Er zijn nog veel oefeningen die Fleur moet leren maar die zie ik zitten wat echt ultiem zou zijn is passage, piaffe en galopwissels weet eigenlijk niet over er shetten zijn die piaffe kunnen? :p
Ik hoop Zap ooit de buiging kan leren. En ook het compliment en liggen. Maar ik kom niks verder nu hahah xd. Ze heeft er geen zin meer in . Ag. Ooit moet het me lukken, ze leert alleen enorm sloom xd
iloveyellow
Geplaatst: 12-03-12 20:01
JAAA. wissel in galop! lukte dat maar eens. Soms doet ze het en dan kan me dag niet meer stuk en de volgende dag kijkt ze me echt zo aan van, huh?
Ook lijkt me het volledig rijden op neckrope enz. ook heel gaaaf, iets wat nog niet helemaal is gelukt!
Ik heb na lang oefenen het changement om de pas bij 2 paarden kunnen bereiken, ook al ben ik een springruiter, als ik naar een dressuurproef kijk vind ik dat altijd het leukste stukje. Was echt trots toen het eenmaal lukte.
Mijn doelen voor de lente zomer zijn - Klassieke buiging en compliment - Liggen en zitten verfijnen - apporteren, ze loopt er al achter aan, ze pakt het op, maar terug brengen moet er nog bij komen - klinkt misschien raar, maar ik wil haar gaan laten salommen dmv wijken voor druk en weg nemen. Klinkt simpel, maar denk dat dit een hele klus gaat worden, aangezien "truckjes" aanleren geen probleem voor haar is, maar wijken voor druk is een ander verhaal
Ik hoop de piaffe mooi uit te kunnen breiden, de galopspirouette erin te krijgen en de spaanse draf terug te krijgen, die heb ik vervangen met de passage maar begin 'm te missen.
het liggen op commando op ieder terrein, en niet in de ene bak braaf gaan liggen, en in de andere bak eerst een eeuwigheid rondscharrelen om een plekje te zoeken en verder het plat liggen, dat is voor mij de ultieme vertrouwensoefening, ik hoop dat ik dit ooit kan halen met mijn OMG-ik-zie-een-zandkorrel-bewegen-dus-ik-flip paard
uitgebruik
Geplaatst: 19-03-12 19:56
Ik hoop heel erg dat mijn verzorgpaarden ooit de klassieke buiging kunnen ik ben alleen bang dat Jilles (trekpaard) het nooit zal kunnen hebben jullie tips of denken jullie dat het wel/niet gaat lukken?