Texas Ollie training (geweldig! Zie filmpje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Texas Ollie training (geweldig! Zie filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:48

Mag ik het gek vinden dat je dit robotachtig vind? Ik ken zelf ook genoeg voorbeelden van robotachtige paarden, maar dat zou jij dan weer niet robotachtig vinden denk ik ... (kan nu geen filmpjes ofzo posten, zou ons ook te ver leiden, maar ik herinner me een fragment van een paard dat zowat slaafs achterwaarts in een auto stapt .. dat soort dingetjes vind ik ook behoorlijk robotachtig..).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:52

Slaafs is nooit goed...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:53

Dat mag, ik vind slaafs ook niet goed :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:54

Misschien een leuke discussie .. wanneer is iets slaafs/robotachtig en wanneer niet .. met voorbeeldjes :Y)

Dit zijn natuurlijk ook geen spectaculaire kunstjes, heb niet alles gezien maar er wordt volgens mij niet gesteigerd ofzo, gooi er een steiger in en het ziet al meteen heel anders uit natuurlijk :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:57

Er wordt ook gesteigert ;)

Ik vind de blik in de ogen 'leeg'

Sowieso maken de kunstjes mij niet zo veel uit, ik kijk naar de blik in de ogen. 'Dat is wat voor mij telt :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:59

Ja idd... Ik heb ook wel eens paarden spectaculair zien steigeren maar waar ook the spirit miste :))

En ik vind het idd ook wel een leuke discussie :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:18

Ah, wel gesteigerd .. morgen nog eens volledig filmpje kijken :Y)
Iemand zin om er een topic aan te wijden? Kunnen eventueel verschillende kunstjes in besproken worden waarbij dan foto's ofzo als voorbeeld genomen worden. Maar kan net zo goed met andere disciplines gaan, ik neem aan dat je dat met dressuur/springen/... ook wel hebt ... Ik vind het op zich wel interessant, ik zie wel regelmatig dingen waarvan ik denk "iets vind ik niet zo leuk om naar te kijken, maar weet niet wat", kan misschien ook gewoon aan de uitdrukking van het paard liggen .. Wie weet :+

Edit; alhoewel .. eigenlijk mag dat volgens mij helemaal niet .. dingen van derden bespreken zonder toestemming .. dus dan worden die voorbeelden alweer moeilijker .. (en heel erg leuk is het natuurlijk ook niet, kan ik me ook wel voorstellen ;) ).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-12 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:20

En grondwerk, freestyle, lange lijnen... Zie regelmatig zulke dingen voorbij komen :))

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:25

Inderdaad helaas kom ik het nog iets te vaak tegen.

Daar een topic over openen wordt niet gewaardeerd, weet ik uit ervaring :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:29

Bedacht ik me naderhand ook :j :+
Zou het trouwens ook niet leuk vinden als ik ineens een foto of filmpje zou tegenkomen met 1 van mijn pony's met als mededeling "goh, dit is toch echt wel doods/slaafs/.." .. :+

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:30

Weet je wel gelijk waar je aan toe bent :j

Grapje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:03

Naja, dat wel, maar ik denk zo al (veel te) hard na of het allemaal wel leuk is voor mijn pony's en of ik het wel goed doe enzo .. als dat dan nog niet goed genoeg blijkt te zijn .. naja, toch niet zo leuk :P :)) (en volgens mij is dat voor iedereen ook weer anders trouwens, denk als je 1 foto of filmpje post dat je 10 verschillende meningen krijgt ;) ).

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:12

maar weten jullie hoeveel opnames er nodig zijn geweest om dit filmpje te creeeren??
misschien is het wel 10 x mis gegaan en heeft de beste man alleen de braafste oefeningen eruit gehaald...
vind het er ook niet spectaculair uit zien, maar zeker niet als een ongelukkig paard/paarden.

tis ook nooit goed he? hahaha doen ze wat ze moeten doen, zonder trekken of slaan, is t niet goed,
rennen ze teveel en te speels rond zonder hun oefeningen goed uit te voeren, is t niet goed.
slaan ze hun begleider voor de kop, is t ook niet goed..

ik denk dat heel erg veel mensen aan deze man een voorbeeld kunnen nemen.
een paard is nu eenmaal een kudde dier, over t algemeen een volgdier,
het is niet zo gek dat ze hun leider gehoorzaam volgen en geen moeite doen iets zelf te verzinnen, ze vertrouwen nu eenmaal op hun baas.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:20

newmom schreef:
maar weten jullie hoeveel opnames er nodig zijn geweest om dit filmpje te creeeren??
misschien is het wel 10 x mis gegaan en heeft de beste man alleen de braafste oefeningen eruit gehaald...
vind het er ook niet spectaculair uit zien, maar zeker niet als een ongelukkig paard/paarden.

tis ook nooit goed he? hahaha doen ze wat ze moeten doen, zonder trekken of slaan, is t niet goed,
rennen ze teveel en te speels rond zonder hun oefeningen goed uit te voeren, is t niet goed.
slaan ze hun begleider voor de kop, is t ook niet goed..

ik denk dat heel erg veel mensen aan deze man een voorbeeld kunnen nemen.
een paard is nu eenmaal een kudde dier, over t algemeen een volgdier,
het is niet zo gek dat ze hun leider gehoorzaam volgen en geen moeite doen iets zelf te verzinnen, ze vertrouwen nu eenmaal op hun baas.

Je kunt ook van alles het uiterste nemen :j

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:52

Leuk filmpje. Beste man lijkt me een degelijke, 'klassieke' tricktrainer. Ik vind hem erg relaxed en vriendelijk overkomen. :)

Ik ken hem verder niet van naam/reputatie, maar aan zijn paarden en werkwijze te zien is dit echt een tricktrainer en geen vrijheidsdressuur goeroe. Dat 'slaafse' zijn imo gewoon brave paardjes die in iedere situatie netjes hun kunstje doen, zoals dat ook hoort als je als professional paarden traint voor filmwerk en displays.

Ik zie tien keer liever dit dan een Rex Gore en z'n hysterisch stijl steigerende filmpaarden, maar dat is misschien persoonlijke smaak. ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:03

Gezien zijn naam lijkt het me een Amerikaan, QPA's zijn nou eenmaal anders in karakter dan het gemiddelde warmbloedpaard. Ik heb een Quarter, van veulen af aan en die is ook doodbraaf van zichzelf.