[AR] schoftje ideal/zilco ook te verkrijgen met beweegbare riem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:32

oke bedankt,dan kan je dus alles laten maken fijn om te weten
DonCamillo schreef:
Ik ben diegene die op zoek was naar een mini-shetland tuig EN bewegende draagriem EN zwart met bruin onderlegd EN van kunststof (jaja, ik wil nogal wat).

Het eurotech tuig wat ik kreeg om te passen had problemen met de veiligheidssluitingen van de het schoftje en de strengen. Het driedubbele kunststof was zo stug, terwijl de gespen voor de minimaat zo klein zijn, dat de stoten niet meer in of uit de gespen te krijgen zijn zonder tang. Jan Hopmans van Ideal zegde toe een andere versie te maken met minder lagen, dus soepeler kunststof.
Bovendien had het schoftje geen bewegende draagriem. Dat kon voor 10 euro extra gemaakt worden, maar dan had ik nog steeds een erg smal schoftje en dat is niet de bedoeling bij een tweewieler. Daarbij kwam dat er dan geen veiligheidsligtogen meer op zaten.
Het eurotech combituig is aan te passen voor een tweespan. Daartoe zitten op de borstriem twee ringen, die echter bij zo'n klein ponietje gewoon aan beide kanten van het beestje uitsteken, zo groot. Geen gezicht, en de halsriem stak daardoor helemaal van de hals af.
Na veel overleg met een zeer geduldige Jan Hopmans kwamen we tot een prima oplossing: hij maakt het oudere model van de Luxe marathon in kunststof in zwart-bruin. Dat kende ik al, een vriendin heeft hem in leer. Helemaal goed, op alle punten.

Omdat het kopstuk en de frontriem van de minishet-maat eigenlijk wat te klein waren, worden die in shetmaat geleverd.
De singels zaten wat krapjes, het kon net. Deze konden zonder probleem langer geleverd worden.
De teugels worden in zwart ipv donkerbruin.

Levertijd: 6 weken. Meerprijs van dit alles: 10 procent.

Moraal van dit hele verhaal: alles kan, alles is los te leveren en dat tegen een zeer redelijke prijs.
Mijn complimenten aan Ideal!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het tuig nog niet binnen heb, ik verwacht het een dezer dagen, maar ik heb er alle vertrouwen in. Bovendien staat alles op de mail bevestigd.
Als alles klopt hebben ze aan mij een klant voor het leven erbij. Kun je je natuurlijk wel afvragen of ze zo blij zijn met zo'n veeleisende klant....