Shetlander van 2 jaar longeren???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: Shetlander van 2 jaar longeren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:35

hahaha oke, makkelijke pony dat hij alles prima vind :P
Verveel je je dat je alles gelijk uitprobeerd?

Shetlander1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 16:45

Jaa ik verveel me heel erg

Shetlander1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 16:46

aerdenhout1 schreef:
Ffortuna schreef:
TS, tuurlijk kan dat. Ik zou er dus alleen geen touwtje aan doen. :) hoofdstel is ook prima om te laten wennen. Gewoon een paar minuutjes om en bitje in doen en weer uitdoen, klaar.

Tja jou manier, maar een 2 jarige zou nog niets moeten/hoeven leren en zou nog lekker kind moeten/mogen zijn.
Ts gaat in dit geval duidelijk mee met de antwoorden die in haar straatje komen... jammer!
Maar TS succes met het beleren van je 2 jarige... ik vind het veel te jong.

ik ga hem nog niet beleren en het hoofdstel ga ik ook nog niet om doen hem hem heel even aan de longe gehad en hij vond het prima nnu w8 ik gewoon tot volgend jaar en ga dan lekker met hem aan het werk hoor.

Shetlander1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 16:49

BianCatjee schreef:

Ja ik verveel me heel erg :D En ik ben ook heel blij met mijn pony dat hij nergens bang enzoo voor is ben vanochtend een uur met hem door het bos geweest en daarna nog een een uur naar het strand dat er naast licht hij vind zwemmen ook heerlijk heb ook hele mooie foto's daarvan :) Kwamen een paar blaffende honden tegen hij trekt zich er niks van aan springt mijn hond ineenkeer uit de bosjes oeps tegen hem aan maar hij keek niet eens op of om gekke pony :+ Ben net ook met de skippybal geweest hij vond het heel leuk gooide hem ook helemaal terug en daarna ging hij weer lekker het land in met zijn vriendjes spelen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:58

Ik verplaats dit topic van BEH naar GVL.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:23

laten we dan alle veulens tot hun 3de op t land kijken er niet naar om? Dier moet ook nooit een enting of een wormenkuur enzo dier moet naar mijn idee toch ook stil kunnen staan om bekapt te worden enzo ...maja daar heeft de ts niks aan

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:13

NathalietjeB schreef:
laten we dan alle veulens tot hun 3de op t land kijken er niet naar om? Dier moet ook nooit een enting of een wormenkuur enzo dier moet naar mijn idee toch ook stil kunnen staan om bekapt te worden enzo ...maja daar heeft de ts niks aan

Dat zijn wel heel andere dingen dan longeren hoofdstel in en 2 uur wandelen!
Natuurlijk poetsen, voetje leren geven, stilstaan enz. daar ben je mee bezig met een 2 jarige.

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:29

aerdenhout1 schreef:
NathalietjeB schreef:

Natuurlijk poetsen, voetje leren geven, stilstaan enz. daar ben je mee bezig met een 2 jarige.

2 uur wandelen vind ik ook best veel voor een 2 jarige hoor.
Ik heb een shettie van 1 jaar en daar wandelen wij ook mee,maar 2 uur.

Ik zou hem lekker in de trailer zetten en dan mee naar huis nemen...als het kan natuurlijk.
Wij nemen ze ook vaak mee naar huis, en dan even wandelen (lees: verkeersmak maken) door de wijk.
Lekker poetsen, hoeven uitkrabben, mannen leuk vlechten.
En natuurlijk lekker knuffelen.

Shetlander1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 17:02

aerdenhout1 schreef:
NathalietjeB schreef:

2 uur wandelen vind ik ook best veel voor een 2 jarige hoor.
Ik heb een shettie van 1 jaar en daar wandelen wij ook mee,maar 2 uur.

Ik zou hem lekker in de trailer zetten en dan mee naar huis nemen...als het kan natuurlijk.
Wij nemen ze ook vaak mee naar huis, en dan even wandelen (lees: verkeersmak maken) door de wijk.
Lekker poetsen, hoeven uitkrabben, mannen leuk vlechten.
En natuurlijk lekker knuffelen.[/quote]

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:19

Shetlander1 schreef:
BianCatjee schreef:

Ja ik verveel me heel erg :D En ik ben ook heel blij met mijn pony dat hij nergens bang enzoo voor is ben vanochtend een uur met hem door het bos geweest en daarna nog een een uur naar het strand dat er naast licht hij vind zwemmen ook heerlijk heb ook hele mooie foto's daarvan :) Kwamen een paar blaffende honden tegen hij trekt zich er niks van aan springt mijn hond ineenkeer uit de bosjes oeps tegen hem aan maar hij keek niet eens op of om gekke pony :+ Ben net ook met de skippybal geweest hij vond het heel leuk gooide hem ook helemaal terug en daarna ging hij weer lekker het land in met zijn vriendjes spelen

Is bij mij 2 uur!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:04

aerdenhout1 schreef:
Is bij mij 2 uur!!

Amen..en het verbaasd mij dan ook heel erg dat er gezegd wordt dat een 2 jarige best gelongeerd kan worden (weliswaar op grote volte) en een bitje in en uit kan oefenen..
Snap dat dit meisje graag dingen met haar pony wilt doen..maar beestje is 2.

zoek maar eens op OCD bv, een paard van 2 jaar is nog lang niet uitgegroeid en hem 'aan het werk' zetten is niet verstandig op jonge leeftijd..
De basisdingetjes als voetjes geven, overal aanraken, meelopen aan halster (en dan bedoel ik niet hele wandelingen maken) afspuiten, dat is prima..verder lekker met rust laten..

Maargoed, dat is mijn mening ;)
Als je toch perse iets leuks wilt doen, was lekker zijn staartje, uitpluizen en mooi maken Ben je toch lekker met hem bezig. Veel plezier :)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:30

Wij hebben sinds kort ook een 2 jarige Shet hengst......we hebben een roundpen gemaakt ( westernachtergrond) en werken om de dag een kwartiertje in de roundpen. Hem ook wat NH bijbrengen. Daarna nog wat wandelen langs de weg, NH , niet voorbij komen lopen...stoppen als ik stop enz. Ook niet langer dan een kwartiertje. Dan weer lekker op de wei. Kan best hoor wat werken met een 2 jarige maar echt longeren zou ik niet doen...

eleni_vdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:39

ik heb een shet van 2 en die gaat zoch vervelen en de andere klieren als ik er niks mee doe. die longeer ik wel es zonder of met touw een paar minuten. ook VD kan ie al een beetje hij vind het juist leuk. schrik training ook afspoelen en enge dingen ophangen. lekker doen heb ke later profeit van.
maar niet te vaak of te lang het moet leuk blijve.!