Silke Poowny aan de hyper VD...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vuurwerk

Re: Silke Poowny aan de hyper VD...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:01

Ziet er erg leuk uit! :)
Heel knap wat jij met Silke allemaal kan!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:11

Gaaf topic weer Nikki! :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:15

Ziet er leuk uit Nikki! :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:39

Leuke foto's, kijk altijd in julle topics als stille meelezer. Maar over het gewicht: seniores priores van subli werkt super!! Moet 6 uur geweekt worden en dan smullen. Ik deed er altijd wat muesli door.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:49

Misschien ligt het aan mij..maar heeft Silke er nog wel plezier in? Op de vorige foto's ziet ze er veel happy-er uit. Misschien dat ze daardoor ook wat ondergewicht heeft. Neemt niet weg dat het super knap is wat je allemaal kan met haar.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:54

JastieHorse schreef:
Misschien ligt het aan mij..maar heeft Silke er nog wel plezier in? Op de vorige foto's ziet ze er veel happy-er uit. Misschien dat ze daardoor ook wat ondergewicht heeft. Neemt niet weg dat het super knap is wat je allemaal kan met haar.

Jaaa Silke heeft er zeker nog plezier in :j
Ze gaf alleen na een kwartiertje toch wel aan dat ze er mee klaar was dus toen ben ik ook gewoon gestopt :j
(Silke's manier van aangeven ik wil niet meer: Wegrennen en gewoon niks meer doen wat ik vraag)

Heel duidelijk dus :j

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:52

Weer erg leuk! Blijft leuk om naar te kijken! :)

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:50

VisibreTeam schreef:
Ik denk een verkeerde hoek ja :))

Jaja ik weet dat ik niet de best fotograaf haha maar de stijger was me wel gelukt
De fotos die jij heb gemaakt zijn gewoon beter

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 10:56

Yayla, geeft ook niks, het is een hele leuke foto hoor, maar door het licht enzo lijkt hij een beetje raar :P

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:20

Super mooie foto's!
en die laatste waaauw ben verliefd op die foto ! Jullie zijn zo goed team he !
*\o/* <3

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:17

Die high five foto! Geweldig! _/-\o_

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:28

Leuke fotos, vind wel dat ze er minder goed uitziet als eerst..
Kan ook liggen door de scheerkunsten :')

Wel gave high five foto! :))

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:09

Ziet er goed uit Nikki!

Ik vind haar niet te dun, zo van de foto. Precies goed.
Wat ik wel mis is een beetje buikvulling, hierdoor lijkt ze extra ingevallen en schraal. Hoeveel kg ruwvoer krijgt ze nu per dag? Wellicht is dat wat te weinig, dan vallen ze vaak direct in bij de buik, flanken etc.

Qua hoeveelheid vet ziet ze er gewoon goed uit. (Wat ik zo van de foto's kan beoordelen : ) .

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 00:20

Focussed, ze is mager, kan zo haar ribbetjes voelen en te makkelijk zien telkens :)
Maar ik weet inmiddels wat het probleem is, ze krijgt te weinig eiwit in verhouding tot haar spieren binnen :)

Ik weet niet hoeveel kg ruwvoer ze krijgt, maar wel gewoon normaal. Evenveel ongeveer als toen ze nog bij mij stond :) Maar binnenkort gaan we overstappen op voordroog, we hebben nu laatste snee vorig jaar, dus dat zal ook wel weer gaan schelen :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:34

Ribben voelen is slechts 1 graadmeter (van ongeveer 12 haha). Dus op basis daarvan kan je niet bepalen of een paard dun of dik is.
Sterker nog, mijn paard is te dik en ook bij haar zie en voel je de ribben. Ze heeft alleen vet afzettingen op schouder, schoft, rug, bil etc.
Daarnaast komt er (iig op deze foto's, heb haar wel gevulder gezien in andere topics) ook nog die lege buik bij, en dan lijkt ze zeker bij de ribben en flank extra dun en ingevallen. Dat wijst eigenlijk altijd op een ruwvoer tekort, vandaar dat ik vroeg wat ze kreeg per dag :)

Als je in mijn berichten zoekt kun je het vetscore topic vinden! Een hele andere blik op dik/dunheid (en je kan ook zelf je foto neerzetten en andere mensen laten meekijken) :)

Voordroog is armer dan hooi. Het aantal suiker is lager omdat het wordt omgezet in (oa) melkzuur. Het aantal "calorieën" is ook lager (EwPa). Het is wel rijker aan eiwit dus dat is in jouw geval gunstig :)
Van het voordroog mag ze dus best wat meer hebben.
Mijn merrie kreeg zon 4 kg hooi (was erg rijk) en groeide er echt van dicht. Nu krijgt ze 7 à 8 kg voordroog en valt ze zelfs af!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 09:14

Haha, dat is wel bijzonder, toen mijn vorige paard op hooi stond in de winter viel ze enorm af... Zodra ik overstapte op voordroog kwam ze heel mooi aan en bleef ook beter op gewicht :)

Ik heb nu ook een beetje geselecteerd op de foto's waar je geen ribben ziet... In de klassieke buiging zie je gewoon alles :n Ik wil er gewoon een laagje vet over, ik heb Silke liever nét iets te vet dan te mager :) Zeker op show, dan zie ik liever geen ribben :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:25

Voerde je misschien meer voordroog?

Voordroog en kuil zijn nu eenmaal "armer" dan hooi (iets wat veel mensen niet weten) . Hooi bevat zo'n 10,7% suiker en voordroog en kuil respectievelijk ca 6 en 4,5%.
Het enige waar het rijker aan is is eiwitten en kalium. (En vit. A dacht ik, maar pin me er niet op vast :)) )

Ik begrijp dat je liever geen ribben ziet, maar die krijg je het gemakkelijkst weg met meer ruwvoer voeren.
Je kan bijv. meer krachtvoer erin stoppen, maar die suikers zullen zich eerder op laten slaan in vet rond de schouders, schoft, nek, kont etc.
Ik neem aan dat je niet alleen maar voor het plaatje je paard te dik wilt, dat lijkt me een hele vreemde gedachtegang. (Hoe het beeld voor de toeschouwers bij een show is verkiezen boven de gezondheid van je paard).

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 16:11

Nee ik wil zeker niet voor het plaatje te dik :)) Maar ik wil niet bij elke oefening die ik uitvoer ribbetjes zien... en stél ze word ziek, dan heeft ze nog iets om op terug te vallen :)

Ik ga niet teveel krachtbvoer gebruiken, maar iets met eiwitten er in :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:49

Leuke foto's! :j

Maar wat betreft het ondergewicht:

VisibreTeam schreef:
Weet ik niet :)
Misschien omdat ze is geschoren en dus warmte kwijt raakt? Andere temperaturen? Toch teveel werk in verhouding tot het eten? Verkeerd eten?
Geen idee, maar ik ga er alles aan doen om haar weer op een goed gewicht te krijgen :j

Denk dat je juist toch eerst de oorzaak zult moeten uitzoeken, voordat je met dikker maken kunt beginnen. Anders ben je niet gericht bezig. Vermageren door warmteverlies is immers heel anders dan vermagering door bijv wormen of een virus, om maar wat te noemen .... ;)

Voor je keuze voor kuil, voordroog of hooi kun je dit ook laten doormeten, want je kunt niet in het algemeen stellen dat er meer in hooi zit dan in voordroog, hangt echt af van de samenstelling.

Kan me wel voorstellen dat je haar iets wilt laten aankomen, want ze oogt idd wat schraal.

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 02:41

Gave foto's _/-\o_

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:23

Ik neem aan dat je haar onder een deken hebt gehad de laatste tijd ( en nu nog snachts) met haar geschoren lijf??

Ik vind Silke niet blaken van gezondheid. Ze is schraal en dof en haar koppie ziet er niet al te vrolijk uit.

Wat krijgt ze aan krachtvoer?
Je grote merrie zag er ook altijd dof en schraal uit. Denk toch dat je eens goed naar je voer en trainbeleid moet kijken.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 23:33

Vienna in de laatste periode voor ze weg ging:
Afbeelding
Niet dof en schraal?

Silke afgelopen januari:
Afbeelding

Silke staat onder een deken ja, lijkt me logisch omdat ze geschoren is? :) Anders is het aardig frisjes. Silke gaat deze week aan ander krachtvoer, moet nog even kijken wat het meest geschikt is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:38

Ik vind haar niet heel erg mager, mogen wel wat pondjes aan maar niet zo veel!
Wat me meer opvalt is haar 'doodse' blik..? Kan er me vinger niet helemaal opleggen maar ze lijkt niet lekker in haar vel te zitten en geen plezier te hebben.. Wat doe je nog meer met haar naast rijden en VD en hoevaak train je haar daarin?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 07:55

Misschien komt het omdat het licht wat raar was? Silke zit goed in haar vel hoor... Als ik op de wei kom komt ze meteen naar mij toe. Momenteel heb ik het VD al een poos laten liggen en ben ik vooral met haar ruitertje bezig, lekker het bos in, gisteren wezen zwemmen en wat losgooien. Deze VD foto's waren alleen even genomen omdat ik een paar plaatjes nodig had voor iemand, maar écht VD trainen heb ik al in 2 weken niet meer gedaan inmiddels ;) Komt wel weer.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:01

Wat een schatje ! <3