[AR] David 2 jaar voor het eerst mennen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:09

@Ts: ik snap de bezorgdheid ook, ik heb er zelf ook een mening over
ik vind het alleen niet nodig dat je deze te pas en te onpas op bokt hoeft te knallen....

mensen kunnen dat ook op een andere manier doen en opbouwend advies geven..., zeker na jou vraag of er mee gedacht kan worden :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:10

Op straat spelen geef ik je gelijk in maar vroegah was het niet zo dat je een helm op kreeg, dan kreeg je gewoon een buil als je viel en daar werd je hard van. Ik heb nog nooit een fietshelm opgehad. Natuurlijk zal ieders visie anders zijn maar gezien paarden onvoorspelbaar zijn zet je niet zomaar je kind op een sulky.
We kunnen onszelf nou ook niet opsluiten in een hok en elke vorm van risico vermijden. Maar of je dan net zoveel plezier hebt. Zie de opmerking van de TS, hier is over nagedacht

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:12

mischien de spatborden die erbij horen bij de sulky bestellen, is al meer veiligheid voor zijn voetjes

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:14

Ik vind het erg leuke foto's en ik kan me voorstellen dat het geweldig moet zijn voor jou en je zoontje. Maar met zo'n stoeltje vind ik het ook wel erg griezelig. Zou je een stoeltje kunnen maken, waar er wel een kort steuntje tussen zijn benen zit, zodat hij er niet uitglijd, maar zonder bovenstang? En dan natuurrlijk met helm en bodyprotector?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:15

TS: weet niet hoe groot Ramiro is? A-pony formaat gok ik zo?

Die sulky weegt vrijwel niets, 't gaat hier niet om een mini-shet dus dat zou prima kunnen, 2 personen + zo'n klein kind wat toch al haast niets weegt, dat trekken ze toch echt makkelijk hoor.

Ik heb een Welsh A'tje van 1.18m. in enkelspan staan voor een marathonwagen van rond de 130 kg. en dan vaak ik + groom. Nou ben ik niet zo'n zwaargewicht, maar dat trekt ze écht makkelijk hoor, wagen rolt gewoon en op asfalt hoeft ze er haast niets aan te trekken.

Tsja ik huiver altijd een beetje van uitspraken als 'ja maar ik ken mijn pony, die is nog nóooooit op hol geslagen'. Mijn shetmerrie rijdt ik al meer dan 10 jaar voor de wagen, jáaaarenlang nooit wat gebeurd, pony is werkelijk 200% bomproof te noemen en schrok nóoit en sloeg nóoit op hol. Maarja....... toch is dat echt uiteindelijk wel een aantal malen gebeurd. Uiteindelijk blijven het (vlucht)dieren, en geen machines die een stuk voorspelbaarder zijn. Zelfs het meest lieve, brave en bomproofe paard zal wel een keer flink schrikken. Of je gaat door een kuil, wordt afgesneden door een andere weggebruiker, etc. etc.

Lotus83: volgens mij gaf ik ook al een aantal tips om het anders te doen, net als anderen hier.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:19

Over hoe andere moeders met hun kinderen om gaan heb ik geen behoefde aan in m'n topic ;) Iedereen doet het op zijn eigen manier.
En geloof me... ik heb wel 100 keer nagedacht of ik het wel of niet zou doen. En natuurlijk kan het altijd beter.
En daar hoor ik ook graag tips over.
Als eerst wilde ik David graag een keer meenemen op de Sulky. Dat wilde David ook graag. Maar hoe pak ik het aan?
De eerste keer is hij los mee geweest naast het bok kussen. Mmmm daar zat hij gevaarlijk los. Nee dat vond ik maar niks. Want lees goed dames (moeders of geen moeders onder ons) ik moet er niet aan denken dat er ook maar IETS met m'n lieve ventje gebeurd. Ik ga door het vuur voor dat lieve kleine mannetje. Ik doe alles voor hem.
Dus nu weet ik ook wel dat ik er voor moet zorgen dat het veiliger moet worden.
Maar goed, waar was ik. Hij zat dus eerst los. Ik dacht, dat kan niet. DAt is gevaarlijk. Ik zag een schommelstoeltje (de stoel op de foto's). En heb die vast gezet naast het bok kussen.
Dat stoeltje zit dus vast aan de sulky. Ik heb met opzet David niet vast gemaakt in het stoeltje. Want ik ben echt niet achterlijk :') zoals vele hier wel denken waarschijnlijk... Ik dacht, ALS er iets gebeurd, moet ik dat kind er snel uit kunnen grijpen.
En ik heb er voor gekozen dat mijn man altijd naast de sulky mee fiets. :j En daarbij, als er potentieel gevaar dreigt, dan voel je dat meestal aan komen. En haal ik David eruit voordat er iets gebeurd.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb hier echt wel met gezond verstand over nagedacht. Denkt toch zeker niet dat ik dit zomaar voor de lol allemaal gedaan heb? :')
En ik geef toe, het kan veiliger! En dat wil ik dan ook aan werken.

StalNollie, ik denk dat ik mijn man een aangepast stoeltje laat maken. Misschien iets met een klik systeem? Mmmm... moeilijk moeilijk. Maar daar is vast wel iets voor de vinden.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:19

@ Suvan : "deze foto's vind ik ook gruwelijk" : dat vind ik erg overdreven. Hiermee kun je de suggestie vinden dat je de moeder van het betreffende kind de opvoeding niet serieus neemt. Heb je haar reactie wel gelezen? Een beetje milder met je woorden mag wel hoor ;)

Ik ga verder mee in de reactie van Sappos. Leuk om te zien hoe hij erbij zit! En wat betreft het trekken van 2 volwassenen op een sulky. Dat kan goed hoor ;) Pony's zijn sterk genoeg! :)

Iedereen die heel hard roept: wat gevaarlijk! Geef dan ook suggesties hoe ze het beter kan oplossen met het meenemen van haar zoontje op de kar ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:24

Oooh nou als Ramiro dat makkelijk aan kan, dan kan hij beter bij pappa op schoot! :j :j

Ach en als die reacties 'gruwelijk bla bla bla' die lees ik wel, maar die leg ik naast me neer... Ik word hier haast bestempeld als een horrormoeder...
Maar IK weet, dat IK een hele goede moeder ben. Heb alles voor m'n kind over. Hij wordt goed opgevoed. Ik ben helemaal verliefd op m'n ventje. Kind word niets anders opgevoed dan vol met liefde en blijheid.
En zo mag hij ook graag mee naar de pony's! Dat wil ik hem niet ontnemen!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:25

Kijk naar de onderbouwde reacties van de TS dat dit geen bevlieging is maar een doordacht idee. Er zijn mensen die overal spoken zien, die mensen zijn dan ook eigenlijk niet geschikt om paarden te houden. Ken genoeg mensen die in hun broek poepen voor hun eigen paard :') Want wat als, tja van omslaan met een sulky word je bont en blauw :') Paarden op hol is erg vervelend daarom kies ik ervoor niet elke pony met een ander te laten rijden. Maar ik heb er ook 1 die ik voor 200 % vertrouw, daar kan je ook een kind achter zetten, en dat is een volwassen hengst. Leven en laten leven. Ik denk dat de TS heeeel goed weet wat ze doet

nynke55

nynke55 schreef:
Ik vind het erg leuke foto's en ik kan me voorstellen dat het geweldig moet zijn voor jou en je zoontje. Maar met zo'n stoeltje vind ik het ook wel erg griezelig. Zou je een stoeltje kunnen maken, waar er wel een kort steuntje tussen zijn benen zit, zodat hij er niet uitglijd, maar zonder bovenstang? En dan natuurrlijk met helm en bodyprotector?

Hier is een suggestie...

Mama_Rianne

Dat ziet er leuk uit! Ik heb ook een tijdje zo gereden met mijn dochtertje er naast.. mn vriend had een fietsstoeltje erop gemaakt. Heb toen ook veel commentaar op bokt er over gehad.. inmiddels kan ze zichzelf goed vast houden en zit ze los naast mij, maar staat altijd wel iemand achter op de kar bij mij. :)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:26

@Ingrid: ik vind ze ook gruwelijk, da is mijn mening en die mag ik uiten. Dat is niet gemeen naar TS bedoeld, maar mijn eigen visie hierop. Ik blijf dus bij mijn bewoording.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:27

Ik vind ze ook gruwelijk...gruwelijk gaaf *D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:31

Suvan, ik snap je mening. En dat mag best hoor. Het hoeft niet altijd koek en ei te zijn.
Maar zullen we er nu geen welles nietes topic van maken? Ik weet dat er mensen zijn die dit eng vinden. Dat is nu duidelijk.
En nu we dat weten, zouden we met z'n allen voor oplossingen kunnen zoeken?
En dan beloof ik dat ik David (MIJN ALLESJE!) bescherm. David ziet het gevaar nog niet. Dat moet ik inzien. En verstandig zijn.
Wat kunnen we doen?

- Met z'n tweeën op de sulky en David op schoot. Ik lees net dat Ramiro het makkelijk moet kunnen. :j (Ramiro is inderdaad een welsh A).
- Andere opties zijn van harte welkom! Ik zou het namelijk erg leuk vinden als David kan opgroeien met het mennen of misschien straks wel paardrijden ohz!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:31

Chasey schreef:
Oooh nou als Ramiro dat makkelijk aan kan, dan kan hij beter bij pappa op schoot! :j :j

Ach en als die reacties 'gruwelijk bla bla bla' die lees ik wel, maar die leg ik naast me neer... Ik word hier haast bestempeld als een horrormoeder...
Maar IK weet, dat IK een hele goede moeder ben. Heb alles voor m'n kind over. Hij wordt goed opgevoed. Ik ben helemaal verliefd op m'n ventje. Kind word niets anders opgevoed dan vol met liefde en blijheid.

+:)+ Serieus, dat zou ik écht eens proberen! het betreft hier geen mini-shet en ook geen zware wagen, echt dat kan écht wel anders schort er echt iets aan de pony van jou ;) :+

Dan met cap + bodyprotector en dan zou ik zeggen: heeel veel plezier met z'n allen en vele veilige kilometers toegewenst. Gebeurd er dan iets, heb je igg 100% alles aan de veiligheid gedaan, van wat je er aan kón doen.

Overigens was het totaaaaaal niet mijn bedoeling om ook maar te suggereren dat je geen goede moeder zou zijn of weet-ik-veel, maar volgens mij heb ik mijn berichten ook niet op een dergelijke wijze geschreven.

Ik vind het evenzeer vreselijk gaaf deze foto's en dat je zo'n klein ventje er zo'n groot plezier mee kan doen, maar dan wel idd echt wat veiliger.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 29-07-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:34

nynke55 schreef:
nynke55 schreef:

Hier is een suggestie...

Maar als je het niks vind, mag je het ook zeggen, hoor... :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:36

Wat jammer dat dit topic nu overschaduwd wordt door een discussie over de veiligheid ... Jongens kom kom.. Papa loopt er naast, kan snel ingrijpen. Capje op had ik wel gedaan maar goed. Je kan ook overbeschermen hoor. Iedereen wordt groot met vallen en opstaan.

De foto's zijn supergaaf, wat een lol kan je hebben en heerlijk omdat het kan.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:36

nynke55 schreef:
Maar als je het niks vind, mag je het ook zeggen, hoor... :D

Haha ik las hem net. Jullie gaan te snel krijg de helft niet mee!
Maar dat is inderdaad wel een goed idee! :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:37

fijn, toch een goeie daad gedaan vandaag. :D

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:40

Wat een leuke foto's en geweldig om te zien dat jouw manneke het nu al zo leuk vind.
Commentaar krijg je toch hier op bokt, neem je je kind niet mee naar de paarden dan is het ook weer niet goed.
Onze dochter was 3 toen ze begon met pony rijden ze ging toen 1x in de week lessen met haar shetje hier in de buurt en dat was volgens vele ook niet goed ( ze is nu 15 en wil professioneel de paarden in).
Geniet van je jouw manneke en de pony

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:41

Lotus83 schreef:
Typisch bokt om weer overal commentaar op te hebben..... |o

Ts: Leuke foto's!!! en een heel schattig zoontje :j

|o :roll:
Maar wél commentaar van een ervaren menner, wat jij volgens mij niet bent, waar TS wat mee kan en wat aan heeft en ben het volledig met Joyce eens.

Ondanks die dingetjes die al aangekaart zijn, wat super leuk dat hij mee mag/kan, en ik zie idd een kleine menner in de dop! :):)
Onwijs leuke pony ook!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:47

Rhodos schreef:
Wat jammer dat dit topic nu overschaduwd wordt door een discussie over de veiligheid ... Jongens kom kom.. Papa loopt er naast, kan snel ingrijpen. Capje op had ik wel gedaan maar goed. Je kan ook overbeschermen hoor. Iedereen wordt groot met vallen en opstaan.

De foto's zijn supergaaf, wat een lol kan je hebben en heerlijk omdat het kan.

Oooh lol voor wel 10! Als het niet meer is. :j Heb er ook een filmpje van, maar ehhhhh die zet ik bij nader inzien maar niet op bok hahaha. :=
Daarin hoor je David o.a. echt zeggen "stap" "braaf". :)
Ik heb er vanavond van genoten. M'n man en David ik ook. Vooral David. Hij was zó trots dat hij Ramiro mocht sturen. :D _/-\o_

ps. ff iets anders. Ik meende dat ik het al gepost had, maar kon het niet terug vinden.
Als we denken dat mennen gevaarlijk is, heb ik het maar niet over kinder schommeltjes in de speeltuin. :=
Het is dat David is blijven hangen achter z'n beentjes, anders had hij hoogstwaarschijnlijk zijn nek al gebroken en niet eens meer kunnen mennen. Maar goed, dat is een heel anders verhaal. Maar voor de mensen die toch nieuwsgierig zijn geworden, zie hier:

pps. En ik neem de bezorgdheden van andere bokkers echt wel serieus hoor. Ik ben geen dom, onnozel, niet nadenkend mokkel dat een kind heeft gekregen en er maar wat mee doet hoor. ;) Ik ben een moeder, met sterkte moeder gevoelens, en denk over alles wat ik met David doe na. :)

MelanieB, Dankje! Wie weet is hij over 16, 17 jaar wel een bekende menner hihi ;)

Flint, Dankje. Natuurlijk krijg je commentaar. Gelukkig zijn er mensen die anders denken, anders groei je nooit in je doen en laten. Ik ben me er heus wel van bewust wat de gevaren zijn en tips do's en don'ts zijn dan ook welkom.
Toch ben ik een persoon die ten eerste goed nadenkt, maar aan de andere kant (na het nadenken en overwegingen en vooral HOE PAK IK IETS AAN) ook risico's neemt. Als ik niet was zoals ik ben had ik bijvoorbeeld nooit zo ver met m'n Haflinger James kunnen komen. Zoals, springen compleet zonder tuig ed.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:51

JoyCiej007 schreef:
Chasey schreef:

+:)+ Serieus, dat zou ik écht eens proberen! het betreft hier geen mini-shet en ook geen zware wagen, echt dat kan écht wel anders schort er echt iets aan de pony van jou ;) :+

Dan met cap + bodyprotector en dan zou ik zeggen: heeel veel plezier met z'n allen en vele veilige kilometers toegewenst. Gebeurd er dan iets, heb je igg 100% alles aan de veiligheid gedaan, van wat je er aan kón doen.

Overigens was het totaaaaaal niet mijn bedoeling om ook maar te suggereren dat je geen goede moeder zou zijn of weet-ik-veel, maar volgens mij heb ik mijn berichten ook niet op een dergelijke wijze geschreven.

Ik vind het evenzeer vreselijk gaaf deze foto's en dat je zo'n klein ventje er zo'n groot plezier mee kan doen, maar dan wel idd echt wat veiliger.

Ik zal morgen eens lekker met David naar de paardenwinkel gaan. :j Niet alleen is een cap en BP veilig... zo'n klein BP'tje is ook zoo.... schattig :o Sorry, het gaat natuurlijk om het eerste.
Ramiro is trouwens in goede gezondheid. Dus hoppa, gaan m'n man en ik lekker allebei op de sulky zitten! Haha hoeft hij ook niet meer mee te fietsen. :')
Enne wat betreft het plezier, dat gaat wel lukken! Dankje.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:54

jong geleerd is oud gedaan.
Ziet er super gezellig uit.

Silence

Re: David 2 jaar voor het eerst mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:36

Ts, je bent er stellig van overtuigd dat je hem uit het stoeltje kunt pakken als het nodig is.
Maar hoe zie je dat voor je op het moment dat de kar gaat kantelen en hij kantelt de kant van David op?