vrijheidsdressuur leren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Berry

Re: vrijheidsdressuur leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:00

Ik vindt ook dat er een band nodig is voor het vrijheidsdressuur. Ik kan ook bij een random paard leren flemen of de jambette leren. maar voor een kunst zoals liggen heb je een band nodig. Liggen is een van de kwetsbaarste posities van een paard, dus een paard moet dan op je vertrouwen dat hij veilig is.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:14

Blue_Berry schreef:
Ik vindt ook dat er een band nodig is voor het vrijheidsdressuur. Ik kan ook bij een random paard leren flemen of de jambette leren. maar voor een kunst zoals liggen heb je een band nodig. Liggen is een van de kwetsbaarste posities van een paard, dus een paard moet dan op je vertrouwen dat hij veilig is.

En toch gaan heel veel paarden als ik ze voor de 1e keer train rollen en blijven ze liggen als ik ze vraag te blijven liggen :)

Daar hoef je dus geen 'band' voor te hebben, maar een paard het vertrouwen geven. :)

Blue_Berry

Re: vrijheidsdressuur leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:07

Laat ik het dan zou zeggen. Vrijheidsdressuur gaat niet alleen over kunstjes, maar ook om een band op te bouwen/te hebben met je paard. Vertrouwen in elkaar.

yari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:58

ik ben het met Blue_Berry eens
Laatst bijgewerkt door Kaula op 03-11-13 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:19

ik ben het ook eens met Blue_Berry, door vrijheidsdressuur krijg bouw je een band op met je paard, maar ik geloof ook best dat als je al een band met je paard heb de "trucjes" leren misschien iets makkelijker gaat omdat je het paard al kent :)