In januari kreeg ik de kans om Pascal over te nemen van Romy_Tessa hier op bokt.
Pascal is een héle brave shetlander van 14 en heeft ongeveer alles op mengebied wel gedaan.
Met een verhuizing tussendoor en drukte op het werk was het er nog niet veel van gekomen om hem in te spannen. Maar afgelopen weekend voelde ik mij heel dapper en heb ik hem ingespannen in de bak en daar met hem gereden

Eerst een aantal rondjes gestapt en daarna zelfs wat gedraafd

En dat helemaal zelf! Mijn instructrice was buiten de bak aan het rommelen dus wel in de buurt als ik haar nodig had

Gister heb ik hem weer ingespannen en hebben we weer lekker in de bak gereden. Veel figuren en bochtjes gereden en wat geschakeld in draf. Daarna heb ik hem zelfs op het erf en een stukje op de weg uitgestapt.
Ik heb heerlijk ontspannen op de wagen gezeten met een enorme glimlach en kunnen genieten van mijn ontzettend brave en lieve Pascal!
Tessa, ontzettend bedankt dat ik Pascal van je over mocht nemen. Hij is echt een topper!
Angst is echt verschrikkelijk om te hebben. Ik kon uiteindelijk amper andere mensen meer helpen met inspannen, durfde mijn eigen pony niet meer uit de weide te halen laat staan in een kudde lopen en ook bij iemand op de wagen zitten zorgde voor enorm veel spanning.
Hoop dat dat nu ook allemaal tot het verleden gaat behoren.
Nu een juffie gaan vinden voor lessen en dan lekker met Pascal aan de slag. Keet heb ik ook nog steeds en daar werk ik veel mee aan de hand. Mocht ik er dapper genoeg voor zijn, wil ik het met haar rustig ook weer gaan proberen, wellicht naast Pascal in het tweespan.

De kleine donder waar het hele verhaal mee begon!