[AR] Welk tenue voor groom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Welk tenue voor groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:40

Cap of hoedje mogen beide. Ik vind het wel het netst als beide het zelfde hebben, voor het geheel.
Wedstrijd tenu of dames pak zal weinig verschil maken. Maar als de koetsier in een herenpak rijd kan je voor het beter passende geheel voor een dames pak kiezen. Ik zou gewoon even met de menner overleggen.

Vaardigheid en marathon is wel altijd met cap.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:23

Als ik dus een keer met sulky en mn smurf zou gaan, zou mijn groom dus gewoon met cap op naast de bak moeten voorlezen, toch?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 09:28

Yep, klopt.
Witte rijbroek zou ik zelf niet doen.
Als de menner donker is, dan de groom ook donker.
Probeer het zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:10

Ja, groom langs de kant moet ook netjes in tenu. Incl hoedje of cap en handschoenen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:20

Thnx voor de reacties. Dan ga ik in damespak met cap en handschoenen. Helemaal leuk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:21

Heb zondag gegroomd bij Dennis in een nette zwarte broek, zandkleurig jasje en een zwart hoedje.
Dennis ment zelf in een zwart jasje, witte broek en een zwart schort.
Past ook niet heel erg bij elkaar. Maar ze krijgt toch geen punten meer voor de verzorging enzo.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:49

Ik wil toch dolgraag een hoed shoppen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat een oilskin het fijnste is, die kan ik tenminste nog op tijdens wandelingen met de hond. Maar het aanbod is vrij groot op internet en bij de ruitersportzaken waar ik vandaag ben geweest hadden ze helemaal niets ;( in het assortiment. In welke ruitersportzaken (tussen R-dam en Utrecht) verkopen ze hoeden en wat is nu een fijne hoed, maar niet al te duur, gezien ik hem alleen voor het voorlezen aanschaf? Gewoon een degelijke zwarte hoed, zonder al teveel fratsen.
Eventueel outdoor winkels in de buurt zijn ook welkom

Heb capmaat/dressuurhoed maat 54/55, dus zal een S moeten hebben denk ik. Ik pas liever iets ipv bestellen op internet als ik er nog nooit eentje gepast heb voor de juiste maat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:15

Je kan voor een hoed goed kijken bij de V&D of de Bijenkorf :) die hebben vaak wel leuke hoeden voor niet zoveel geld :)
Oilskin is een soort waxjassenstof neem ik aan? Dat vind ik bij de dressuur/vaardigheid niet netjes staan :n daar kan je beter een simpele hoed voor kopen voor twee tientjes