3 jarig minihengstje leren longeren? hoe pakken wij dit aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuhh123

Re: 3 jarig minihengstje leren longeren? hoe pakken wij dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 18:59

ja deze doet het echt niet ik heb de basis geprobeerd een beetje rondjes om me heen laten lopen, nou echt niet hij komt met zen hoofd naar mij en loopt alleen maar met me mee... :+
ach we oefenen gewoon maar hij reageerd niet veel op de zweep. we blijven proberen :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:48

@tessaxminka mag ik vragen waarom je er voor kiest om al op 2 jarige leeftijd te beginnen met longeren?
@Paardjuhh dan is de vraag ligt het aan jou of aan je pony. Je pony moet het nog leren en waarschijnlijk moet jij ook nog het een en ander leren dat is dan geen goede combi.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:43

Oowh, lukt het nog steeds neit? Dan probeer eens als hij met zijn hoofd naar je toe draait gewoon verder naar achteren te lopen en dan een keer tikken.Of iemand erbij en dan die gene langs jopu loopt met de zweep en desnoods rent.Zodat die hem kan aansporen.En snel reageren! Sorry dat ik de vorige keer zo bellaberd typte.

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:58

Ik heb het gister voor de eerste keer met longeerlijn en longeerzweep gedaan ( andre keren deed ik met langer halstertouw en een normale zweep ) en dat ging echt super! Het begin was lastig omdat hij niet weg wou, maar toen ie eenmaal liep geen enkel probleempje mee gehad! Geen gedraai ofzo en geen rare sprongen. We hebben eerst alleen nog maar gestapt omdat hij nog maar 3 is en om alles zo snel te leren likkt me niet edht fijn, maar toen we bij de andere kant zagen dat hij het net zo goed deed, hebben we toch eventjes gedraaft :) het ging echt super! :D

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:07

Ik heb het mijn Shetlandertje Pooh ook zelg aangeleerd!

Heb ontzettend veel geduld hier voor!
Ik zorgde dat ik nog iemand had
Ik dee hem aan de longeer lijn nog zonder zweep en liet iemand anderst naast hem lopen terwijl ik da in het midde stond
Laat die ander met een halstertouwtje hem vast houden en niet persee contact, maar dat die kan ingrijpen waneer het nodig is!
laat hem stappen, draven en gebruik vooral veel commando's!
Later kan je die gene zonder touw er naast laten lopen, en als dat goed gaat hoeft die persoon ook niet meer mee te lopen!
Overhaast het niet! liever een paar x te vaak getraind met iemand ernaast!

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:31

wij hebben niemand meer nodig voor ernaast want gelijk de eerste keer deed ie het al goed ;)
het was zn eerste keer en hij snapte het al en gaf geen enkel probleem :)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:53

paardjuhh123 schreef:
wij hebben niemand meer nodig voor ernaast want gelijk de eerste keer deed ie het al goed ;)
het was zn eerste keer en hij snapte het al en gaf geen enkel probleem :)

Oke! :)

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:55

hij liep er alleen wat sipjes bij omdat hij ''alweer'' moest werken hahaha hijwas nogal lui ;)