[AR] Bang voor de wagen, hoe oplossen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:21

Voordoen met een ander paard lijkt me niet de oplossing. Vorige week hebben we daar een hele tijd over gesproken, in verband met trailerladen. Gekke vergelijking misschien, maar als 1 koe op een vrachtwagen springt, gaat de rest ook wel. Maar als ik mijn ene, makkelijk te laden paard op de trailer zet, volgt die andere dus echt niet. Conclusie was (en schijnt ook onderzocht te zijn) dat paard geen kuddegedrag vertoont bij angst, maar gewoon vluchtgedrag, zoals dat paarden eigen is ...

Ik kan wel meegaan in het idee van Maya. Praat eens met Bob, ik heb ze daar ook goede dingen zien doen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:43

Met het trailerladen van paarden gaat het bij ons dus wel zo, staat het ene paard op de trailer dan volgt die ander dus ook wel Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:15

Hier niet;-) Zie een aantal andere topics ...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 23:26

Ik zeg ook bij voorbaat: als het problemen blijft geven, zullen we hem er ook niet toe blijven dwingen. Dan lukt het heel simpelweg niet. Maar het zou vreselijk zonde zijn, want in het tuig, doet 'ie het subliem.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:25

Ik heb mijn pony na een ongeluk met moeite voor de wagen kunnen zetten, veel blauwe tenen, toen laten staan tot ze ontspande en weer alles eraf gehaald. 3 dagen later nog eens en toen in het karretje gaan zitten en vreemde geluiden gemaakt (spingen enz.) toen ze ontspande weer alles eraf gehaald. toen een maand niets ermee gedaan, geen tuig niets. toen er weer voor, was geen probleem en gewoon weggereden. De laatste keer stond ze gewoon los op het pad en heb ik het in mijn eentje kunnen redden.