Tijdens het longeren door de bak gesleurd worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Tijdens het longeren door de bak gesleurd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:04

Ik doe zelf longeren met dubbele longe, dit geeft je véél meer controle, misschien een idee?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:06

Maartje1990 schreef:
Ik doe zelf longeren met dubbele longe, dit geeft je véél meer controle, misschien een idee?

We hebben het probleem al
Hij had een wolfstandje

yazz142

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:19

begin is met een uurtje stap halt houden want dan kan je hem makkelijker in de hand houden doen oefeningetjes met hem zo als veel overgangen en naar je toe komen en van je af en dan deudelijke hulpen stellen zorg er voor dat je ook van afstanden wisselt je kan wel in een afgeszette bak gaan lopen maar dan gaat hij wel een ander spelletje proberen je moet vooral niet te veel verwachten.

het probleem kan ook zij dat hij het niet snapt dus dan kan je het hem ook op nieuw leren ik heb ben begonnen met iemand die er naast liep en die zorgte ervoor dat me pony niet uit bark en dan ging toen hij het wel door had kon hij het gewoon super goed.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:24

yazz142 schreef:
begin is met een uurtje stap halt houden want dan kan je hem makkelijker in de hand houden doen oefeningetjes met hem zo als veel overgangen en naar je toe komen en van je af en dan deudelijke hulpen stellen zorg er voor dat je ook van afstanden wisselt je kan wel in een afgeszette bak gaan lopen maar dan gaat hij wel een ander spelletje proberen je moet vooral niet te veel verwachten.

het probleem kan ook zij dat hij het niet snapt dus dan kan je het hem ook op nieuw leren ik heb ben begonnen met iemand die er naast liep en die zorgte ervoor dat me pony niet uit bark en dan ging toen hij het wel door had kon hij het gewoon super goed.

Lees eerst even wat er boven staat :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:42

brittney, het is niet alleen dat mensen op jou reageren ;)

Ook ik, en nog iemand anders gaven aan dat we het zelfde probleem hebben ;)

Ik heb geen fatsoenlijk longeer filmpje.
Wel een filmpje dat ik 3 passen achter hem aan ski nadat hij gesprongen heeft, maar meer niet. Dus dat schiet niet op idd.
Ik zal eens kijken of ik iemand zo gek kan krijgen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:48

Ben wel benieuwd in elk geval naar het filmpje. Hahah je zin achter hem aan ski ;) Sommige mensen skieen in de sneeuw andere in een paarden bak

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:52

Wat ik helemaal mis in dit topic en toch wel heel erg belangrijk is, hoe bevestigen jullie (degene met problemen) de longeerlijn?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:54

Snackie schreef:
brittney, het is niet alleen dat mensen op jou reageren ;)

Ook ik, en nog iemand anders gaven aan dat we het zelfde probleem hebben ;)

Ik heb geen fatsoenlijk longeer filmpje.
Wel een filmpje dat ik 3 passen achter hem aan ski nadat hij gesprongen heeft, maar meer niet. Dus dat schiet niet op idd.
Ik zal eens kijken of ik iemand zo gek kan krijgen.

Ow sorry dat is ook zo
Ja ik was nog maar net wakker :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:01

Esther, hoe ik bevestig :

Ik heb op een bepaald punt een knoopje in mijn longeerlijn.
Ik haal de musketon door de bitringen,en bevestig hem aan de longe, na het knoopje.
Zodat je nooit bij trekken een strakke lus om zijn kin krijgt.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:13

Maartje1990 schreef:

Als je dat wilt doen moet je echt goed weten wat je doet!

Maar ik lees dat het probleem al verholpen is :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:18

Bellona_K schreef:
Begin dan eerst eens met een bit in te doen ipv dat halster.

Ja, dat helpt goed met een wolfstandje. :+
Mijn hemel....... waarom weer een bit?

Goed longeren heeft ook heel erg met de juiste positie van jezelf te maken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:20

Snackie schreef:
Esther, hoe ik bevestig :

Ik heb op een bepaald punt een knoopje in mijn longeerlijn.
Ik haal de musketon door de bitringen,en bevestig hem aan de longe, na het knoopje.
Zodat je nooit bij trekken een strakke lus om zijn kin krijgt.

Oke, denk dat ik het snap.

Ik doe meestal de longeerlijn gewoon één keer door de binnenste bitring halen, en dan aan de buitenste vast. Dan zit de lijn weliswaar vlak onder de kin door, maar kan hij inderdaad ook niet straktrekken.

Waar je eens goed naar moet kijken bij jouw systeem is of het niet dezelfde werking heeft als de bekende longeerhulpstukjes (die met die klipjes). Die worden namelijk ook veel gebruikt, en dat zijn echt ondingen. Wat er namelijk gebeurt als je dat gebruikt en je vraagt wat druk op de lijn, dan trek je aan de buitenste bitring! En trek je dus je paard naar buiten. Dus even als je volgende keer je longe vast hebt gemaakt kijken wat er precies gebeurt op het moment dat je de lijn naar binnen toe haalt, of er niet stiekem meer druk op de buitenste bitring komt. Want dan is het natuurlijk niet gek dat je paard daar achteraan loopt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:26

Dat ga ik eens bekijken, thanks! , eigenlijk is dat wel logisch, want je lust hem er op, en druk krijgt hij dan zeker wel op zijn buiten kant,lijkt mij, Maar ook op de manier die je zelf beschrijft. Want immers zit hij aan de buitenste bevestigd.

maar alleen aan de binnenste bevestigen doe ik nooit. omdat de ring dan helemaal naar je toe gaat staan als hij trekt

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:34

Wat ook wel eens wil helpen is de longe door de binnenste bitring te halen, dan over het hoofd naar de andere kant en de musketon aan de buitenbitring vastmaken. Dan heb je net wat meer greep op het paard. Dat kan evt. ook met een halster. Door de ring aan de binnenkant, over het hoofd en aan de buitenring vastknippen.
Ik longeer mijn paarden altijd op die manier en dat gaat prima.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:43

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:48

Happie schreef:
@ Esther Dat is ook nog een redelijk scherpe manier. Ik doe het net als pimmetje. http://www.lies-beuker.nl/bevestiging%20longe.html Op deze website is een hoop informatie te vinden over de longeerlijn bevestigen en over het longeren zelf.

Ehm, dat is juist de minst scherpe manier...Dat is namelijk de enige manier waarop het bit stil in de mond kan blijven liggen (muv dubbele longe dan).
Juist de lijn over het hoofd heen is scherp, het bit wordt dan namelijk omhoog (in de mondhoeken) getrokken. Niet dat ik daar tegen ben, voor een wat feller paard kan dat zeker nuttig zijn.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:55

In een afgezette longeercirkel longeren.
Succes.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:51

Begin eens met een stukje van de bak afzetten, dan kán hij gewoon niet zover wegrennen als hij nu doet. Hoe bevestig je de longe? Zoals eerder genoemd is het vaak handig om de longeerlijn door de binnenste bitring te halen en hem er dan nog een keer omheen te doen, daarna maak je hem vast aan de buitenste bitring. Dit werkt voor mijn paard tenminste heel goed :) Misschien is het leuk om het boek van Lammert Haanstra te kopen, dat is een erg interessant boek waar vanalles over longeren in staat.