Spelen met mijn RMH ruin die denkt dat ie nog hengst is

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:34

Arabesk schreef:
Ik zou een zachtere en langere fase 1 geven, nu geef je soms al best wel veel druk en je ziet dat hij dan geïrriteerd raakt. Prachtig paard, prachtige omgeving :-)

Thanks voor de tip. Klopt ik rommel echt met mijn fases, terwijl ik daar juist altijd wel netjes en secuur mee was.
Maar goed dit is dan ook echt weer de eerste sessie na een jaar. Vanaf dat hij echt hengst werd hebben we niet veel grondwerk meer gedaan.
Dit trekken en wegspurten op de cirkel is een nieuw iets was er ook niet helemaal op voorbereid. Wel leerzaam weer zo'n filmpje en de tips die je krijgt.

CrazyCat

Re: Spelen met mijn RMH ruin die denkt dat ie nog hengst is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:38

Het hier wonen heeft ook nadelen hoor uiteraard.
Zo moet ik voor een zak voer (hond of paard) 30 km rijden en zit er geen een ruitersportzaak in de wijde omtrek. Ik woonde vlakbij Epplejeck (was op mijn route naar stal) dus dat is wel afkicken. Wel beter voor mijn portomonaie trouwens.
Verder mis ik ook de duinen en het strand wel, paarden stonden op 10 min. stappen van de duinen.
Maar goed ik heb er bergen, hele frisse lucht en veel minder regen voor terug gekregen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:47

Ik denk dat dit een paard is waarbij je de hulpen en aanwijzingen zelfs helemaal kunt afbouwen tot bijna onzichtbare aanwijzingen :-)

Leuk om ook eens een 'HAW' NH topic te lezen :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 01:26

Klopt en dat is even omschakelen.
Ik heb mijn level 1 en 2 gehaald met een LB-i waarbij alles groot moest in het begin. Dat is na al die jaren met haar wel even wennen. Ik heb ook expres geen geknipt filmpje gemaakt en al mijn slechte stukken er ook in gelaten anders leer ik er niks van.

Overigens is hij zoals een rocky betaamd onder het zadel en in de omgang super gemakkelijk en LB dus het is nog wel eens verleidelijk om weinig grondwerk te doen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:33

prachtige omgeving en prachtig paard! <3

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:55

Ik vind het er goed uit zien! :D (Ookal heb ik hier niet zoveel verstand van.. :'))
Mijn ogen werden ook heel erg getrokken naar die omgeving en je prachtige paard! _O_ Jaloers! :oo

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:44

Waaaw ! Wat een knap paard !

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 21:27

Bedankt, ik zal het aan hem doorgeven.
Als ie maar niet naast zijn hoefschoentjes gaat lopen hihi

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:23

Wooww wat een prachtig gebied zit jij met je paarden! <3

Het ziet er al goed uit, meeste tips zijn wel gegeven.
Die 8jtes is best lastig, ik ben daar nu ook mee bezig met mn paard. (aleen met 1 gebroken bovenarm is het vrij lastig zo snel van kant te wisselenm et touw en stick haha!

Probeer eens eerst in stap? Hji komt in draf nog wat naar je toe van; eeh,, hierlangs dan? okee broeemm :P

Ik zou ook wat langer wachten met je fases, laat je paard nadenken wat jij vraagt. :j
Je bnet soms zelf ook iets te snel. (heb ik de eerste paar keren ook moeten afleren)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:13

Hij heeft een enorme playdrive en heeft nog niet helemaal door dat het ook rustig kan. Ik moet hier nog erg aan wennen aangezien het paard waar ik mijn level 2 mee heb gehaald juist heel flegmatiek (LB-i) was.
Ben er nog niet helemaal uit of ik hem nou beste direct kan afremmen, of juist even zijn ding moet laten doen.

Momenteel is hij helaas geblesseerd (wond in zijn lies) dus is alles weer wat stil komen liggen. Als ik eerdaags weer aan de slag kan dan ga ik eens kijken wat het beste werkt. Direct in het begin van een sessie afremmen of hem juist dingen laten doen zoals 8-jes en sideways.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:22

Wauw, wat een ontzettend knap paardje heb je daar zeg!
Ik begrijp best dat hij zich nog hengst voelt :o
En wat betreft jullie spel samen zijn jullie ook heel leuk, ik denk dat je hem beter kan afremmen dan laten gaan.
Laten gaan zou ik alleen bij een wat "luier" paard doen dan een paardje dat er nogal zin in heeft.
Maar goed jij zelf voelt hem het beste aan en weet ook uit eindelijk wat het beste voor hem is!
Veel plezier nog samen, leuk stel zijn jullie!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:30

Ik zou hem niet afremmen, maar probeer er rust in de krijgen.

Mijn paard is juist LB-e en wisseld heeel snel naar RB-i
Het ene moment is hij erg speels, kauwt overal op, maar word het eng en ga je de druk opvoeren staat hij stil en als je dan door gaat kan hij echt gigaaa ploffen.

Is erg lastig met de oefeningen, je moet echt opletten waneer hij echt gespannen raakt of waneer hij je gewoon de zeik neemt :')