Zitten dravers lekker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Re: Zitten dravers lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:50

De draver die ik lease gooit wel iets hoog op in draf heb daar verder geen last van verder rijd hij heerlijk

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:59

allemaal verschillend denk ik heb op fijne dravers maar ook op minder fijne dravers gereden

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:04

Het verschilt per paard, de dravers die wij hebben rijden allemaal erg fijn en gooien niet hoog op, ook is het iets persoonlijks denk ik, je moet het toch zelf voelen,

Net las ik hier ergens dat je een draver niet als rijpaard moest kopen ?
Ik snap niet waarom niet, ik vind zelf een draver erg fijn omdat je gigantisch op ze kan bouwen en als ze eenmaal je vriend zijn ze ook voor je door het vuur gaan en alles voor je willen doen, dus ik snap niet waarom er zoveel mensen zijn die iets op dravers tegen hebben

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:09

Ik heb thankgod een al omgeschoolde Draver gekocht, was de prijs ook wel een beetje naar, maar ik heb er dus nog werk aan omdat meneer lekker kort wil lopen en dat mag niet..
Maar goed, de mijne gooit dus niet hoog op, maar als ik jou was zal ik gewoon verder kijken. Dravers zijn leuk, maar lastig om echt goed te rijden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:15

Mijn draver reed juist heerlijk. De galop zijn we helaas niet aan toe gekomen, maar haar draf was perfect. Wel merkte ik (en ik denk dat veel mensen dit kunnen beamen) dat je meer gang zult moeten maken om echt fijn door te draven. Voor je gevoel zal het misschien net even iets te hard gaan, maar dan gaan ze echt lekker vlak en gelijkmatig lopen!!
Wanneer ik mijne rustig probeerde te laten draven gooide ze wel vrij hoog, laten we zeggen dat doorzitten dan niet echt te doen was. Maar ook dat vond ik geen probleem.
Ze heeft wel gekoerst en ik was haar zelf aan het omscholen.

Eigenlijk wat iedereen zegt. Het zijn prima paarden, zeer aanhankelijk en leergierig, een gouden hart die je wel eerst moet winnen maar daarna gaan ze door t vuur voor je!
Alleen als beginnerspaard zou ik opletten dat je wel een draver koopt die echt de meeste knopjes al kent. Ook dan lijkt dit ras me voor beginners geen probleem. Maar omscholing vergt ontzettend veel tijd en energie, dus om daar aan te beginne...?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:16

@My_Chimanga

Niks aan toe te voegen. Het zijn heerlijke paarden, met een kleine gebruiksaanwijzing!

YeeeHaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:05

Mijn mening: net als ieder ander paard!! En daar zit al veel verschil in.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:14

Ik rij hele dagen op een draver en ik vind haar heerlijk zitten vooral in draf ik kan heel goed op haar door zitten ik merk het op gooien eigenlijk niet ... Ik heb eerst op een kwpn gereden ik merk geen groot verschil in het rijden ze is wel erg gevoelig maar dat ligt denk ik ook aan de opvoeding... Alleen bij sommige is galop een probleem maar dat hoeft natuurlijk niet bij de dravers die jij hebt gezien te zijn

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:16

Wij hebben een draver op de manege die toch echt heerlijk zit, wel even wennen maar dan zit ze ook met doorzitten heerlijk, ook met de galop heeft ze geen moeite, maar zoals hierboven, het verschilt per paard.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:59

je zal het denk ik zelf gewoon moeten proberen, ik vind het persoonlijk niks, ik kan er niet lekker op zitten. maar ken ook mensen die zweren bij dravers. Ik denk dat je gewoon moet gaan proef rijden bij een paar dravers, dan kom je er snel genoeg achter of het wat voor je is of niet

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:55

Ja, ook binnen het ras 'draver' zit zoveel verschil! De mijne was voor een draver behoorlijk groot en breed, 1.63, toen ik daarna bij andere dravers ging kijken zag ik ook pony's van ±1.45... tsja das voor mij dan weer helemaal niets, veel te klein, maar je kunt je dus voorstellen dat ook daartussen weer een groot verschil in rijden zit!

Gewoon testen, en als je eentje leuk vindt, gewoon nog een keer testen! Rij hoe je zou willen rijden en als dat lukt dan is het een leuke voor je....

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:17

Mijn draver zit heerlijk,mooie vlakke gangen.
Ze is ongeveer 75% Amerikaanse draver en is 1.65 m. hoog.
Ik rijdt voornamelijk recreatief met haar.
Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:11

-> DRS

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:15

Ik verzorg zelf een draver merrie..
In het begin was het draven zelf lastig.. maar later was ze veel meer ontspannen, en ging het steeds stukken beter..

het is maar net wat ieder lekker vind zitten, en idd, per paard verschillend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:51

Mijn verzorgpaard is een draver, en die zit echt niet fijn, doorzitten lukt sws niet, heb het ook nog nooit geprobeerd maar goed, hij gooit ook best hoog op, daarom zit ik liever in tolt op hem dan draf hihi
Maar ik denk zelf dat het per draver verschillend is, en dat het ligt aan de conditie enz.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:40

Doorzitten kan ook alleen als het paard netjes nageeflijk en over de rug loopt. Doorzitten op een KWPN-er die niet netjes loopt zal ook niet lukken; dus dit ligt niet echt aan het ras :-)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:15

Ja klopt.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:05

Bentotoet schreef:
allemaal verschillend denk ik heb op fijne dravers maar ook op minder fijne dravers gereden

Hier sluit ik me bij aan ,

pienflevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:29

WendyBZ schreef:
Claudiad19 schreef:
Maar tegenwoordig met de paardenmarkt die op z'n gat ligt kan je voor (bijna) hetzelfde geld een leuke E pony kopen die al wél alles kan.
Ik zeg niet dat Dravers niks kunnen, maar om zo'n paard een dressuurproef door te laten komen is naar mijn mening een proces van jaren.

:roll: Sorry, maar dat schiet me even in het verkeerde keelgat hoor. Ik heb namelijk een Draver die wél alles kan, en ik ken genoeg mensen met een niet-Draver die geen donder kunnen. Wat mij betreft is dat een gevalletje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Wat is er mis met samen naar een doel toewerken? Iedereen wil tegenwoordig maar een Totilas voor het geld van een slachtpaard, maar kan vervolgens zelf niets. *frustratie*

Om maar ontopic te blijven: die van mij zit lekker.

mijn vriendin heeft met haar toen nog koersende Draver merrie op Paard&Zo in Oenkerk Draverspraat Gepromoot door middel een t-shirt aan te doen van draverspraat. terwijl er geklapt werd vlogen de andere paarden aan de haal door de bak en de draver van mijn vriendin liep op gemak door de bak en nergens van aan.http://www.draverspraat.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=19141

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:59

De draver van m'n vriendin zit erg lekker, alleen is deze erg hitsig.
Maar ik denk dat het per paard verschilt, je hebt ook KWPN paarden die erg hoog opgooien :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:00

Het draverspaardje die ik bij rijd, gooit helemaal niet hoog op. Eerder heeft ze hele vlakke gangen. In galop kom je ook bijna niet uit het zadel.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:01

PaulaPom schreef:
De draver van m'n vriendin zit erg lekker, alleen is deze erg hitsig. Maar ik denk dat het per paard verschilt, je hebt ook KWPN paarden die erg hoog opgooien :)

Hitsig? := Serieus? http://www.encyclo.nl/begrip/hitsig

sabeth_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:30

Paula, ik neem aan dat je Alexi (mijn&mnzus'verzorgspaard) bedoelt, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat je aan haar 'hitsig' vind. :')

Verder over dit onderwerp, het verschilt erg per paard hoor hihi.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:35

WendyBZ schreef:
PaulaPom schreef:
De draver van m'n vriendin zit erg lekker, alleen is deze erg hitsig. Maar ik denk dat het per paard verschilt, je hebt ook KWPN paarden die erg hoog opgooien :)

Hitsig? := Serieus? http://www.encyclo.nl/begrip/hitsig

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:30

PaulaPom schreef:
De draver van m'n vriendin zit erg lekker, alleen is deze erg hitsig.
Maar ik denk dat het per paard verschilt, je hebt ook KWPN paarden die erg hoog opgooien :)

AHAHAHAHAH OMG