Genieten van de vrijheid in het bos met Silke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:25

Leuke foto's weer! :)
blijf het vreselijk knap vinden, wat je allemaal doet met die paarden.

Alleen, -Silke ziet er imo ook niet echt best uit..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:28

Geweldig om te zien zou ik ook wel willen doen met die van mij maar ik ben een beetje ongeduldig zucht.

Vind Silke er niet te mager uitzien hoor helaas zijn we gewend aan paarden die veel en veel te dik zijn waardoor als een paard er eigenlijk normaal uitziet we dat snel mager vinden.
En ik ken het paard verder niet om te oordelen of ze wel of niet goed in d'r vel zit.

NikkivanOlst

Re: Genieten van de vrijheid in het bos met Silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 10:12

Silke is een paar weken geleden aan het afvallen gegaan, waarschijnlijk door temperatuur overgang door het scheren en het niet voldoende binnenkrijgen van krachtvoer. Ze staat nu sinds 2 weken op krachtvoer, extra hooi, en ik ga regelmatig met haar aan de hand grazen. (weide is bemest dus mogen ze nog niet op). Volgende week komt de dierenarts om een keer extra te ontwormen. Dus ben er absoluut mee bezig. Ze is in vergelijking tot deze foto's ook al een enorm stuk weer aangekomen :)

Dat Silke zo dof is komt door het scheren en het nog niet gewassen hebben. Haar vacht zit VOL met stof :j
Ze heeft een poosje niet zoveel pit gehad, maar dat is inmiddels allang verholpen :j Silke kijkt écht niet doods uit haar ogen en ze is eigenlijk nogal happy en hyper momenteel := Als mensen dat niet geloven zijn ze van harte welkom om eens langs te komen :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:25

Ik denk niet dat het gaat om 'niet geloven' hoor, maar meer om het beeld wat ik en anderen met mij krijgen van de foto's. Goed dat je ermee bezig bent. Met het eind van de winter viel mijn paard ook af, op aanraden van de dierenarts krijgt ze nu meer krachtvoer, maar ook zemelen met lijnzaadolie. Misschien ook iets voor jou?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 10:30

Ze krijgt nu een brokken iets van de Pavo waar al lijnzaadspul inzit :)
2 weken geleden kon ik haar ribben nog goed zien, dus het slaat al érg goed aan :j

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:31

Ik vind Silke er ook iets minder uitzien. Daarnaast lijkt ze wat minder vrolijk en er minder plezier in te hebben. Maar dat kan ook aan de foto's liggen. want zelf kan je dat het beste beoordelen. Is er niet iets mis met jullie hooi? Gezien de tinker ook wat mindere vacht en body heeft.

Succes iig en komt vast goed!

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:32

Gaaf weer hoor _/-\o_

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:04

_Aurora_ schreef:
Ik vind Silke er ook iets minder uitzien. Daarnaast lijkt ze wat minder vrolijk en er minder plezier in te hebben. Maar dat kan ook aan de foto's liggen. want zelf kan je dat het beste beoordelen. Is er niet iets mis met jullie hooi? Gezien de tinker ook wat mindere vacht en body heeft.

Succes iig en komt vast goed!

Laatste snee van vorig jaar is nu ongeveer op, ze hebben nu voordroog van eerste snee dit jaar, dus ik verwácht dat als het aan het hooi heeft gelegen dat het nu ook goed komt :j

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:44

Nista_RX schreef:
Erg gaaf Nikki! :) Vooral een pony op je schouders ziet er spectaculair uit!

Daar sluit ik me bij aan :j

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:21

Toch nog even, in je vorige topic wat hier ook ergens staat van eind april vind ik Silke er wel beter uitzien dan nu eigenlijk. Misschien toch wat veranderen aan het voeren.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:34

VisibreTeam schreef:
Dat Silke zo dof is komt door het scheren en het nog niet gewassen hebben. Haar vacht zit VOL met stof :j

Ook met stof hoor je een gezonde glim te kunnen zien. Die is bij Silke echt nergens te bekennen, sorry maar vind dat je het echt verder moet gaan zoeken dan hooi of krachtvoer. Ze is in korte tijd echt heel erg achteruit gegaan, dat komt niet alleen door slecht hooi of scheren :n

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:37

ik blijf fan!
maar ik mis (sorry) ook wat uitstraling :o

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:20

o wat super gaaf :+:
heb echt respect voor jullie vertrouwen :+:

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:26

Ik vind jullie echt zoon onwijs leuk stel! Heerlijke pony dat je hebt, alleen net zoals veel bokkers vind ik ook dat silke er minder 'happy' uitziet als normaal!

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:17

Ik vind het gave foto's en ik denk dat Nikki zelf wel beter weet of silke blij of niet lekker in der vel zit ? :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:20

'spring maar achterop bij mij, dan gaan we samen weg' :))
Dat dacht ik toen ik die steiger foto van jou en Silke zag haha.
Leuke foto's! :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:50

Leuk hoor, viel inderdaad ook al anderen op, ze lijkt wel veranderd zeg... Misschien sterkt ze snel weer aan met alle zorg. :D

Was wel vet geweest als je had gedacht aan bijpassende kleding, dit lijkt zo 'all-day' terwijl jij vast iets vets kunt verzinnen. :))

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:46

ziet er gaaf uit Nikki!
goed dat ze alweer ietsje is aangekomen :j ze zal er vast wel bovenop komen als ik het zo lees :j