[AR] Achenbach

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:55

misschien ligt het gewoon aan mij.haha.ik kan het niet uitleggen zo achter de computer sorry.vind het soms moeilijk om iets goed te verwoorden zonder verkeerde dingen te zeggen op het internet.
VanHuisUit schreef:
Maar ik begrijp dat niet... zal helemaal aan mij liggen hoor ;-) waarom heb je meer aanleuning nodig? Niet als kritiek hoor, maar ik probeer te begrijpen wat je bedoelt :o? :+

frisiangirl

Re: Achenbach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:59

Ik snap het ook niet helemaal. Juist met de leidsels in 1 hand heb je een veel rustigere aanleuning, maar dat betekend ook dat een paard deze aanleuning zoekt en je het gevoel misschien geeft `op het bit te hangen`. Je paard moet ook even wennen aan een hand die gelijk blijft....

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:23

Ik rijd zowel achenbach als met twee handen, maar als je veel lange tochten maakt van meerdere dagen is Achenbach echt ideaal. Het is dan veel ontspannender dan altijd de teugels in twee handen te hebben. Het systeem is ooit bedacht door menners die hele dagen menden en het dus juist een heel verfijnd systeem. Als het goed wordt toegepast is het superlicht in je handen (geven en dan pas nemen!), maar het nadeel is dat het wel langer duurt om het goed te leren.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:06

oeps.. Ik zat even te kijken op wiki.
Gebruikshouding, die was alweer vergeten. Ik men wel achenbach, niet zo heel erg dus, maar altijd in de dressuurhouding, dus toch met twee handen. Maar kan wel even een zweep pakken, hand uitsteken o.i.d. en dan met één hand, maar misschien moet ik dat wel weer wat meer gaan oefenen, hihi..