Barebackpad welke is nu goed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:34

Ik heb de bbp van Barefoot met daaronder een boomloospad van Barefoot. Zit heerlijk zo, lekker extra zacht en heb ook nog een beetje ruggegraat vrijheid. Deze pad heeft een v-vormig singelsysteem zodat de druk beter over de rug verdeelt wordt.

fitje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:32

Kyliam schreef:
fitje11 schreef:
iemand anders voor & na delen? en waarom zou je een barebackpad nemen ipv een boomloos zadel?
goedkoper? minder steun (dus beter voor zit?)

ik heb een BBP van paardnatuurlijk en een boomloos zadel. En er is toch een heel groot verschil kwa contact met je paard.
Als ik meer steun wil (stijgbeugels vb) bv als mijn paard erg fris is of op buitenrit dan neem ik het zadel. Wil ik echt dressuurmatig trainen in de bak dan de BBP.
Dat werkt voor mij het beste.

groetjes
Danielle

maar is geen tussenvorm? een soort bbp met stijgbeugels, wat toch niet heel slecht is voor de rug, en waar je toch dicht bij het paard zit? Ik had iets gehoord over een christ bbp, maar deze vond ik wel erg duur. Iemand ervaringen van bbp's/boomloze zadels met stijgbeugels & dicht bij het paard? Of is dat geen aanrader/succes?

groetjes

Nachtlampje

Re: Barebackpad welke is nu goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:45

Christ Barebackpads zijn hemels. Duur, maar de prijs zéker waard. Vooral degene met dijwrongen en een cantle. Je kunt er stijgbeugels aan doen voor wat extra stevigheid maar het is niet de bedoeling dat je er in gaat steunen dmv lichtrijden oid.