegeven moment koppel je daar een (overdreven) commando aan vast bijvoorbeeld hoog roepen en je armen omhoog gooien.
Ook kan je het vanuit de jambette aanleren (ik weet niet of je pony dat kan) als je aan allebei de kanten van je pony de jambette vraagt (en hem/haar misschien ook nog terug vraagt) zal hij/zij ze allebei uitslaan en is het dus een stijger :).
Ik hoop dat dit je helpt.

xJessicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 13:12

cherinXprins schreef:
Ik zou het vanuit het spelen aan leren. Als je je pony los laat in de bak en zelf gaat rennen zal je pony achter je aankomen al jij een hele scherpe bocht om je pony heen maakt zal hij/zij een sprongetje maken om maar zo snel mogelijk achter je aan te kunnen op het moment dat hij dat sprongetje maak beloon je hem/haar heel erg overdreven. Als ze het later nog een keer doet weer heel erg belonen. Op een gegeven moment koppel je daar een (overdreven) commando aan vast bijvoorbeeld hoog roepen en je armen omhoog gooien.
Ook kan je het vanuit de jambette aanleren (ik weet niet of je pony dat kan) als je aan allebei de kanten van je pony de jambette vraagt (en hem/haar misschien ook nog terug vraagt) zal hij/zij ze allebei uitslaan en is het dus een stijger :).
Ik hoop dat dit je helpt.

Beide manieren al geprobeerd, als ik aan beide kanten de jambette vraag doet ze het gewoon om en om...
En ze is niet zo 'speels' jammer genoeg, ze volgt me wel, ook in draf en galop, maar als ik dan een korte bocht maak draait ze gewoon rustig mee, zonder een sprongetje of iets dergelijks te maken..

Maar toch bedankt voor je reactie!

_____

Ik ga me nu gewoon niet meer concentreren op het steigeren, misschien ooit in de toekomst nog eens, ben nu vooral bezig met andere grote kunsten! (:
Sinds gisteren kan ze nu de jambette terwijl ze zit (vond ze eerst heel moeilijk!), dus ik ben super trots op haar! :j
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! :)