Homiafortuna schreef:Lekker antwoord geef jij zit net iedereen dit meisje op haar donder te geven dat ze met een paar longeertouwen en een skelter aan het mennen is en goed spul moet kopen. Een net tuig en een net wagentje en laat jij een filmpje zien van een paard met een net tuig en een net wagentje waarbij het helemaal misgaat en dat moet ze dan ook maar even aan haar ouders laten zien. Naar aanleiding van jouw bericht, ben ik geneigd te zeggen, alle paarden het land op en niets meer mee doen of bij in de buurt komen, want er kan altijd wat gebeuren.
Ik begrijp je reactie, maar het is zeker niet mijn bedoeling om haar (of eender wie) tegen te houden te gaan mennen.

Met dit bericht en filmpje probeer ik aan te tonen dat je heel erg op je hoede moet zijn wanneer je met paarden omgaat en dat zelfs het braafste dier in paniek kan raken.
Punt 1 is inderdaad het juiste materiaal, maar dat is al genoeg aangegeven.
Punt 2 is verantwoordelijkheid en kennis.
Ik verwijt de TS ook niet dat ze onverantwoord te werk is gegaan, ze gaf namelijk zelf aan dat ze niet beter wist. Daarom wil ik haar graag benadrukken hoe dit soort situatie's uit de hand kunnen lopen.
Stel je voor dat iemand met dergelijke aanspanning 'voor de lol' de weg op gaat, waar jij toevallig passeert met kinderwagen of wat dan ook. Allemaal geen probleem, want het paard zet geen stap verkeerd. Het blijft nu eenmaal een vluchtdier en kan ten allen tijde schrikken.