[AR] Mijn nieuwe tuigen zijn binnen... Zitten ze goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:40

kiddokids schreef:
zo wie zo hoort de streng tussen de 2 singels te zitten..
dus tussen de binnen en buiten singel

bij je tweedepaard zit het borststuk stuk beter.

SOWIESO (is trouwens de enige juiste versie van dat woord) zit bij een spantuig de koppeling tussen het schoftje en het borsttuig op/in/om de strengen. Dus dat verschilt een beetje per tuig, maar er los tussen hoort dus niet ;)

@ de TS: Bij Caira inderdaad de achterste halsriem nog wat laten zakken, bij Katinka zit het tuig prachtig!
Prachtige tinkers heb je trouwens, altijd al jaloers geweest op je prachtige span!

EDIT: Damn autocorrect.
Laatst bijgewerkt door Keet op 05-07-12 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:59

uryanne schreef:
kiddokids schreef:
meen je dat nou had ik nog niet gezien :D :D :D }> }> dacht dat het 2 de zelfde paarden waren

maar die strengen moet volgens mij ergens tussen
kan geen duidelijk plaatje vinden van 2 spantuig hoe dat zit

Het kan zijn dat dit een revolutonair soort tuig is, maar bij een spantuig lopen (zoals Romy_tessa al schrijft) de strengen niet tussen 2 singels door. Wellicht kan ts een foto maken van de gespen?

Het lijkt er idd op dat de streng tussen de gesp zit maar ik kan geen duidelijk plaatje daarvan vinden.

goh evelli wat ben jij goed zeg om zo iets te verbetern.. SOWIESO.. je begrijpt me toch of niet
ik begrijp jou fout wel hoor want jij schrijft JALOERS fout val ik toch ook niet over...

hafjelinger

Re: Mijn nieuwe tuigen zijn binnen... Zitten ze goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:06

Leuk tuig heb je TS!! :j
Maar eerlijk gezegd, ik vind je tuig eigenlijk niet mooi zitten. Ik heb zelf het idee dat het hele borsttuig in z'n algemeen te klein is. Ik kan het mis hebben hoor!! Maar ik vind dat het borsstuig wel wat langer had mogen zin, en dan bedoel ik het onderste deel waarmee het paard trekt als het ware. Als het allemaal net een slagje groter, 'lomper' was geweest had het meer bij je paarden gepast. Maar dan zit je natuurlijk weer met de maat. Ik denk dat het voor mennen zelf overigens niet echt iets uitmaakt ;)

Veel plezier met je tuig!